Mały Fiat 500 sprzedał się w ponad 1,5 miliona egzemplarzy, zanim w 2015 roku przeszedł gruntowny lifting. Dzięki swojemu urokowi i zwinnej jeździe, 500 otrzymał liczne aktualizacje zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Fiat 500 można nazwać zbawcą marki Fiat. Ten uroczy mały samochód był na tyle atrakcyjny, że przywrócił markę Fiat w Stanach Zjednoczonych. Został odebrany jako element mody, a nie tylko środek transportu. Pomimo małych silników i lilliputowego rozmiaru, doskonale wpasował się w świat dużych SUV-ów, takich jak jego kuzyni z RAM.
Fiat 500 z 2016 roku zyskał nowy wygląd świateł przednich oraz tylnych. Otrzymał również diodowe światła do jazdy dziennej, co nie było wymagane, kiedy samochód wprowadzono na rynek w 2007 roku. Tylne światła były unikalne na rynku, z rzeczywistym światłem okalającym część nadwozia. Światło cofania oraz tylne światło przeciwmgielne umieszczono na dolnej części zderzaka, z długą, chromowaną linią pomiędzy nimi.
Wewnątrz, Fiat 500 miał nową jednostkę infotainment o przekątnej 5”, która była wyposażona w ekran dotykowy w wersji Lounge. Niezwykłym rozwiązaniem było posiadanie ekranu dotykowego mniejszego niż ekran smartfona. Dostępny był także opcjonalny wyświetlacz o przekątnej 7” dla zestawu wskaźników.
Pod maską, Fiat 500 z 2016 roku wyposażony był w silnik turbo o pojemności 0,9 litra z dwoma cylindrami oraz silnik wolnossący o pojemności 1,2 litra z czterema cylindrami. Standardowo zamontowano 6-biegową skrzynię manualną, a 5-biegowa automatyczna była dostępna opcjonalnie. Dla fanów diesli dostępna była jednostka o pojemności 1,3 litra.
4 lipca zawsze był szczególnym dniem dla Fiat 500: 'wielkiego małego auta’ i symbolu masowej motoryzacji we Włoszech, którego sprzedano niemal 3,8 miliona egzemplarzy, a które na stałe wpisało się w zbiorową wyobraźnię. Zostało wprowadzone na rynek tego dnia w 1957 roku. Pięćdziesiąt lat później, w 2007 roku, Fiat postanowił wykorzystać to dziedzictwo i ruszyć ku przyszłości: powstał Nowy Fiat 500, który z miejsca odniósł sukces.
Osiem lat później, z ponad 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, pałeczkę przejmuje Nowy Fiat 500, z którym Fiat szykuje się do stawienia czoła nowym wyzwaniom rynkowym, nie zapominając o swoich głębokich korzeniach. Stworzony przez Centro Stile Fiat, samochód ma odświeżony wygląd zewnętrzny i wnętrze, które są niepowtarzalne dla modelu 500 i jeszcze bardziej atrakcyjne. Nie zwiększył swoich rozmiarów, ale zyskał więcej technologii, wersji silnikowych i pomysłów na personalizację: tylko w ten sposób ikona może ewoluować i udoskonalać cechy, które uczyniły z niej arcydzieło.
Dostępny w dwóch wersjach (klasyczna i kabriolet), Nowy Fiat 500 będzie miał trzy poziomy wyposażenia na starcie: Pop, Popstar i Lounge. Pierwsza z nich zawiera siedem poduszek powietrznych, radio Uconnect 5″ z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, przyciski na kierownicy oraz LED-owe światła dzienne w standardzie. Wersja Popstar dodaje manualny system klimatyzacji, chromowane klosze lusterka oraz stalowe owiewki w stylu retro. Wersja Lounge Nowego Fiata 500 jest jeszcze bogatsza, oferując dodatkowe wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, 15-calowe felgi aluminiowe, chromowaną przednią atrapę, system infotainment Uconnect Radio 5″ LIVE z ekranem dotykowym i skórzaną kierownicę z przyciskami umożliwiającymi integrację z smartfonem, korzystanie z wielu aplikacji na pokładzie i pozostawanie w kontakcie.
