Fiat wprowadził model 124 Sport Coupe w 1967 roku, a następnie odświeżał go w 1969 oraz 1972 roku, aż do zakończenia produkcji w 1975 roku.
124 Sport Coupe to nie był zwykły samochód sportowy. To pojazd, który inspirował innych producentów, którzy go analizowali. Był to prawdziwy samochód sportowy na co dzień. Choć nie oferował mocy amerykańskich muscle carów, lekka konstrukcja i małe silniki sprawiały, że łatwiej się nim jeździło.
Podczas gdy Pininfarina zaprojektowała model 124 Sports Spider, wersja Sport Coupe była ostatnim projektem Fiata, nad którym pracował projektant Felice Mario Boano przed swoją emeryturą. Jego pracę kontynuował syn, Gian Paolo Boano, który dbał o to, by nie zepsuć dzieła ojca. Z przodu samochód miał podwójne reflektory zamontowane na nowym panelu. Między nimi znajdował się przeprojektowany przedni zderzak, który otaczał siateczkowy grill. W modelu Sport Coupe z 1972 roku zastosowano pionowo zamontowane światła tylne, zamiast poziomych, które były w modelach z 1967 i 1969 roku.
Wewnątrz zespół projektowy dostosował wygląd deski rozdzielczej, aby wentylacje na centralnym panelu i po bokach były jednakowe. Wcześniej były to różne elementy, co utrudniało proces produkcji bez rzeczywistego zysku estetycznego. Nowe radio zajmowało dolną część centralnego panelu.