Pod koniec lat 30. XX wieku Fiat został zmuszony przez rządzącego krajem Benito Mussoliniego do stworzenia luksusowego samochodu dla wysokich rangą urzędników, co zaowocowało modelem Fiat 2800.
Chociaż producent samochodów specjalizował się w małych pojazdach, włoski dyktator próbował zmusić go do stworzenia czegoś większego. Ponadto, jako zapalony miłośnik motoryzacji, Mussolini znał się na szybkim jeździe po drogach kraju i wiedział, co samochód potrafi, a czego nie. Producent nie miał wyboru i stworzył pojazd odpowiadający pragnieniom dyktatora: Fiat 2800.
Dostępny w kilku kształtach i rozmiarach, zarówno z dachem zamkniętym, jak i otwartym, linie Fiat 2800 były wyraźnie inspirowane niektórymi amerykańskimi pojazdami. Mimo to miał także kilka charakterystycznych włoskich detali, takich jak pochylona kratka chłodnicy z poziomymi żebrami. Reflektory były umieszczone między łukowymi błotnikami, a komora silnikowa miała kształt litery V. Co więcej, płaska, pochylona szyba była również charakterystycznym elementem dla tej włoskiej marki. Klamki drzwi wyglądały jakby były zapożyczone z innych produktów Fiata, ale były zamontowane pionowo, zamiast poziomo. Za kabiną producent dodał bagażnik oraz podzieloną przednią szybę.
Wewnątrz rzemiosło wykonano z włoskich oklein drewnianych i drogich skórzanych tapicerek. Producent czerpał inspirację z przemysłu żeglarskiego, gdzie Włosi opanowali sztukę budowy kabin. Co więcej, trójramienna kierownica i włączniki bakelitowe były niezawodne. Z przodu znajdowały się dwa szerokie fotele, a z tyłu ławka.