Fiat był znaczącym graczem na rynku samochodów premium na początku lat 70. w Europie, a model 130 był jednym z jego najbardziej śmiałych projektów.
130 Coupe dzieliło tę samą platformę co sedan i kombi, ale zdecydowanie różniło się od swoich „rodzeństwa”. Nadwozie zaprojektowali Leonardo Fioravanti i Paolo Martin z Pininfariny, a całość miała wyraźnie luksusowy charakter. Zamiast amerykańskiego stylu, przyjęło śródziemnomorski klimat i wyprodukowano je w liczbie nieco poniżej 4,500 sztuk w latach 1971-1977.
Przód charakteryzował się prostokątnymi reflektorami, które w tamtych czasach były dość nietypowe. Na pierwszy rzut oka wyglądało jak zwykły dwudrzwiowy sedan, bez niczego specjalnego. Jednak delikatne załamanie, które powoli opadało wzdłuż linii bocznej od słupka B w kierunku tyłu, nadawało mu unikalny wygląd. Z tyłu, poziome światła tylne wychodziły z błotników na tylną część pojazdu.
Wewnątrz, producentowi udało się stworzyć wystarczająco dużo miejsca, aby czterech pasażerów mogło podróżować w komforcie. Dodatkowo, Fiat oferował jako opcję klimatyzację, która kosztowała około połowy ceny najmniejszego modelu, Fiata 500. Nie użyto tapicerki skórzanej, ale welur, który zastosowano, był jednym z najlepszych dostępnych w tamtych czasach. Niestety, Fiat nie do końca wiedział, jak zbudować luksusowy pojazd, i nie było zbyt wielu osób, które kupowałyby go z powodu technicznych detali i osiągów.