W miarę jak wojna rozwijała się na kontynencie europejskim, Fiat na pełnych obrotach dostarczał pojazdy dla armii włoskiej i rządu. Model 1500C powstał z potrzeby i wiązał się z pewnymi kosztami stylistycznymi.
Pięć lat po wprowadzeniu aerodynamicznie kształtnego modelu 1500, Fiat wprowadził zmiany, które ułatwiły produkcję tego samochodu. Włoscy inżynierowie intensywnie pracowali nad poprawą auta, szczególnie pod kątem hamowania. W końcu były to czasy, gdy pojazdy rekreacyjne nie były potrzebne, więc wersja kabriolet została usunięta z linii produkcyjnej.
Fiat zrezygnował z pochylonego grilla chłodnicy z przodu i zainstalował nowy, bardziej wyrazisty, co nadało mu agresywniejszy wygląd. Reflektory w końcu zostały osadzone w przednich błotnikach, wprowadzając nowy system wzornictwa, co pozwoliło na zredukowanie dodatkowego wspornika. Tył samochodu pozostał praktycznie niezmieniony, z charakterystycznym podziałem okna i małymi światłami tylno.
Wewnątrz 1500C oferował przestronną kabinę dla pięciu dorosłych pasażerów, a dostęp do tyłu ułatwiały tylne drzwi zawieszone na zawiasach oraz brak słupka B. Z przodu znajdował się płaski kokpit z centralnie umieszczonymi wskaźnikami, dostarczającymi minimalne informacje dla kierowcy. Ponieważ silnik i skrzynia biegów były zamontowane daleko, dźwignia zmiany biegów wystawała przez podłogę, skierowana w stronę kierowcy.