FIAT 500 C 2009-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Choć nie był to pełnoprawny kabriolet, Fiat 500C z 2009 roku wciąż prezentował się urokliwie na ulicach dzięki swojemu stylowemu designowi i przyjemności jazdy pod gołym niebem w tak zwanym kabriolecie z otwartym dachem.

Model 500C zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku i przypominał sylwetkę oryginalnego Fiata 500 z 1957 roku. Samochód trafił do salonów od 4 lipca, w dniu urodzin Fiata. Został stworzony po dokładnych badaniach wśród społeczności fanów marki przez Centro Stile Fiat.

Projekt początkowo oparty był na standardowej, zamkniętej wersji 500. Zauważono, że klienci uwielbiają profil tego samochodu, co skłoniło projektantów do jego zachowania. Oprócz tego, było to tańsze w projektowaniu i produkcji, gdyż mogły zostać zachowane boczne panele oraz zabezpieczenia nad drzwiami i bocznymi szybami. 500C nie był dokładnie kabrioletem, lecz raczej pojazdem typu top-cabriolet. Krótka maska, okrągłe reflektory i inne charakterystyczne detale zostały zachowane.

Wewnątrz, dwukolorowa tapicerka oraz dwukolorowy kokpit dopełniały elegancki wizerunek małego Fiata 500C. Dostępna była długa lista standardowych i opcjonalnych funkcji uzależnionych od rynku: od automatycznej klimatyzacji po innowacyjny system HiFi Interscope, od przenośnej nawigacji Blue&Me Map po inteligentny system ochrony przed wiatrem.

Fiat 500C dzielił wszystkie trzy jednostki napędowe standardowego modelu 500: 75-konnym silnikiem wysokoprężnym MultiJet o pojemności 1,3 litra w połączeniu z pięciobiegową ręczną skrzynią biegów oraz dwoma silnikami benzynowymi o mocy 69 KM 1,2 litra oraz 100 KM 1,4 litra, które były dostępne zarówno w wersji manualnej, jak i z zrobotyzowaną skrzynią Dualogic.

Fiat 500C, zaprezentowany światu po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2009 roku, oddaje hołd oryginalnemu Fiatowi 500 z 1957 roku i jego materiałowemu dachu, jednocześnie wprowadzając innowacyjne rozwiązania w zakresie konstrukcji mechanicznej, silników i komfortu. Wszystko to w zgodzie z najautentyczniejszą tradycją Fiata, która zapewnia ludziom dostęp do nowinek w treści i technologii w swoim segmencie.

Włosi będą mogli przetestować nowy model od 4 lipca 2009 roku, w dniu urodzin Fiata 500, a dokładnie dwa lata po premierze modelu, który rzeczywiście podniósł poprzeczkę pod względem komfortu, bezpieczeństwa, technologii i funkcji.

Dzięki typowemu podejściu typu open-source (tj. nieustannemu doskonaleniu udanego produktu na podstawie opinii użytkowników), Centrum Designu Centro Stile Fiat stworzyło Fiata 500C, współpracując z wieloma społecznościami entuzjastów Cinquecento – w szczególności z witryną 500 Wants You – oraz wzmacniając pozycję modelu jako „samochodu dla ludzi, przez ludzi”…

Rozpoczynając od wersji sedana, wprowadzenie miękkiego dachu nie zmienia zwycięskich cech modelu, takich jak cztery wygodne miejsca siedzące i pojemność bagażnika, ale dodaje nowe funkcje, które zwiększają przyjemność z jazdy. Należy do nich łatwiejszy dostęp do bagażnika, nawet gdy miękki dach jest całkowicie otwarty, dzięki sprytnemu systemowi zawiasów równoległobocznych.

Kolejnym mocnym punktem oryginalnej wersji kabrioletu jest jej wyjątkowy komfort klimatyczny i akustyczny. Dokładne badania aerodynamiczne sprawiły, że turbulencje odczuwane przy otwartym dachu zostały zredukowane do minimum, co umożliwia pełne cieszenie się świeżym powietrzem i towarzystwem pasażerów.

Decyzja o reinterpretacji oryginalnego projektu w nowoczesnym stylu, z elektrycznie przesuwanym dachem, ale o stylistyce, która zachowuje kształt klasycznego samochodu, sprawia, że Fiat 500C jest mniej sezonowym produktem i może być używany przez cały rok. Krótko mówiąc, wszystkie te cechy sprawiają, że ten nowy pojazd jest jednym z najpopularniejszych kabrioletów w nowoczesnym segmencie miejskich samochodów.