Oferta silnikowa Nowego Fiata 500 obejmuje silnik 0,9 TwinAir (85 KM lub 105 KM), silnik 1,2 litra o mocy 69 KM oraz biopaliwowy silnik LPG o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM. W szczególności silniki dwucylindrowe wyróżniają się rekordowymi osiągami: 90 g/km dla silnika 85 KM, 99 g/km dla silnika 105 KM. 'Ekologiczne’ wersje 1,3 Multijet 95 KM i 1,2 litra 69 KM (dostępne po premierze) będą emitować 99 gramów CO2 na kilometr. Krótko mówiąc, najnowszy model jeszcze bardziej koncentruje się na zrównoważonej mobilności przyszłości. Ostatecznie, w niektórych rynkach, oferta silnikowa Nowego Fiata 500 będzie obejmować silnik aspiracyjny TwinAir 0,9 65 KM oraz silnik benzynowy 1,4 litra 100 KM.
Odważny i kuszący, Nowy Fiat 500 zawiera nie mniej niż 1800 innowacyjnych szczegółów, zaprojektowanych, aby podkreślić oryginalność i jednocześnie uczynić jego styl jeszcze bardziej wyrafinowanym. Nowością są przednie reflektory z LED-owymi światłami dziennymi, tylne lampy, paleta kolorów, deska rozdzielcza i materiały: zmiany są istotne, ale wierne niepowtarzalnemu stylowi 500. Nieprzypadkowo ikoniczny Fiat jest manifestem nowego pojęcia mobilności: to 'łagodna rewolucja’ na drogach świata, ponieważ potrafi łączyć pozornie przeciwstawne wartości.
Dziś więc Nowy Fiat 500 jest odświeżony pod znakiem estetycznej ciągłości i technologicznej ewolucji. To magiczna formuła bycia 500, jedynym modelem, który potrafi spójnie łączyć przeciwieństwa: jest ekskluzywny, a jednocześnie dostępny; to globalny bestseller z esencjonalnie włoskim sercem; elegancki produkt, który również dostarcza radości. Jest bardzo osobisty, mimo że sprzedano ponad 1 500 000 egzemplarzy. Co więcej, Nowy Fiat 500 łączy technologię z emocjami, aby na nowo potwierdzić swoją pozycję jako wzorzec w swoim segmencie z każdej perspektywy.
Lingotto w Turynie
Lingotto w Turynie został wybrany na światową premierę Nowego Fiata 500, i nieprzypadkowo, ponieważ ta symboliczna lokalizacja przystosowała się z biegiem czasu i ewoluowała, pozostańc wierna swojej tradycji, podobnie jak ikoniczny 500.
Otwarta w 1923 roku fabryka Fiata wciąż zachwyca nowoczesnością i eleganckim pionowym rozwojem. Wówczas rozwiązanie budowy toru testowego na dachu zdobyło podziw architekta Le Corbusiera.
Jeszcze przed zakończeniem budowy, obiekt zaprojektowany jako miejsce pracy stał się symbolem rodzącego się włoskiego przemysłu i szybko zyskał miejsce w zbiorowej wyobraźni narodu. Samochody, które opuszczały tę linię produkcyjną, podróżowały przez dekady i przyczyniły się do motorizacji Włoch, aż produkcja została przeniesiona do nowocześniejszych zakładów. Po wycofaniu z użytku Lingotto został odnowiony, by sprostać potrzebom zmieniającego się tkanina miejski: z doskonałego przykładu archeologii przemysłowej, fabryka przeszła długą renowację wnętrza, zachowując zewnętrzny wygląd bez zmian.
Dziś Nowy Fiat 500, spadkobierca ikony, która w latach 50. była testowana na torze na dachu fabryki, zostanie zaprezentowany w Lingotto: głęboka więź między Lingotto, Nowym Fiatem 500 a miastem Turyn jest odnawiana.
Kondensat włoskiego stylu
Nowy Fiat 500 jest kompaktowy: ma 357 centymetrów długości, 163 centymetrów szerokości, 149 centymetrów wysokości i rozstaw osi wynoszący 230 centymetrów. Zmienił się wygląd przednich i tylnych końców, ale pozostał wierny samemu sobie. Styl zewnętrzny Nowego Fiata 500 wyraża wszystkie charakterystyczne elementy, które tradycyjnie charakteryzowały klasyczny model z lat 50. i dziś na nowo potwierdza swoją tożsamość z bardziej kompletną treścią techniczną.
Najbardziej oczywistym odniesieniem do przeszłości są górne reflektory – które wciąż są okrągłe, ale mają bardziej dynamiczny kąt, by nadać spojrzeniu bolderzy mocy – razem z dolną lampą, która łączy technologię LED dla świateł dziennych oraz zestaw 'wąsów i znaku’. Dziś górne reflektory zastosowały innowacyjny moduł polieliptyczny dla wyraźnej wizji nocnej i dodatkowego bezpieczeństwa: ich 'oczy’ są zawsze otwarte na drogę. Reflektory mijania i kierunkowskazy są wbudowane w lampę. Dolna lampa integruje reflektory główne, światła dzienne oraz LED-owe światła boczne, które podążają za okrągłym profilem. Efekt graficznie reprodukuje zera 500. Nowy Fiat 500 wyróżni się nawet w ciemności swoimi niepowtarzalnymi cechami.
