FIAT 500 3+1 2020-Present

FIAT 500 3+1 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćFIAT 500 3+1 2020-Present

Saga Fiata 500 trwała dalej dzięki wprowadzeniu nowego modelu w 2020 roku. To była odważna decyzja, która zapewniła łatwiejszy dostęp do tylnych siedzeń.

Fiat 500 to jedna z największych historii sukcesu w historii marki Fiat. To samochód, który uratował włoskiego producenta przed bankructwem i stanowi podstawę jego rozwoju. Po przejściu na napęd elektryczny, nadwozie wymagało pewnych modyfikacji, aby stać się lepszym pojazdem do codziennego użytku w mieście lub jako auto do dojazdów.

Na pierwszy rzut oka niektórzy mogliby powiedzieć, że nie wprowadzono żadnych zmian w pojeździe. W dolnej części zderzaka z przodu znajdowała się siatka, która dostarczała powietrze do chłodzenia skraplacza klimatyzacji oraz akumulatorów. Standardowe reflektory pełno-LED były półokrągłe z „brwiami” na masce. Para okręgów dla świateł do jazdy dziennej dekorowała górne rogi zderzaka. Z tyłu samochód oznaczał powrót pełnowymiarowych świateł tylnych. Wcześniej były dostępne tylko z podświetloną ramką. Te również były pełno-LED.

Największą różnicą była strona pasażera, gdzie znajdowały się drzwi i pół. Tylne drzwi były zawiasowe (drzwi samobójcze) i zapewniały łatwiejszy dostęp do tylnej kanapy. Było to w porządku, gdy z tyłu siedziało dziecko przypięte w foteliku. Co więcej, nie było słupka B między słupkami A i C. Panel instrumentów stanowił wyświetlacz TFT o przekątnej 7″, natomiast system infotainment UConnect miał szeroki, 10,25″ ekran dotykowy.

W przypadku napędu, model 500 3+1 był wyposażony w silnik elektryczny o mocy 70 kW zasilany akumulatorami o pojemności 23,8 kWh. Mógł przejechać do 240 km w mieście, z zasięgiem 180 km w pełnym cyklu NEDC.

 Nowa 500 napełniła cały Fiat swoją pozytywną energią, przynosząc ze sobą kreatywność i entuzjazm, jakich nie widziano od 1957 i 2007 roku. Umożliwiło to projektantom i inżynierom Fiata spojrzenie w przyszłość, nie pozwalając przy tym na zmarnowanie żadnej okazji, a jednocześnie zachowując kontynuację obecnego sukcesu modelu 500.

Dlatego naturalnym krokiem było zaprojektowanie samochodu w różnych wersjach nadwozia, takich jak kabriolet i hatchback, ale to nie wszystko. Aby dostosować się do ewolucji bazy klientów 500, musieliśmy pójść dalej, aby odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów, którzy dorastali, a ich nawyki się zmieniały. Młoda osoba, która z impetem wjeżdżała na ulice miast swoim 500 po dniu pracy, teraz jest „pracującą mamą lub tatą”, walczącą o dostarczenie swojego dziecka do szkoły rano, zanim uda się do pracy, a potem na lekcje tańca czy języków obcych po południu, jednocześnie realizując własne zobowiązania. Klient ten stał się zatem rodziną, której wnętrza muszą być bardziej dostępne, ale nadal „fajne”, jak to tylko 500 może być z natury. Tu z pomocą przychodzi Nowa 500 3+1. Całkowicie nowa, w pełni elektryczna i z dodatkowym drzwiami. Ale wciąż pozostaje 500.

Projektanci Centro Stile pracowali nad inteligentnym rozwiązaniem o identycznych wymiarach jak wersje kabriolet i hatchback, ale z małymi drzwiami z tyłu po stronie pasażera. Podobnie jak w pierwszym 500 z 1957 roku, który miał drzwi zawiasowe z tyłu: powrót do korzeni modelu w owocnym dialogu między przeszłością a przyszłością. Efektem jest nowe nadwozie, które dodaje się do hatchbacka i kabrioletu, zachowując niezmienione wymiary i nie dodając ani centymetra do jego powierzchni.