Prawdziwy obiekt designu, miękki dach Fiata 500C wyróżnia się eleganckim elektrycznie sterowanym ruchem oraz imponująco wykończonymi i starannie dobranymi rozwiązaniami technicznymi, od szklanej tylnej szyby po trzecie światło stopu wbudowane w sam dach. Dostępny w trzech kolorach (kość słoniowa, czerwień i czerń), sprytny miękki dach jest dopasowany do różnych wykończeń lakierniczych, w tym trzech stworzonych ad-hoc: perłowej Ragamuffin Red, Tech House Grey typowej dla sportowych supersamochodów oraz Goth-Metal Blue (ta ostatnia dostępna w całej gamie).

Wnętrze Fiata 500C ma ekskluzywny charakter, ozdobione najwyższej jakości i bardzo pożądanymi materiałami, w tym tapicerką ze skóry Frau, a także długą listą standardowych i opcjonalnych funkcji, zależnych od rynku: od automatycznej klimatyzacji po innowacyjny system HiFi Interscope, od przenośnej nawigacji Blue&Me Map po inteligentny system zapobiegający wiatrowi, oraz od systemu Start&Stop po nową kolekcję opcji personalizacji.

Fiat 500C, jako wolne i emocjonalne wyrażenie motoryzacji, zachowuje te same wymiary co model bazowy (355 cm długości, 165 cm szerokości i 149 cm wysokości) i dzieli wszystkie trzy swoje jednostki napędowe: 75-konny silnik 1.3 MultiJet turbodiesel połączony z pięciobiegową skrzynią manualną oraz dwa silniki benzynowe 69-konny 1.2 litra i 100-konny 1.4 litra, oba dostępne z manualną lub zrobotyzowaną skrzynią Dualogic. Każdy silnik oferuje różne cechy, ale wszystkie trzy charakteryzują się hojnością i żywym temperamentem oraz wysoką wydajnością i zaawansowaną technologią. Wśród ich wspólnych cech są znakomita niezawodność oraz poszanowanie dla środowiska (wszystkie są zatwierdzone według normy Euro5). Aby potwierdzić zaangażowanie Fiat Automobiles w ochronę środowiska i zrównoważoną mobilność, Fiat 500C zawiera innowacyjny system „Start&Stop”, który kontroluje tymczasowe wyłączenie silnika i jego ponowne uruchomienie. Kiedy pojazd zatrzymuje się, wrzucając bieg na luz i puszczając sprzęgło, silnik wyłącza się; aby ponownie uruchomić, wystarczy wrzucić bieg.

Dzięki komercyjnej premierze swojego najnowszego kabrioletu, Fiat 500 wciąż jest na czołowych miejscach w rozmowach i potwierdza swoją status jako prawdziwej ikony włoskiego stylu, zdolnej do zdobycia serca publiczności i krytyków na całym świecie. Najlepszym dowodem na jego sukces są 30 nagród, które zdobył na całym świecie, 11 milionów internautów, którzy odwiedzili jego stronę internetową (oglądając łącznie 200 milionów stron) oraz ponad 360 000 zamówień, które do tej pory wpłynęły w 59 rynkach, na których jest sprzedawany.

To wszystko tym bardziej imponujące, gdy weźmiemy pod uwagę, że ponad połowa sprzedaży została zarejestrowana poza Włochami (50% w pozostałej części Europy i 8% w innych częściach świata). W każdym kraju, w którym został wprowadzony, Fiat 500 wzbudził ogromne zainteresowanie: na przykład w Japonii złożono ponad 5000 zamówień. Należy również podkreślić, że 80% klientów Fiata 500 wybiera najdroższe opcje, a 90% prosi o system Blue&Me.

Krótko mówiąc, jako wyraz najlepszej włoskiej mocy inżynieryjnej, Fiat 500 to nie tylko superkompaktowy samochód miejski, ale prawdziwa platforma, na której Fiat Automobiles buduje całą rodzinę samochodów z zaawansowaną technologią i wysoką dbałością o szczegóły. Nowy Fiat 500C to kolejny krok w tym kierunku.