Maskownica zachowała swój obły kształt, składając się na bokach: ten typowy element stylu 500 jest uzupełniony przez przedni koniec z harmonijnym, klasycznym trapezoidalnym nosem z eleganckimi chromowanymi 'wąsami’. Dziś żebrowanie jest bardziej wyraziste, a dodatkowy otwór wentylacyjny to trójwymiarowa krata z chromowanymi przyciskami w wersji Lounge, co dodaje przyjemny wygląd samochodu. Jednocześnie solidność i silna osobowość są podkreślone przez chromowane znaki, które kierują wzrok na nadkola. W ten sposób Nowy Fiat 500 jest jeszcze bardziej ekspresyjny i ma uwodzicielskie spojrzenie.
Profil nadal jest miękki i zaokrąglony, nadając Nowemu Fiatowi 500 zuchwały wygląd, który wywołuje uśmiech porozumienia, gdy pokonuje się zatłoczone miejskie ulice, małe przestrzenie i frenetyczne style życia. Z charakterystycznym kształtem, samochód ma dużą boczną szybę, minimalne zwisy i bardzo krótki przód. Dodatkowo pas jest lekko nachylony ku przodowi, co podkreśla jego solidność.
Tylny koniec ma dużą charakterystyczną chromowaną klamkę, która przypomina światło tablicy rejestracyjnej pierwszego Fiata 500, a dziś pasuje do nowych luksusowych lamp. To jedyny samochód w swojej klasie, który ma 'puste’ lampy – okrągłą strukturę, która pozwala, by kolor nadwozia przesiąkał z wnętrza – mieszczące moduły świetlne kształtowane, by podążać za krzywym profilem karoserii przechodzącym od tylnej szyby do nowego zderzaka. W ten sposób światło wyłania się z nadwozia, tworząc dosłownie 'tatuaż świetlny’. Tylne światła przeciwmgielne i światło wstecznego są umiejscowione niżej, na końcach cienkiej, dynamicznie wyglądającej, czarnej lub chromowanej kraty. To podział funkcjonalny, który zapewnia lepszą wydajność świetlną.
Nowe felgi aluminiowe – 15″ i 16″, również zakończone diamentem – są dostępne. Paleta kolorów obejmuje 13 kolorów nadwozia (siedem pastelowych, jeden trzywarstwowy i pięć metalizowanych), w tym nowy Corallo Red i Opera Burgundy. Dwa efektowne warianty czarno-żółty i czarno-czerwony są również dostępne w połączeniu z 'Second Skin’, ekskluzywną personalizacją oferowaną przez Nowego Fiata 500, aby zaspokoić różnorodne nastroje i kreatywne potrzeby. Każdy może dostosować 500, jakiego chce, i ubrać go w coraz to nowe oblicza. Wchodząc do salonu, można poczuć się jak w luksusowym domu mody.
Jak odzież, jak druga skóra
Nowy Fiat 500 oferuje wyjątkową okazję, która nie przestanie zaskakiwać i stymulować wyobraźnię, jednocześnie szanując spontaniczną przyjazność, którą ikoniczny Fiat zawsze wyzwalał. Nazywa się to 'Second Skin’ i jest ekskluzywną personalizacją, która pozwala przenieść swoją osobowość na karoserię i zawsze czuć się swobodnie w włoskim smaku i elegancji.
Klienci mogą wybrać wersję 'Small’, z geometrycznym, modnym etnicznym wzorem wzdłuż linii pasa, podczas gdy rozwiązanie 'Medium’ obejmuje słupki i dach – a w niektórych przypadkach także maskę i klapę – z czterema wzorami: 'Lord’ (klasyczny tartan), 'Comics’ (pop dekoracja) w połączeniu z nowym dwukolorowym lakierem nadwozia, 'Navy’ (świeży i przewiewny) oraz 'Camouflage’ (modnie wojskowy). Jak szyta na miarę odzież, każdy może wyrazić swoją własną osobowość w unikalnym, charakterystycznym stylu z kolekcją 'Second Skin’ Nowego Fiata 500.