Trzecie „małe drzwi” otwierają się w przeciwnym kierunku, a brak środkowego panelu w drzwiach oznacza, że można wsiąść wygodniej, łatwiej załadować i rozładować większe przedmioty oraz szybciej i prościej umieścić dziecko na tylnym siedzeniu lub foteliku. Po zamknięciu małych drzwi nie ma różnicy w porównaniu do innych modeli 500: ten sam styl, ten sam rozmiar. Cała ta zmiana wiąże się ze wzrostem wagi zaledwie o 30 kg, bez wpływu na prowadzenie pojazdu czy zużycie energii.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, warto zaznaczyć, że „małe trzecie drzwi” można otworzyć tylko wtedy, gdy przednie drzwi są już otwarte, aby zapewnić, że pasażerowie z tyłu nie otworzą ich przypadkowo.

Dzięki „3+1”, 500 ma na celu pozostanie blisko klientów, którzy zmienili swoje nawyki i wymagania, ale nie swój gust. Dla klientów, którzy nie chcą rezygnować z piękna i uroku, które niesie ze sobą 500, Nowa Fiat 500 3+1 jest odpowiedzią. Dzięki inteligentnemu rozwiązaniu z trzecimi drzwiami wszyscy mogą zabrać ze sobą wszystkie swoje pasje bez kompromisów w kwestii stylu, korzystając z funkcjonalności, jaką oferuje Nowa 500 3+1.

Edycja Launch: Nowa 500 3+1 „la Prima”

Podobnie jak kabriolet i hatchback, Nowa 500 3+1 prezentowana jest w edycji otwierającej „la Prima”, wyróżniającej się stylem, ekskluzywnością, technologią i łącznością.

Styl. To zdecydowanie 500, i jako taki nie może nie ucieleśniać stylu i dbałości o szczegóły. W momencie debiutu dostępne są trzy kolory:

Różowe złoto
Niebieski lodowiec
Czarny onyks
Ekskluzywność. Nowa Fiat 500 3+1 „la Prima” wyróżnia się szeregiem ekskluzywnych detali: pełne reflektory LED z „designem Infinity”, dwutonowe felgi 17” z diamentowym cięciem oraz chromowane wstawki w oknach i na panelach bocznych. Fotele, deska rozdzielcza i kierownica wykonane są z ekologicznej skóry, monogram Fiat na fotelach, dwutonowa kierownica oraz ekskluzywna etykieta „la Prima” na konsoli. Jeśli chodzi o komfort: fotele przednie z regulacją w sześciu kierunkach, dywaniki, elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne oraz czujniki parkowania 360° w widoku „dronów”.

Technologia. „la Prima” jest wyposażona w najnowocześniejsze systemy ADAS:

Inteligentny system adaptacyjnego tempomatu (iACC) oraz asystent utrzymania pasa
Rozpoznawanie znaków drogowych
Autonomiczne hamowanie awaryjne z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów
Inteligentny asystent prędkości
Kontrola pasa
Kamera tylna w wysokiej rozdzielczości z dynamiczną siatką
Czujniki parkowania 360° oraz czujniki martwego pola w ruchu miejskim
Automatyczne czujniki zmierzchu i oślepienia
Połączenie awaryjne
Elektroniczna hamulec ręczny
Oferuje także automatyczną klimatyzację, kluczyk w formie „kamyka” do noszenia, szybkie ładowanie 85 kW oraz kabel Mode 3 o mocy 11 kW do ładowania w domu lub w miejscach publicznych, wszystko jako standard. Co więcej, po raz pierwszy w samochodzie miejskim dostępny jest również poziom 2 autonomicznej jazdy.

Łączność. Nowy system infotainment UConnect 5: wyświetlacz TFT 7”, 10.25” ekran dotykowy NAV, radio DAB, bezprzewodowy CarPlay / Android Auto, Uconnect Box (moduł telematyczny umożliwiający usługi połączeniowe) oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów.

Oprócz edycji otwierającej, wersja 3+1 będzie również dostępna w wersjach PASSION i ICON.

Linia Nowej 500: ACTION, PASSION i ICON, gotowe do zrewolucjonizowania mobilności elektrycznej

Prosta, kompleksowa i bogata w treści. Tak wygląda linia Nowej 500. Trzy poziomy personalizacji (Entry-Level, Mid-Range i High-End), nazwane odpowiednio ACTION, PASSION i ICON, z konkretną misją produktową, oferujące najlepsze technologie, łączność i bezpieczeństwo. Tyle innowacyjnych treści, unikalnych w segmencie samochodów miejskich.

