Po udanym wprowadzeniu serii 1800 na rynek premium, Fiat zwrócił uwagę na segment średniej wielkości i zaprezentował gamę 1300/1500.
Fiat skrócił rozstaw osi w modelu 1800, zainstalował mniejsze silniki i stworzył inną karoserię dla swojej średniej wielkości sedana. Był rok 1960, a Fiat był na skraju poprawy swojego asortymentu. Użył tej samej karoserii dla dwóch wersji silnikowych: 1,3 litra i 1,5 litra, nazwanych odpowiednio 1300 i 1500.
Przednia część samochodu wyróżniała się dwoma podwójnymi okrągłymi reflektorami oraz szeroką, płaską srebrną atrapą chłodnicy. Chromowane zderzaki z gumowymi osłonami były nowoczesne i reklamowane jako symbol bezpieczeństwa. W aucie było więcej chromowanych elementów, z dekoracjami na bokach, kapslach kół, tylnych błotnikach i dachu. Wyprofilowane panele drzwi i maska łagodziły ogólny kanciasty kształt samochodu. W modelu 1500 Fiat oferował wersję z dłuższym rozstawem osi, zapewniając więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnych.
Wewnątrz, wersja z krótszym rozstawem osi oferowała przyzwoitą przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu, ale to wersja LWB była najlepsza w swojej klasie. Z przodu producent zamontował dwa fotele kubełkowe oraz płaską, długą deskę rozdzielczą z zestawem wskaźników umieszczonym przed kierowcą. Dźwignia zmiany biegów była zamontowana na kolumnie kierownicy.