W 1961 roku Fiat wprowadził na rynek luksusową limuzynę, która konkurowała z takimi modelami jak Jaguar MKII oraz Mercedes-Benz „fin-tail”.
Fiat był już znaną marką wśród europejskich producentów samochodów premium, a model 1800 spotkał się z dobrym przyjęciem na rynku. Klienci jednak domagali się więcej, a fabryka w Turynie postanowiła zaoferować pojazd odpowiedni dla tych, którzy rozważali Mercedesa-Benz 230 W110, ale nie mieścił się on w ich budżecie. Model 2300 był dobrym wyborem pod względem mocy i wyposażenia.
Podwójne reflektory z przodu oraz styl brwi błotników sprawiały, że samochód był łatwy do rozpoznania w tamtych czasach. Duża, szeroka, metalowa osłona chłodnicy zajmowała niemal cały przód pojazdu. Jednocześnie chromowany zderzak z gumowymi osłonami był nie tylko przydatny w ciasnych miejscach parkingowych, ale także uznawany był za rewolucyjny element bezpieczeństwa. Z tyłu Fiat przyjął trend projektowania z charakterystycznym „fin-tail”, z pionowymi, ostro zakończonymi światłami tylnymi.
Fiat nalegał, że samochód musi oferować doskonały komfort i luksusowy wygląd swoim klientom. Niestety, pojazd nie był wyposażony w klimatyzację ani elektryczne szyby, co nie spotkało się z dużym uznaniem. Przynajmniej dostępna była automatyczna skrzynia biegów w opcji.