A ponieważ mobilność elektryczna w stylu 500 jest w zasięgu każdego, cała linia jest kompatybilna z wymaganiami nowych kierowców: Nowa 500 od Fiata to zatem samochód, aby rozpocząć drogę zmiany, razem.

Nowa 500 ACTION: demokratyzacja mobilności elektrycznej

Entry-Level Nowa 500 to idealny elektryczny samochód miejski, skierowany do tych, którzy w pełni cieszą się życiem w mieście, centrach miast i strefach ograniczonego ruchu ZTL, do tych, którzy pokonują średnio 50 km dziennie i preferują dynamiczną i ekonomiczną mobilność.

500 ACTION jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 70 kW, z przyspieszeniem 0-100 km/h w 9,5 sekundy i z prędkością ograniczoną do 135 km/h.

Nowa 500 ACTION skierowana jest do młodych klientów o intensywnym stylu życia i codziennej rutynie składającej się z krótkich podróży, którzy potrzebują samochodu przyjaznego środowisku. Dlatego potrzebują zasięgu do jazdy po mieście i optymalnego bezpieczeństwa, osiąganego dzięki wszystkim systemom ADAS na pokładzie.

ACTION to idealny samochód dla milenialsów, którzy są zwolennikami alternatywnej mobilności, takiej jak car-sharing.

Nowa 500 ACTION zawiera akumulator litowo-jonowy o pojemności 23,8 kWh, co daje zasięg ponad 180 km w cyklu WLTP, lub ponad 240 km podczas jazdy tylko po mieście. Jeśli obliczmy, że średni dzienny dystans wynosi poniżej 50 km, klienci musieliby ładować swoją Nową 500 co kilka dni.

Istotnym zmartwieniem dla klientów myślących o przesiadce na samochody elektryczne jest czas ładowania, dlatego Nowa 500 ACTION jest wyposażona w system szybkiego ładowania o mocy 50 kW, aby szybko naładować akumulator samochodu. Na przykład wystarczy mniej niż 10 minut, aby zbudować wystarczającą rezerwę energii do codziennych potrzeb (około 50 km), co zajmuje mniej więcej tyle, ile trwa śniadanie w kawiarni. System szybkiego ładowania oferuje również możliwość ładowania samochodu przez noc w garażu w domu, używając dołączonego kabla Mode 2 (3 kW), lub w ciągu dnia, gdy jesteś w pracy. Gniazdo „Combo 2” umieszczone na tylnym prawym panelu samochodu umożliwia szybkie ładowanie, zarówno w AC, jak i DC. Do ładowania w domu lub w miejscach publicznych klienci mogą również zakupić trójfazowy kabel Mode 3 o mocy 11 kW lub Wallbox od Mopar.

Nowa 500 ACTION, zaprojektowana z myślą o młodym odbiorcy, zawiera wszystkie niezbędne systemy ADAS do jazdy po mieście, takie jak 'Wykrywanie senności kierowcy’, aby monitorować poziom koncentracji kierowcy; 'Autonomiczne hamowanie awaryjne’, które rozpoznaje również rowerzystów i pieszych; 'Asystent utrzymania pasa’, system, który ostrzega kierowcę, aby wrócił na pas w momencie, gdy wykrywa jakiekolwiek zbaczanie z trajektorii; oraz 'Rozpoznawanie znaków drogowych’, który odczytuje znaki drogowe i zaleca odpowiednią prędkość do jazdy. Jeśli chodzi o łączność, Nowa 500 ACTION wyposażona jest w system infotainment stworzony z myślą o osobach, które chcą być zawsze w kontakcie. Nazywamy to 'inteligentnym audio’. Składa się z uchwytu na smartfona, ergonomicznej podstawki do zamocowania smartfona w pionie i poziomie, połączenia Bluetooth, dzięki któremu smartfon łączy się z głośnikami wbudowanymi w Nową 500 oraz dedykowanej aplikacji do idealnego korzystania z samochodu i interakcji z nim. W ten sposób smartfon staje się centrum systemu infotainment samochodu.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, ACTION ma reflektory halogenowe i obręcze kół 15″. Wewnątrz technologia pakietu Entry-Level z treściami, które do niedawna można było znaleźć tylko w samochodach wyższych segmentów: od przycisku auto-start (’Keyless Go’) i hamulca elektrycznego do konfigurowalnego 7″ cyfrowego wyświetlacza TFT przed kierowcą – zajmującego miejsce standardowego panelu wskaźników w Nowej 500, na którym kierowca może zobaczyć wszystkie najważniejsze dane dotyczące samochodu, w tym zasięg i stan naładowania. Wykończenie wnętrza zawiera czarną deskę rozdzielczą, a fotele – wykonane z przędzy Seaqual – mają geometryczny motyw chevron oraz srebrne przeszycia.

