Fiat zauważył rosnące zainteresowanie kombi pod koniec lat 70., dlatego w 1980 roku dodał wersję Panorama drugiej serii swojego supermini modelu, 127.
Mimo że model 127 został wprowadzony na rynek w 1971 roku, nie stracił na popularności i wciąż cieszył się dużym zainteresowaniem na rynku europejskim. Co więcej, samochód był już produkowany w Hiszpanii jako SEAT 127 oraz w Polsce, na licencji, jako Polski Fiat 127. W 1977 roku włoski producent samochodów wprowadził drugą serię tego popularnego pojazdu, a trzy lata później dodał wersję kombi z trzema drzwiami.
Dzięki transwersalnie umieszczonemu silnikowi z przodu, model 127 miał krótki przód oraz minimalny zwis przedni. W 127 Panorama, producent zastosował przedni zderzak nowo opracowanego modelu 147 z prostokątnymi reflektorami i kierunkowskazami zamontowanymi w rogach. Podobnie jak jego brat, hatchback drugiej serii 127, sportował plastikowe zderzaki zamiast metalowych, które były używane w latach 1971-1977. Jego profil ujawniał nowy kształt, z dwoma nowymi oknami bocznymi za drzwiami. Z tyłu, samochód miał dużą, nachyloną ku przodowi klapę bagażnika, flankowaną przez nisko zamontowane światła tylne.
Wnętrze 127 Panorama oferowało kwadratową deskę rozdzielczą, z zestawem wskaźników rozciągającym się nad centralnym panelem. Fiat umieścił parę foteli kubełkowych z przodu, z funkcją składania do przodu, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerom z tyłu. Z tyłu, za płasko składaną kanapą, 127 miał większy bagażnik niż hatchback, co czyniło go idealnym, przystępnym cenowo pojazdem dla rodzin.