Elegancja i innowacja we wnętrzu na zawsze
Wnętrze jest całkowicie nowe, począwszy od projektu deski rozdzielczej: teraz integruje innowacyjny system infotainment Uconnect z 5-calowym ekranem (ekran dotykowy w wersji Lounge) dla doskonałej widoczności, który harmonijnie wkomponowuje się w starannie zaprojektowane, ergonomiczne całości. Całość jest nowa i nowoczesna, ale nadal niepowtarzalna, 500.
Kabina pasażerska wciąż jest otulająca, ochronna i pełna drobnych detali, bogata w odniesienia do przeszłości, reinterpretowane w nowoczesny sposób i ozdobione ekskluzywnymi materiałami. W tej perspektywie przyciski i kopuła nad deską rozdzielczą zostały zaprojektowane na nowo, podobnie jak kierownica: dziś, przyciski są bardziej wszechstronne i kompletne, a chromowane obramowanie dodaje cenny akcent. W większym szczególe, kabina Nowego Fiata 500 to uosobienie kompletnych, nowoczesnych, ergonomicznych rozwiązań i designu inspirowanego klasycznym modelem 500.
Kolumna kierownicza charakteryzuje się analogowymi wskaźnikami w postaci koncentrycznych kółek, które dostarczają kierowcy wszelkich niezbędnych informacji za jednym spojrzeniem: prędkość wyświetlana jest na zewnętrznej krawędzi, a licznik kilometrów znajduje się pod spodem. Informacje z komputera pokładowego, z cyfrowym wskaźnikiem poziomu paliwa i termometrem płynu chłodzącego, pojawiają się pośrodku.
Warto wspomnieć o innowacyjnym zestawie wskaźników z wyświetlaczem TFT 7” (dostępny na żądanie), opracowanym we współpracy z Magneti Marelli, międzynarodowym liderem w projektowaniu i wytwarzaniu zaawansowanych systemów i komponentów motoryzacyjnych. W szczególności urządzenie dostarcza wszelkich potrzebnych informacji dla kierowcy i ponownie wyraża 'trendującego’ ducha tego modelu, ikony, która zawsze jest o krok przed innymi.
Kierowca może jednocześnie monitorować dane z prędkościomierza, licznika kilometrów i komputera podróży za jednym spojrzeniem. Ponadto centralna część wyświetlacza – z obrazem samochodu – może być skonfigurowana poprzez wybór, które dane z komputera podróży mają być wyświetlane, takie jak przejechany dystans, bieżące zużycie paliwa, zasięg, czas podróży. Bardzo widoczne są również komunikaty ostrzegawcze, takie jak otwarte drzwi, temperatura itp. oraz wskaźnik systemu 'GSI’ (wskaźnik zmiany biegu), który informuje, kiedy należy wykonać zmianę biegu, aby zmaksymalizować efektywność paliwową, włączając konkretny symbol.
Wszystko to jest doskonale zintegrowane z UconnectTM 5″ Radio LIVE i UconnectTM 5″ Radio Nav LIVE, aby odtwarzacz multimedialny, telefon i nawigacja mogły dzielić ten sam ekran. Dodatkowo, ekran LCD pokazuje sygnał aktywacji przycisku Sport w wersji 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM.
Ten element, wraz z centralną konsolą i zestawem wentylacji radio- powietrzną, mogą być w kolorze kości słoniowej lub czarnym, aby podkreślić vintage’owy lub sportowy charakter samochodu. Nawiasem mówiąc, nowa deska rozdzielcza Nowego Fiata 500 to idealne połączenie retro wyglądu i nowoczesnej technologii.
Nowe chromowane akcenty wyróżniają się w harmonijnej całości, która jest przyjemna w dotyku i estetyczna, ale jednocześnie praktyczna: jest wiele sprytnie rozmieszczonych schowków i przyciski na kierownicy są standardem we wszystkich wersjach. Również w standardzie są system klimatyzacji oraz nowatorskie otwory wentylacyjne z równoległymi żebrami dla precyzyjnego kierowania strumieniem powietrza i regulacji przepływu.
Górna część nadwozia emanuje wyrafinowaniem i osobowością, akcentowaną centralną listwą w kolorze nadwozia, podczas gdy dolna część jest superfunkcjonalna z pojemnymi nowymi schowkami. Dźwignia zmiany biegów umieszczona jest na desce rozdzielczej dla łatwiejszej obsługi i wygląda jak wyrafinowany komponent mechaniczny, z chromowanymi częściami i efektywnym pokrętłem, które może być błyszczące w czerni lub chromowane w zależności od wersji. Zestaw najczęściej używanych przycisków inspirowany jest światłami ostrzegawczymi i dźwigniami klasycznego modelu 500. Są łatwe do zidentyfikowania i natychmiastowe w obsłudze.