Nowa 500 PASSION: mobilność elektryczna w atrakcyjnym wydaniu

Średniej klasy wersja Nowej 500 jest dedykowana tym, którzy chcą być na bieżąco i szukają zrównoważonego rozwoju oraz najnowszych technologii.

Nowa 500 PASSION oferuje wzorcowy zasięg, nie tylko w segmencie samochodów miejskich: 320 km w cyklu WLTP, zwiększając do 460 km w przypadku jazdy tylko po mieście. Posiada szybkie ładowanie 85 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora od stanu rozładowania do 80% zasięgu w ciągu 35 minut, lub do 50 km – średniego dystansu pokonywanego dziennie – w około 5 minut. Tempomat również został dodany do systemów ADAS, które są standardem w ACTION.

Szybkie ładowanie, ale także szybkie parowanie: w czasie, gdy wsiadasz do samochodu, twój smartfon łączy się z samochodem w czasie krótszym niż 5 sekund. Na życzenie ładowanie może być także bezprzewodowe, wystarczy położyć telefon na bezprzewodowej podstawce ładującej w centralnej komorze obok kierowcy.

Na zewnątrz, PASSION wyróżnia się obręczami kół 15” stylizowanymi na dwutonowe wykończenie, podczas gdy wnętrze zawiera wszystkie usługi, z których można korzystać z poziomu smartfona, oraz nowy system infotainment UConnect 5, z 7” ekranem, bezprzewodowym CarPlay / Android Auto dla usług połączonych za pośrednictwem Uconnect Box, zestaw usług UConnect, aby zaoferować klientom prostą, komfortową i bezprzewodową obsługę oraz radio DAB.

Do wyboru są dwa poziomy wykończenia wnętrza: ciemny z czarną deską i fotelami z przędzy Seaqual z motywem chevron oraz srebrnymi przeszyciami lub jaśniejsza wersja z białą deską i niebieskimi fotelami, także z motywem chevron.

W skrócie, samochód, który niesie ze sobą najlepsze technologie elektryczne i najnowocześniejszą łączność, ale nadal prowadzi się jak każdy inny samochód, prosto i autentycznie, jak prawdziwa 500. Jak w całej gamie, PASSION jest wyposażona w selektor e-Mode, aby wybrać spośród trzech trybów jazdy – Normalny, Zasięg i Sherpa, w zależności od preferowanego stylu jazdy i wymagań.

Silnik o mocy 118 KM osiąga 87 kW, co zapewnia maksymalną prędkość 150 km/h (samoograniczona) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9.0 sekundy i od 0 do 50 km/h w 3.1 sekundy.

Nowa 500 ICON: szczyt oferty mobilności elektrycznej

Nowa 500 ICON to prawdziwy ikona stylu, technologii, materiałów i treści. Samochód pełen możliwości, zgodny z historią 500, która pokazuje, że wersje premium, takie jak 500 Riva, zawsze były najlepiej sprzedającymi się modelami Fiata.

Dlatego 500 ICON jest prawdziwą ikoną mobilności z zasięgiem nawet do 320 km w cyklu WLTP, zwiększającym się do 460 km tylko w cyklu miejskim. Szybkie ładowanie gwarantowane przez system szybkiego ładowania DC o mocy do 85 kW.

Wysokiej klasy jeśli chodzi o technologię pokładową: nowy system infotainment w desce rozdzielczej wyposażony jest w 10,25-calowy dotykowy wyświetlacz „cinerama”, z GPS i systemem Uconnect 5. Dzięki poziomej formie, wyświetlacz w wysokiej rozdzielczości idealnie wpasowuje się w deskę rozdzielczą samochodu, został zaprojektowany w taki sposób, aby zminimalizować rozpraszanie uwagi kierowcy. UConnect 5 posiada również system Natural Language, który umożliwia zaawansowane rozpoznawanie głosu, dzięki czemu można rozmawiać z samochodem używając frazy „Cześć Fiat”, aby kontrolować jego zasięg i ustawienia ładowania, programować klimatyzację i wybierać ulubioną muzykę.

