Fiat zaprojektował model 128 Rally, aby dostarczyć swoim właścicielom więcej emocji, a także stanowił bazowy model dla wersji rajdowej, która otrzymała numer homologacyjny FIA.
128 był rewolucyjnym samochodem dla Fiata. Był na tyle udany, że otrzymał tytuł Samochodu Roku 1970. Jego napęd na przednie koła pozwolił małemu pojazdowi na zaoferowanie przestronnego wnętrza, niezaburzonego przez wysoką tunnel skrzyni biegów, jak miało to miejsce w modelach 124 czy 1100, które zastąpił. 128 Rally oparty był na wersji sedana z dwiema drzwiami, a nie na modelu sportowym coupe.
W przeciwieństwie do swoich „sióstr”, samochód miał czarny grill z przodu, w przeciwieństwie do innych modeli, które miały chromowane poziome listwy. Fiat zamontował specjalnie zaprojektowany metalowy zderzak z lampami przeciwmgielnymi. Z tyłu cztery okrągłe światła tylne były unikalne dla wersji Rally. Na życzenie, producent oferował także felgi aluminiowe.
W środku, producent zamontował nowoczesną deskę rozdzielczą z wyższym zestawem wskaźników, profilowanym wokół panelu z dwoma wskaźnikami. Nie było schowka, tylko taca pod deską rozdzielczą po stronie pasażera, aby szybko można było sięgnąć po notatnik lub mapę. Ponieważ był uważany za sportową, bardziej ekskluzywną wersję, wnętrze wykończono siedzeniami z materiału sztucznego i tkaniny.