Fiat próbował oszukać rynek i zainwestował niewiele w linię 125, a klienci to zauważyli. Mimo to, można im wybaczyć wprowadzenie wersji Special w 1970 roku.
Model 125 Special sprawiał wrażenie, jakby Fiat nie zapłacił zespołowi projektowemu i działowi inżynieryjnemu za nadgodziny, a jedynie wykorzystał stare pomysły. Pojazd bazował na platformie Fiata 124, która z kolei była oparta na wcześniejszej platformie Fiata 1500 z 1961 roku.
Projektanci Fiata zamontowali cztery kwadratowe reflektory zamiast standardowych okrągłych z przodu, na tym właściwie zakończyli swoją pracę. Poza tym zachowali tę samą, ceglastą sylwetkę nadwozia z modelu 124, ale z chowanymi klamkami drzwi i kierunkowskazami w kształcie kropli na przednich błotnikach.
W środku wykonano nieco więcej pracy przez projektantów, którzy zainstalowali dwa duże wskaźniki na desce rozdzielczej dla prędkościomierza i obrotomierza. Wyobrażono sobie nawet centralny panel z dwoma wskaźnikami dla ciśnienia oleju i amperażu, które były prawie niewidoczne podczas jazdy. Duże wskaźniki na desce rozdzielczej nadal posiadały wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego.