Pierwszy lifting Fiata 131 pojawił się w 1978 roku i wprowadził powiew świeżości do tego auta zanim zestarzało się zbyt mocno.
Po udanym wprowadzeniu Fiata 131 Mirafiori w 1975 roku, włoski producent samochodów współpracował z Abarth i przygotował wersję dwuosobową na Mistrzostwa Świata w Rajdach. W 1977 roku odnieśli zwycięstwo, dlatego model z 1978 roku pojawił się w odpowiednim momencie. Jednak jedynym powiązaniem między czterodrzwiowym sedanem a samochodem rajdowym była nazwa oraz naklejka z tyłu, jako przypomnienie dla użytkowników. Supermirafiori nie był jednak samochodem wyścigowym.
Wewnątrz oferował wygodne fotele z przodu, wyposażone w zagłówki. Z tyłu wystarczająco miejsca było dla maksymalnie dwóch dorosłych pasażerów. Ze względu na intruzyjny tunel transmisyjny, trudno było pomieścić trzech pasażerów, tym bardziej że były tylko dwa zagłówki. Instrumenty były umieszczone w prostokątnej tablicy rozdzielczej, z kwadratowymi wskazówkami dla obrotomierza i prędkościomierza. Na górze, pośrodku, znajdował się zegar analogowy.