Na zewnątrz, wersja High-End wyróżnia się 16-calowymi obręczami kół z wypolerowaną powierzchnią, podczas gdy wnętrze Nowej 500 ICON wyposażone jest we wszystkie najbardziej atrakcyjne treści, jakie może zaoferować nowy model, wszystko jako standard. Rozpoczyna się od jednego detalu, który wyróżnia ją spośród pozostałych: pasywnego wejścia, nie rewolucyjnego, ale cechy nigdy wcześniej nie widzianej w miejskim samochodzie segmentu A. Jeszcze bardziej charakterystycznym detalem jest kamyk bez przycisków, inteligentny klucz noszony w kieszeni lub torbie, który komunikuje się z samochodem i automatycznie odblokowuje drzwi, gdy zbliżasz się do pojazdu, a następnie ponownie je blokuje jednym dotknięciem klamki, gdy odchodzisz. To kolejne ukłon w stronę bardziej zrównoważonego świata, ponieważ kamyk wykonany jest z specjalnego biopodstawowego poliwęglanu.

Elegancja i ekskluzywność kierowały projektantami Centro Stile przy wyborze jaśniejszych, lżejszych odcieni dla wykończenia wnętrza: deska rozdzielcza 500 ICON jest w kolorze nadwozia, pomalowana na ten sam kolor, co karoseria. Na życzenie dostępna jest również wysoce zaawansowana tapicerka w naturalnym efekcie drewna na desce rozdzielczej i kierownicy, wykonana z materiału wegańskiego, zamiast skóry. Eleganckie fotele wykonane z przędzy Seaqual i wzorem w prążki przypominają włoską haute couture. Można wybierać między dwiema wersjami kolorystycznymi: ciemnoszarym, z logo 500 i miedzianymi detalami, lub jasnoszarym w połączeniu z niebieskimi wstawkami oraz srebrnym logo 500 i detalami.

Wysokiej technologii i łączności

Podczas projektowania pierwszego samochodu Grupy, który „narodził się elektryczny”, inżynierowie FCA stworzyli nową strukturę wokół silnika elektrycznego, integrując nową kontrolę, technologie bezpieczeństwa i rozrywki. Efektem jest samochód, który ma najlepsze osiągi dynamiczne w swojej klasie, jest zwrotny i przyjemny w prowadzeniu, wygodny, cichy i zawsze połączony. Tworząc go, zwracaliśmy uwagę na łatwość korzystania z telefonu, aby przenieść ten sam koncept do branży motoryzacyjnej. To był punkt wyjścia dla technologicznego „ekosystemu” Nowej 500, który ma na celu wsparcie klientów w różnorodnych sposobach korzystania z samochodu zarówno na pokładzie, jak i poza nim, a także uczynić go łatwym w użyciu i intuicyjnym. Celem było przeniesienie do Nowej 500 wszystkich systemów automatyki domowej, które ułatwiają i uprzyjemniają nasze życie: od hotspotu Wi-Fi po usługę głosową Alexa.

Dzięki nowemu systemowi infotainment UConnect 5 piątej generacji – połączonej platformie stworzonej przez FCA na przyszłość, dostępnej z 7″ ekranem w wersji PASSION i 10,25″ w wersji ICON – można stworzyć spersonalizowany interfejs w Nowej 500, a nawet korzystać z zaawansowanego systemu rozpoznawania głosu, uruchamianego bez użycia rąk za pomocą frazy „Cześć Fiat”. Funkcje łączności są aktywowane przez nowy UConnect Box, umożliwiający dostęp do „UConnect Services” Nowej 500, jednym z przykładów, które przekształca samochód w hotspot Wi-Fi, aby połączyć do 8 urządzeń jednocześnie. Usługi te są zazwyczaj zarezerwowane dla wyższych segmentów, ale po raz pierwszy Fiat udostępnia je w samochodzie segmentu A, z funkcjami opracowanymi specjalnie dla świata samochodów elektrycznych. Na przykład 'Dynamic Range Mapping’, aby pokazać na mapie zasięg obszaru, do którego można dojechać, wykorzystując obliczenia uwzględniające maksymalny możliwy dystans oparty na pozostałym zasięgu i innych parametrach określających efektywność pojazdu. Nie tylko aplikacja Fiat umożliwia przeglądanie znajdujących się w pobliżu punktów ładowania, ale także wyświetla graficzne wskazanie na mapie tych, do których można dojechać obecnym poziomem naładowania akumulatora. Mapy są zawsze aktualizowane bezprzewodowo. Usługa 'My Car’ pozwala na zdalne sprawdzanie poziomu naładowania akumulatora, bezpośrednio z aplikacji mobilnej Fiat. 'My Remote’ umożliwia klientom zdalne sprawdzanie poziomu naładowania akumulatora; zaplanowanie ładowania pojazdu w najdogodniejszych godzinach; zlokalizowanie najbliższych publicznych stacji ładowania i dokonanie płatności bezpośrednio z telefonu komórkowego, zapewniając dostęp do sieci 200 000 punktów ładowania w całej Europie; znalezienie dokładnej lokalizacji samochodu; zablokowanie i odblokowanie drzwi; włączanie i wyłączanie świateł; oraz zaprogramowanie systemu klimatyzacji, wszystko bezpośrednio z poziomu smartfona. I to dopiero początek. Cyfrowy system Nowej 500 to otwarty świat, ciągle rozwijany i aktualizowany bezprzewodowo, aby uczynić doświadczenie 500 jeszcze bardziej wyjątkowym.

