Fiat starał się oferować bardziej komfortowy pojazd w cenowej kategorii rodzinnego sedana, co doprowadziło do powstania wydłużonej wersji modelu 1500.
Opracowany na tej samej platformie co model 1800, włoski producent samochodów połączył kształt 1800 z silnikiem 1.5-litra, a efektem była wersja 1500 L, gdzie „L” oznaczało Lungo – długi. Cała dodatkowa przestrzeń została przeznaczona dla pasażerów tylnej kanapy.
Przednia część pojazdu miała strzałkowate profile nad reflektorami, wskazujące kierunek, w którym Fiat dążył. Maskę nadal utrzymano na niższym poziomie w porównaniu do otaczających elementów, podczas gdy chromowana osłona grilla została uznana za element premium. Dach samochodu posiadał rynnę, która odprowadzała wodę do lekko nachylonych słupków C. Chromowane zderzaki z gumowymi osłonami były nowoczesne i reklamowane jako symbol bezpieczeństwa. Na pojeździe znajdowało się więcej chromowanych detali, w tym ozdoby na bokach, na kapslach kół, tylnych błotnikach i dachu.
Wewnątrz, wersja o krótszym rozstawie osi oferowała wystarczająco dużo miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu, a wiele firm wykorzystywało model 1500 L jako pojazd służbowy. Z przodu producent zainstalował dwa fotele kubełkowe oraz płaską, długą deskę rozdzielczą z zestawem wskaźników umieszczonymi przed kierowcą. Fiat umieścił dźwignię zmiany biegów na kolumnie kierowniczej.