Urokliwy kształt i innowacyjny design

„Fiat 500C to nie tylko 'otwarta’ wersja 500 wprowadzona w lipcu 2007 roku,” wyjaśnia Roberto Giolito, dyrektor stylu Fiat & Abarth. „W rzeczywistości, dzięki szerokiemu zakresowi dostępnych wersji, ten nowy model jest naprawdę nowym samochodem, z wyraźną osobowością odziedziczoną po oryginalnym modelu z 1957 roku i niewątpliwą wartością sentymentalną, którą przez lata nadali mu liczni fani. Z jednej strony Fiat 500C szanuje oryginalną wersję, z drugiej wzbogaca ją o nowe cechy, które dzięki wyborom stylistycznym pozwalają każdemu z nas na maksymalną swobodę użytkowania”.

Przede wszystkim przód samochodu różni się nieco wyższą szybą czołową, potrzebną do przeskalowania górnego wspornika; to zapewnia lepszą widoczność dla pasażerów z tyłu, mocniejszą konstrukcję i doskonale czyste linie. Linia przedniej szyby rozciąga się do tkaninowego dachu, nie odsłaniając żadnej części nadwozia (extremely elegant and technologically sophisticated solution in keeping with the spirit of the Fiat 500C).

Z boku samochód wyróżnia się zarysem słupków, które prezentują mocne łuki w kontraście z kształtem miękkiego dachu. Miękki dach rzeczywiście definiuje górne linie Fiata 500C, nadając mu szczuplejszy wygląd w porównaniu z wersją sedan. Wciąż przy widoku z boku, wyróżniają się również felgi aluminiowe: jednym z wariantów jest 16-calowa wersja o krzyżowo-spokojnej konstrukcji, która przypomina oryginalne felgi z lat 60.; inną jest 15-calowa o bardziej płynnej stylistyce (obie felgi mają klasyczne nakrętki blokujące w formie kubka z wytłoczonym logo 500).

Ale to tylna część nowego samochodu, która odznacza się największą różnicą, szczególnie wyraźny podział między górną tkaninową częścią a stalowym nadwoziem samochodu, podkreślony chromowanymi elementami wykończeniowymi, jak w wersjach Fiata 500 od 1957 roku. Ten element stylistyczny sprawia, że tylna część samochodu wydaje się szersza, tworząc poziomą linię wzdłuż niej. Dodatkowo, tylna szyba (szklana z elektrycznym podgrzewaniem) ma bardziej zaokrąglony kształt. Zachowując tę samą widoczność co sedan 500, jej łagodniejsze kąty są bardziej zbliżone do wyglądu jej poprzednika z lat 50.

Inną ważną cechą nowego samochodu jest bagażnik: otwiera się on ku górze, nie wystając poza kształt pojazdu (co oznacza, że nie ma potrzeby odsuwania się podczas ładowania bagażu). Dodatkowo, jeśli miękki dach jest złożony, urządzenie elektroniczne unosi go o kilka centymetrów, aby umożliwić pełne otwarcie bagażnika. To niezwykle funkcjonalne i opływowe rozwiązanie, które można docenić zarówno za jego użyteczność, jak i za sposób, w jaki integruje się z pojazdem. Należy podkreślić, że Fiat 500C jest „najlepszy w swojej klasie” za łatwość i wszechstronność przy załadunku i rozładunku. Zasługa za to należy się przestronnemu bagażnikowi (o pojemności 182 litrów – zaledwie trzy litry mniej niż w wersji sedan), tradycyjnemu bagażnikowi otwieranemu ku górze oraz szerokiemu dostępowi.

Na koniec miękki dach nowego kabrioletu dostępny jest w trzech kolorach (kość słoniowa, czerwień i czerń), aby pasował do licznych kolorów nadwozia (sześć pastelowych, trzy metaliczne i dwa perłowe). Niektóre z nich są inspirowane vintage kolorami jego poprzednika, podczas gdy inne są na czasie i mają nowoczesny wygląd. Wśród nich trzy zostały stworzone specjalnie dla Fiata 500C: perłowa Ragamuffin Red, Tech House Grey (typowa dla samochodów o wysokich osiągach) i elegancka Goth-Metal Blue. (Ta ostatnia dostępna jest w całej gamie).

Wnętrze Fiata 500C jest równie ekskluzywne i szczyci się materiałami najwyższej jakości. W szczególności nowe sportowe siedzenia są obite wysokiej jakości tkaniną, co stanowi istotny element samochodu pod względem odczucia i trwałości. Oparcia i poduszki tylnych siedzeń są bardzo otulone, a boczne panele są obite skórą. Na życzenie wnętrze Fiata 500C można obciąć czarną, beżową lub czerwoną skórą Frau. Chromowane wykończenia i deska rozdzielcza dopasowana do koloru nadwozia, ozdobiona ekskluzywnym logo 500C dopełniają eleganckie i funkcjonalne wnętrze, które pomieści cztery osoby w komforcie.