Tapicerka dostępna jest w dziewięciu kombinacjach kolorystycznych. Gwarantujące wszelką możliwą wygodę, nowe fotele wykonane są z jeszcze bardziej ergonomicznymi materiałami i zaprojektowane w taki sposób, aby ułatwić pasażerom dostęp do tylnych siedzeń. Fotele w wersji Pop mają wzory Chevron w tonacji, a te w wersji Lounge charakteryzują się kratką Glen z akcentami i lamówkami w kolorze kości słoniowej, oliwkowej lub koralowej, kontrastującymi zagłówkami oraz czarną lub kości słoniowej ekoskórzaną poduszką. Opcjonalnie dostępna jest skórzana tapicerka Frau w kolorze czarnym, bordowym lub tytoniowym z haftowanym logo 500 na poduszce z kontrastującymi poduszkami w kolorze kości słoniowej lub jasnoniebieskim dla bordowych foteli.
Tylne siedzenie jest bardzo wygodne dla dwóch pasażerów i nawiązuje wzornictwem do przednich foteli. Co więcej, górny kontur oparcia wystaje z górnej krawędzi, aby zapewnić lepsze wsparcie i bardziej ergonomicznie ukształtować oparcie, podkreślając faktycznie dostępną przestrzeń. W wersji Lounge tylne siedzenie 50/50 można dzielić i składać, aby jak najlepiej dostosować się do wszelkich potrzeb ładunkowych.
Nowa koncepcja tapicerki i paneli oddaje wrażenie autentycznej, wybitnej jakości modelu na pierwszy rzut oka. W szczególności panele drzwiowe ozdobione są kontrastującą tapicerką pasującą do foteli i plastikową konstrukcją integrującą dużą przestrzeń na przedmioty oraz głośniki. Na koniec, chromowane klamki drzwiowe w kształcie haka przypominają kluczowy element klasycznego modelu 500.
Ponadto, mimo niewielkich rozmiarów, nowy model ma wiele przestrzeni dzięki sprytnemu rozmieszczeniu schowków: są dwa schowki na desce rozdzielczej (jeden dla kierowcy i jeden dla pasażera), praktyczny schowek po stronie pasażera, teraz zamykany pokrywą oraz schowki w panelach drzwiowych i na tunelu. Na koniec, bagażnik jest hojnym: 185 litrów, które można powiększyć do 550, składając tylne oparcie. Co więcej, Nowy Fiat 500 ma niski próg, aby ułatwić załadunek przedmiotów.
Jest coś jeszcze, czego nie można zobaczyć, ale co natychmiast jest odczuwalne i doceniane: samochód ma nowe panele wygłuszające w nadkolach i ścianie ogniowej, co sprawia, że kabina pasażerska jest jeszcze bardziej komfortowa i cicha.
Zawsze połączony z UconnectTM
Duży ekran systemu UconnectTM wyróżnia się pośrodku deski rozdzielczej Nowego Fiata 500, między otworami wentylacyjnymi umieszczonymi niżej niż w poprzedniej wersji. W wersji Pop system zawiera radio, sześć głośników, przyciski na kierownicy, port AUX-IN i USB z systemem głośnomówiącym i Bluetooth.
Nowy Fiat 500 Lounge oferuje system UconnectTM 5″ Radio LIVE z ekranem dotykowym, nową granicą infotainment, w standardzie. Ten system implementuje szeroki zakres funkcji, jak UconnectTM LIVE i opcje muzyczne oferowane standardowo przez pięć lat, oprócz radia FM/AM, systemu głośnomówiącego Bluetooth i rozpoznawania głosu. Kierowca może podłączyć urządzenia multimedialne przez USB lub z użyciem złącza AUX 3.5mm lub przesyłać muzykę przez Bluetooth z kompatybilnym smartfonem. Radio cyfrowe DAB jest dostępne na żądanie. System jest wyposażony w czytnik SMS, który pozwala na odczyt wiadomości tekstowych otrzymanych na kompatybilnych telefonach, wykorzystując technologię 'text to speech’.