Nowa 500 przechodzi na poziom 2 autonomicznej jazdy

Nowa 500 została zaprojektowana jako idealny samochód do użytku miejskiego. Podczas jej tworzenia uwzględniono każdy aspekt jej interakcji z miastem, zaczynając od bezpieczeństwa, czyli 360° ochrony. 500 zawiera zatem zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), które ułatwiają, zwiększają bezpieczeństwo, upraszczają i czynią jazdę bardziej przyjemną, a także jest pierwszym samochodem w swoim segmencie wyposażonym w poziom 2 autonomicznej jazdy.

Jednak inżynierowie FCA na tym nie poprzestali. Ich celem było „humanizowanie” technologii, wdrażając specyficzne rozwiązania szyte na miarę dla 500: od zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcy do kontroli ruchu samochodu wzdłuż i wszerz po czujniki, które wykrywają, czy kierowca ma ręce na kierownicy. Równocześnie monitorowanie poziomu ryzyka jest znacznie dokładniejsze, co pozwala nam uczynić automatyczne ostrzeżenia mniej inwazyjnymi. I nie tylko: 'Lane Centering’ utrzymuje Nową 500 w centrum pasa, podczas gdy 'Urban Blind Spot’ używa ultradźwiękowych czujników do monitorowania martwych stref i ostrzega o przeszkodach za pomocą trójkątnego światła ostrzegawczego na lusterku bocznym. Równocześnie jedenaście czujników 360° zapewnia widok w „dronie”, aby uniknąć przeszkód podczas parkowania lub trudnych manewrów: niemal widok z góry na przeszkody na twojej drodze.

Normalny, Zasięg i Sherpa: każdy według swojego stylu jazdy

Elektryfikacja to historyczny zwrot, zmiana paradygmatu dla samochodów i mobilności, ale niekoniecznie dla sposobu, w jaki jeździmy. Nowa 500 daje ci wybór: każdy klient może jeździć na swój sposób, dzięki wprowadzeniu trzech trybów jazdy, które można wybrać w zależności od własnego stylu jazdy.

W trybie 'Normal’, samochód jeździ jak każdy inny automat z silnikiem spalinowym, o zaskakująco wyjątkowych osiągach dla samochodu miejskiego: moc 87 kW – co odpowiada 118 KM, 220 Nm momentu obrotowego, dostępnego natychmiast, oraz przyspieszenie sportowe od 0 do 50 km/h w 3.1 sekundy, lub od 0 do 100 w 9 sekund.

W trybie Zasięg, Nowa 500 oferuje nową formę jazdy, używając tylko jednej nogi. Funkcja 'one-pedal’ oznacza, że możesz kontrolować przyspieszenie i hamowanie, używając tego samego pedału. Gdy puścisz, samochód odzyskuje energię maksymalnie, co powoduje, że zwalnia, aż zatrzyma się całkowicie. Taki styl jazdy, idealny do użytku miejskiego, pozwala samochodowi na odzyskanie dużej ilości energii.