Usługi UconnectTM LIVE, które są wliczone w cenę samochodu, debiutują teraz w Nowym Fiacie 500. Aplikację UconnectTM LIVE można pobrać z Apple Store lub Google Play Store na smartfona. Gdy smartfon jest połączony z Nowym Fiatem 500 Lounge, wiele aplikacji może być wyświetlanych i kontrolowanych na ekranie dotykowym systemu UconnectTM. Aplikacje zostały przeprojektowane i dostosowane do użycia podczas jazdy, aby skupić się na drodze. UconnectTM LIVE będzie stopniowo dostępny w wielu krajach w Europie; dzisiaj jest dostępny we Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Holandii i Luksemburgu w UconnectTM 5″ Radio i Radio Nav dla smartfonów z systemem Android i iOS.
UconnectTM LIVE pozwala na bezpośredni dostęp na ekranie dotykowym do TuneIn Internet radio, z ponad 100,000 stacji na całym świecie, Deezer Internet music, z ponad 35 milionami utworów dla użytkowników 'Deezer Premium’, Reuters, aby pozostać na bieżąco z najnowszymi światowymi wiadomościami, oraz Facebook i Twitter, aby być w kontakcie z przyjaciółmi. Na końcu, można go również użyć do uzyskania dostępu do eco:Drive, nagradzanej aplikacji dotyczącej stylu jazdy, która pozwala zaoszczędzić do 16% paliwa i przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2, oferując porady dotyczące jazdy w czasie rzeczywistym.
Ponadto UconnectTM LIVE łączy się bezpośrednio z my:Car z natychmiastowymi ostrzeżeniami, przypomnieniami o terminach serwisowych oraz interaktywną instrukcją właściciela, aby jak najlepiej zarządzać konserwacją samochodu. Gdy smartfon jest połączony przez Bluetooth, najważniejsze ostrzeżenia są przekazywane do osobistego konta UconnectTM LIVE, aby ułatwić serwis jak nigdy wcześniej.
Ostatecznie, UconnectTM 5″ Radio Nav LIVE z TomTom 2.5D i kontrolą głosową jest dostępne na żądanie. Nawigacja nawet w najbardziej skomplikowanych skrzyżowaniach i węzłach jest łatwa dzięki potężnym funkcjom, takim jak zaawansowany wskaźnik pasa. Dodatkowo funkcja TomTom IQ Routes® to najprostszy sposób na obliczenie najszybszej trasy na podstawie rzeczywistych średnich prędkości. Nie mniej istotne, instrukcje głosowe można bezpiecznie wyświetlać na desce rozdzielczej, gdy inne funkcje działają na radiu.
UconnectTM LIVE z usługami TomTom LIVE
UconnectTM 5” Radio Nav LIVE obejmuje usługi TomTom Live z kontrolą głosową i wysokiej jakości informacjami o ruchu drogowym, aby każda podróż była bardziej efektywna z aplikacją Uconnect LIVE.
Kierowcy Nowego Fiata 500 mogą teraz doświadczyć jakości połączonej nawigacji TomTom i skorzystać z największego źródła informacji o ruchu drogowym na świecie z ponad 100 milionami monitorowanych kilometrów ruchu zbieranych codziennie. System nawigacyjny aktualizuje się co dwie minuty, a UconnectTM sugeruje szybsze trasy i dokładniejsze szacowane czasy przybycia, implementując zaawansowany silnik przetwarzania. Oprócz informacji o warunkach ruchu w czasie rzeczywistym, użytkownicy mogą również korzystać z informacji o lokalizacji stałych i mobilnych fotoradarów (gdzie to możliwe) oraz prognoz pogodowych w czasie rzeczywistym. Na końcu, dzięki TomTom Search & Go użytkownicy mogą przeprowadzać wyszukiwania według kategorii lub typu, na przykład stacji paliw lub supermarketów i być kierowanym w to miejsce.
Ekologiczne silniki
Nowy Fiat 500 jest wyposażony w znakomite, ale oszczędne silniki, które są jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska, co potwierdza certyfikat Euro 6. W połączeniu z pięcio- lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub zrobotyzowaną skrzynią Dualogic, dostępne na starcie silniki obejmują 1,2 litra 69 KM, TwinAir 85 KM lub 105 KM oraz dwucylindrowy silnik 1,2 litra 69 KM EasyPower (LPG/bensyna).
Silnik TwinAir 0,9 cm3 dostępny jest w dwóch wersjach: 85 KM i 105 KM. Zużycie paliwa pierwszego wynosi 3,8 litra/100 km w cyklu mieszanym z emisją poniżej 90 g/km CO2: to znakomity wynik pod względem ekosustainability i kolejny dowód dostępnych, technologicznych rozwiązań oferowanych przez Fiata, aby zapewnić najlepsze możliwe korzyści dla środowiska i portfela właściciela. W szczególności silnik TwinAir wyróżnia się jako konkretny przykład tego, jak technologia może zmniejszać zużycie i emisję, w przystępnej cenie.
Oferta Nowego Fiata 500 zostanie rozszerzona po premierze o 1,2 litra 69 KM w konfiguracji 'Eco’ oraz 1,3 16v Multijet II 95 KM turbodiesel. W większym szczególe, pierwszy z nich ma inteligentny alternator, konkretny pakiet aerodynamiczny i nowe opony 14″ lub 15″, które zapewniają niskie opory toczenia i wysoką odporność na zużycie. Te ewolucje przekładają się na rzeczywiste oszczędności na kosztach eksploatacji i wpływ na środowisko. Jedna liczba dla wszystkich: całkowita emisja CO2 wynosi tylko 99 gramów na kilometr.
Nowy Fiat 500 jest jedynym samochodem w swoim segmencie, obok Pandę, który oferuje mały silnik diesla będący najlepszym przykładam współczesnej inżynierii: jest to 1,3 16v Multijet II 95 KM, który emituje tylko 89 gramów CO2 na kilometr i spełnia normy Euro 6.
Ostatecznie, aby zaspokoić wszystkie potrzeby mobilności, w niektórych rynkach Nowy Fiat 500 może być wyposażony w silnik aspiracyjny TwinAir 0,9 65 KM oraz silnik benzynowy 1,4 litra 100 KM.
Jasne jest, że Nowy Fiat 500 jest tak samo zaangażowany w ochronę środowiska jak jego poprzednik, który wybrano do wielu innowacyjnych projektów zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza za jego cechy. Nieprzypadkowo, floty 500 są dziś głównymi bohaterami projektów car-sharing w najważniejszych włoskich miastach: efektywne, proste i przyjazne dla użytkownika usługi, które umożliwiają bardziej świadome, współdzielone doświadczenie korzystania, zawsze w duchu poszanowania środowiska.
Bezpieczeństwo i komfort na najwyższym poziomie w swojej klasie
Stworzony, aby spełniać najwyższe standardy, Fiat 500 jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. Już stabilne i skuteczne hamowanie zostało dodatkowo poprawione w wersjach wyposażonych w silnik 1,2 FIRE 69 KM, przyjmując system z powiększonymi tarczami. Ponadto, efektywne, dynamiczne silniki zapewniają dobrą przyspieszenie i przewidywalne zachowanie na drodze. Krótko mówiąc, samochód może łatwo radzić sobie z krytycznymi sytuacjami.
Nowy Fiat 500 jest również standardowo wyposażony w siedem poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie okienne, dwie boczne oraz jedna na kolana). Nowy model korzysta także z najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, aby zapewnić kierowcy doskonałą kontrolę nad pojazdem (bezpieczeństwo aktywne): ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), zaawansowany system kontroli stabilności (ESC), system regulacji trakcji (ASR), urządzenia Hill Holder – które pomagają kierowcy w ruszaniu z górki – oraz hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), aby wspomóc w nagłych zatrzymaniach.
Nowy Fiat 500 jest także pełen dynamicznych i komfortowych właściwości, dzięki czemu jest idealny do pokonywania wszystkich podróży w komfortowy i bezpieczny sposób. Te cechy są wzmacniane przez układ zawieszenia: przedni system to niezależna konfiguracja McPhersona, podczas gdy tylne zawieszenie ma połączone (tj. półniezależne) koła z belką skrętną. Oparte na projekcie Magneti Marelli, obie konfiguracje zostały odpowiednio zmodyfikowane i opracowane dla nowego pojazdu, aby zapewnić doskonałe prowadzenie i komfort jazdy na najwyższym poziomie.
Oferta: odpowiedź na wszystkie potrzeby
Na starcie, Nowy Fiat 500 posiada trzy poziomy wyposażenia, Pop, Popstar i Lounge, i jest dostępny w wersji sedan i kabriolet, z wyjątkiem silnika EasyPower, który dostępny jest tylko w wersji sedan.
Poniżej znajduje się opis oferty przeznaczonej dla całego regionu EMEA, która, w zależności od rynku, ma różne różnice w treści (standardowej lub opcjonalnej), aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby poszczególnych krajów.
W standardzie ponownie są siedem poduszek powietrznych, radio Uconnect z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, przyciski na kierownicy oraz LED-owe światła dzienne. Wersja Popstar dodaje manualny system klimatyzacji, chromowane klosze lusterka i stalowe owiewki w stylu retro. Jeszcze bogatsza jest Nowy Fiat 500 Lounge, który dodaje kolejne wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, 15-calowe felgi aluminiowe, skórzana kierownica, chromowana atrapa przednia oraz infotainment Uconnect 5″ Radio LIVE.