Gdy pozostały zasięg jest niski, możesz przełączyć się na tryb 'Sherpa’, aby zoptymalizować dostępne zasoby, by upewnić się, że dotrzesz do celu. Kiedy pracujesz nad elektrycznym samochodem, kierowca zawsze musi mieć możliwość dotarcia do punktu ładowania, niezależnie od lokalizacji. Tryb jazdy 'Sherpa’ działa na kilku komponentach, aby zminimalizować zużycie energii, aby upewnić się, że możesz dotrzeć do celu ustawionego w systemie nawigacyjnym lub najbliższej stacji ładowania.

Technologiczne i społeczne 'ekosystem’ Nowej 500

Kreatywność, piękno i substancja same w sobie nie są wystarczające do zmiany paradygmatu. Ważne jest również otoczenie samochodu, sposób, w jaki wszystko współdziała. Zespół FCA stworzył więc wokół projektu Nowej 500 prawdziwy system fizycznych i cyfrowych usług oraz rozwiązań, aby maksymalnie ułatwić jazdę bez emisji. To w duchu stworzenia sieci wokół Nowej 500, we współpracy z naszymi znakomitymi partnerami, aby wzbogacić i uprościć mobilność elektryczną oraz uczynić ją bardziej przyjemną. Od easyWallbox – rozwiązania do ładowania w domu typu plug-and-play opracowanego wyłącznie przez ENGIE Eps, po aplikacje 'My Easy Charge’ (opracowane przez Digital Solutions), aby móc znaleźć punkt ładowania w dowolnym miejscu w Europie, do jednej karty do ładowania i płatności, ważnej w całej Europie, w niemal 200 000 stacjach ładowania. W zakresie ubezpieczeń, Assicurazioni Generali oferują spersonalizowane rozwiązania w oparciu o styl jazdy i rzeczywiste użytkowanie pojazdu.

A ci, którzy mają obawy przed przesiadką na Nową 500 elektryczną, mają pod ręką Fiat GOe LIVE, darmową aplikację na platformy iOS i Android, aby symulować korzystanie z 500e. Symulacja podkreśla potencjalne korzyści ekonomiczne i środowiskowe, jakie niesie użytkowanie Nowej 500 w porównaniu do obecnego samochodu klienta. Aplikacja dostarcza również przydatnych informacji na temat doświadczeń związanych z e-mobilnością, może lokalizować stacje ładowania w całej Europie oraz pozwala na rezerwację Nowej 500 online.

Na koniec, FCA uruchomiło projekt Vehicle-to-Grid (V2G), który korzysta z akumulatorów samochodów elektrycznych jako systemów do dystrybucji zgromadzonej energii. We współpracy z ENGIE Eps i Terna, w Mirafiori otwarto niedawno największy tego typu zakład na świecie, umożliwiający dwukierunkową interakcję między elektrycznymi samochodami FCA a siecią energetyczną. Oprócz ładowania samochodów, projekt wykorzysta ich akumulatory do zapewnienia usług stabilizacji sieci, obecnie w fazie testów pilotażowych. Po pełnym uruchomieniu możliwe będzie podłączenie 700 modeli Nowej 500, które – wraz z 12 000 paneli słonecznych na dachu zakładu – spowodują zmniejszenie emisji CO2 o ponad 2 100 ton.

Nowa 500 ma zupełnie inną melodię do zaśpiewania

W krajobrazie motoryzacyjnym AVAS to praktycznie to samo w każdym samochodzie: jednostajny, anonimowy dźwięk elektryczny, podczas gdy Nowa 500 ma zupełnie inną melodię do zaśpiewania, inspirowaną najautentyczniejszą włoską kreatywnością.

Czas restartu i odbudowy wymaga ścieżki dźwiękowej, która będzie akompaniować „nowej normalności”. Nowa 500 reprezentuje zmianę na swój sposób.

Stąd unikalny i oryginalny wybór systemu Acoustic Vehicle Alert System (AVAS). Dźwiękowy alert dla pieszych jest obecnie wymagany przez prawo dla pojazdów elektrycznych przy prędkości do 20 km/h, co Nowa 500 – przy prędkości powyżej 20 km/h – przekształca w „muzykę”, używając melodii skomponowanej przez Nino Rotę do „Amarcord”, filmu, który symbolizował włoską kulturę i nonszalancję, tak jak 500.

Nowa 500 i jej styl, materiały oraz kolory: piękno i dusza

Projektując Nową 500, Fiat Centro Stile skupiło się na duszy samochodu: produkcie, który powinien być manifestem włoskiego ducha.

To właśnie ta włoska kreatywność wyróżnia styl i design Nowej 500: elektryczny samochód, który jest również piękny, prawdziwa innowacja w krajobrazie samochodów miejskich o zerowej emisji.

Nowa 500 jest zatem pierwszym elektrycznym samochodem z duszą, która ucieleśnia całą swoją historię, składającą się z 63 lat sukcesów. Aby to wszystko zrozumieć, wystarczy spojrzeć na jego przód: projektanci stworzyli nowoczesny, czysty przód, nadając mu mocną tożsamość. Od momentu debiutu w 1957 roku można powiedzieć, że „czysta twarz” 500 może być powiązana z „elektrycznym” samochodem, prawdziwym unikatowym w krajobrazie motoryzacyjnym. Sylwetka podąża również za grą odniesień między przeszłością a przyszłością: wszystkie trzy generacje 500 mają tę samą centralną linię, która charakteryzuje ich proporcje. Jest to sylwetka, która wyróżnia się w ruchu drogowym, która manifestuje swoją wyjątkowość i została zaprojektowana z myślą o przeniesieniu jej do modelu 2020.

500 pozostaje wierna sobie, jednocześnie przechodząc odnowę: dodanie akumulatora pod nową podłogą otworzyło możliwość stworzenia samochodu o nowych wymiarach, ewolucji zgodnej z jego pierwotnymi proporcjami: Nowa 500 jest nieco szersza, dłuższa, a rozstaw osi jest szerszy, a obręcze większe, podczas gdy wnętrze oferuje przestronniejsze miejsce dla pasażerów.

Rozkład podwozia jest lepiej proporcjonalny, co wpływa na postrzeganą stabilność i wymiarowość.

Ogólnie, wygląd Nowej 500 w trzech wariantach – kabriolet, hatchback i 3+1 – przekazuje mocniejszy i bardziej robustny charakter, bardziej zwarty i elegancki, z prostymi, esencjonalnymi liniami i delikatnymi, falistymi kształtami.

Wszystkie wnętrza zostały zaprojektowane na nowo, aby dać pasażerom poczucie świeżości, jakby siedzieli na „romantycznej ławce”. W ciągłej interakcji między przeszłością a przyszłością, wiele odniesień można również znaleźć w formach używanych w pierwszym 500, takich jak smukła, czysta i elegancka deska rozdzielcza, częściowo dzięki minimalistycznym przyciskom, uporządkowanym jak klawiatura fortepianu; teraz kultowy panel wskaźników czy kierownica, która ponownie ma dwa szprychy.

Ponadto, dostępną przestrzeń wewnętrzną zorganizowano przy użyciu różnych modułowych schowków, aby spełnić wszelkie potrzeby pasażerów.

W porównaniu do poprzednich wersji, Nowa 500 jest zdecydowanie bardziej elegancka i wyrafinowana, również w wyborze materiałów. Z 500 z ostatniej dekady zbliżającą się do światów wzornictwa wnętrz i mody, z jednej strony wykorzystaliśmy Nową 500, aby wzmocnić tę więź, stosując bardziej wyrafinowane tekstylia z efektem prążkowym i mieszanymi wykończeniami. Z drugiej strony podkreślamy silniejszą więź z naturą i dobrym samopoczuciem, stosując ciepłe i miękkie odcienie z innowacyjnym elementem, który odnosi się do elektrycznej duszy Nowej 500, związanej z obecnym dużym zainteresowaniem zrównoważonym rozwojem.

Wszystko to stało się możliwe dzięki dążeniu do ekologicznych i nadających się do recyklingu materiałów, które przybrało formę zastosowania w fotelach skóry wegańskiej i przędzy Seaqual, włókna pochodzącego z recyklingu plastiku częściowo zebranych z oceanu, farb zamiast chromu oraz mat z przędzy z recyklingu.

Ciekawostką jest także wykończenie deski rozdzielczej Nowej 500: oprócz malowania nadwozia, stylizacja stała się już ikoniczna dla 500, aby podkreślić koncepcję ewolucji oraz większej dbałości i uwagi na wnętrze. Materiały wybrane do tapicerki deski rozdzielczej są inspirowane naturalnymi elementami, takimi jak drewno, z innowacyjnymi wykończeniami, w tym trójwymiarowym drukiem powierzchniowym i tkactwem, które przywołują koncepcję rzemiosła, zarówno interpretowane na sposób współczesny, typowo 500.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.