Silniki, wszystkie Euro 6, mogą zaspokoić wszystkie potrzeby. Silnik 1,2 litra 69 KM (również z systemem Start&Stop), silnik TwinAir 0,9 85 KM lub 105 KM (oba z systemem Start&Stop) oraz silnik 1,2 litra 69 KM EasyPower (benzyna i LPG), wszystkie z napędem na przednie koła lub automatyczną skrzynią biegów Dualogic będą dostępne na starcie. Oferta zostanie rozszerzona później o 1,2 litra 69 KM w konfiguracji 'Eco’ oraz 1,3 16v Multijet II 95 KM turbodiesel.
Dostępnych jest 13 kolorów nadwozia (pastelowe, metalizowane i trzywarstwowe), w tym nowy Corallo Red i Opera Burgundy; osiem felg aluminiowych, 15″ i 16″; oraz dziesięć różnych konfiguracji wnętrz.
Nowy Fiat 500 jest jak ubranie szyte na miarę. Z tego powodu oferowane są trzy różne zestawy personalizacyjne, dostępne wyłącznie dla wersji Lounge, które zapewniają interesujące korzyści w porównaniu do zakupu poszczególnych elementów indywidualnie. Na przykład, pakiet 'Style’ obejmuje 16″ felgi aluminiowe, listwy boczne i światła przeciwmgielne, natomiast pakiet 'Cult’ obejmuje skórzane wnętrza, 7″ cyfrowe wskaźniki, błyszczący czarny dach i lusterka boczne. Dla klientów poszukujących najwyższego komfortu, wersja sedan Nowego Fiata 500 oferuje pakiet 'City’: automatyczną klimatyzację w dwóch strefach, praktyczne czujniki parkowania i elektrochromatyczne lusterko wsteczne.
Magneti Marelli dla Nowego Fiata 500: najnowocześniejsza technologia i komponenty
Jako międzynarodowy lider w inżynierii i produkcji zaawansowanych systemów i komponentów motoryzacyjnych, Magneti Marelli dostarczył dużą część technologii użytej w Nowym Fiacie 500. Obejmuje to panele instrumentów, przednie i tylne systemy oświetleniowe, amortyzatory, system zawieszenia, układ wydechowy, jednostki sterujące, kolektor dolotowy, zrobotyzowaną skrzynię biegów Dualogic, oprócz pedałów, desek rozdzielczych i innych komponentów plastikowych.
W szczególności panel instrumentów dostarczony przez Magneti Marelli, oprócz wersji analogowej, jest również dostępny z cyfrowym wyświetlaczem TFT 7”, już projektowanym zgodnie z najbardziej zaawansowanymi standardami HMI (Human Machine Interface). Panel z wyświetlaczem TFT zapewnia wszystkie istotne informacje dla kierowcy, takie jak prędkościomierz, obrotomierz i komputer podróży, które są widoczne jednocześnie na pierwszy rzut oka. Ponadto wyświetlacz wskazuje wszystkie informacje z UconnectTM w różnych wersjach.
Centralna część wyświetlacza – z obrazem samochodu – może być skonfigurowana, wybierając, które dane z komputera podróży mają być pokazane, takie jak przejechany dystans, bieżące zużycie paliwa, zasięg i czas podróży. W zależności od wersji Nowego Fiata 500, wyświetlacz cyfrowy TFT dostępny jest w dwóch podstawowych układach graficznych – sedan i kabriolet – i może zmieniać wygląd w zależności od wybranego trybu jazdy (Normal, Sport i Eco).
W zakresie oświetlenia, Magneti Marelli pracował z Fiatem nad nowymi przednimi i tylnymi lampami, które są jednym z najbardziej charakterystycznych elementów Nowego Fiata 500. W szczególności projekt i ergonomia charakteryzują górną część przednich reflektorów, która zawiera moduł halogenowy reflektorów mijania i kierunkowskazów, podczas gdy dolna część integruje halogenowy moduł reflektorów głównych oraz – po raz pierwszy – LED-owe światła boczne i halogenowe światła dzienne (DRL). Reflektory ksenonowe, zdolne do zwiększenia przepływu światła i kierunku oraz oszczędzania energii, są dostępne na żądanie.
Nowe systemy oświetlenia w samochodzie są uzupełnione tylnymi lampami, które doskonale odzwierciedlają projekt i wyrafinowanie, a także identyfikują tył w wyjątkowo charakterystyczny sposób.