Innowacyjny miękki dach dla unikalnego stylu

Miękki dach Fiata 500C to prawdziwy obiekt designu, charakteryzujący się wyrafinowanym elektrycznie sterowanym ruchem oraz innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. W szczególności formowanie w tym samym kolorze na miękkim dachu pełni funkcję spojlera i pomieści trzecie światło stopu, tworząc podobną aerodynamikę do wersji sedan i Cx wynoszący 0,33. Ta doskonała wartość sprawia, że Fiat 500C znajduje się na szczycie swojej klasy, co osiągnięto dzięki zoptymalizowanemu profilowi spojlera tylnego i pokrywiom tylnych kół.

Komfort pasażerów z tyłu również został szczególnie uwzględniony, co potwierdza prędkość przepływu powietrza wynosząca 7 m/s przy otwartym dachu. Ponadto, gdy miękki dach jest złożony, spojler został zaprojektowany tak, aby trzecie światło stopu było zawsze widoczne. Podwójna warstwowa tkanina dachu zapewnia jak najlepszą izolację od środka, a wraz z wewnętrznymi osłonami słupków, dopełnia wspaniałe wykończenie mechanizmów kontrolujących otwieranie i zamykanie dachu.

Automatyczny elektryczny miękki dach można kontrolować zarówno za pomocą przycisków w pobliżu lampy sufitowej, jak i z pilota. Ponadto, dach można obsługiwać podczas całego ruchu poziomego (aż do spojlera) z dowolną prędkością. Ruch pionowy można załączać przy każdej prędkości poniżej 60 km/h (37 mph).

Miękki dach jest również łatwy w użyciu: aby go otworzyć, wystarczy przytrzymać przycisk przez co najmniej pół sekundy, aby uruchomić ruch, który następnie kontynuuje automatycznie aż do spojlera (oczywiście można wybrać środkowy punkt, naciskając przycisk ponownie). Naciśnij ponownie przycisk przez co najmniej pół sekundy, aby całkowicie otworzyć dach. Korzystając z pilota, dach można otworzyć tylko do spojlera. Te same czynności będą zamykały; z powodów bezpieczeństwa dach zatrzymuje się około 25 cm przed całkowitym zamknięciem (wystarczy ponownie nacisnąć przycisk, aby zakończyć ruch).

Kiedy bagażnik jest otwarty, miękki dach można zamknąć tylko (funkcja otwierania jest dezaktywowana). Niemniej jednak, jeśli dach jest całkowicie otwarty, a bagażnik musi zostać otwarty, gdy otwiera się bagażnik, miękki dach automatycznie przesuwa się do środkowej pozycji, aby nie przeszkadzać w operacjach załadunku.

Na koniec opcjonalny system przeciwwiatrowy można łatwo umieścić za tylnymi zagłówkami (przymocowanymi do półki bagażowej). Ten akcesorium zostało przetestowane w tunelu aerodynamicznym, zaprojektowanym specjalnie dla Fiata 500C, i wykonanym z specjalnego porowatego materiału: redukuje ono znacznie turbulencje dla wszystkich pasażerów, przy każdej prędkości. Należy podkreślić, że nie ma potrzeby usuwania systemu przeciwwiatrowego, aby otworzyć lub zamknąć miękki dach (co jest kolejną unikalną cechą dla tej klasy pojazdów).

Ekologiczne silniki

Fiat 500C oferuje szeroki wybór doskonałych silników: dwa są benzynowe (1.2 litra, 69 HP 8v i 1.4 litra, 100 HP 16v). Trzeci to 1.3 litra, 75 HP 16v MultiJet turbodiesel z filtrem DPF. Każdy z nich oferuje różne cechy, ale wszystkie są połączone z pięciobiegową lub sześciobiegową skrzynią manualną. (Dostępna jest również zrobotyzowana skrzynia biegów Dualogic dla silników benzynowych, z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy w wersji 1.4). Wszystkie silniki szczycą się żywym temperamentem, wysoką wydajnością i zaawansowaną technologią. Wśród ich wspólnych cech są doskonała niezawodność i poszanowanie dla środowiska: wszystkie są zgodne z normą Euro5, a silnik 1.3-litrowy MultiJet diesel jest standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych.

Jednostki napędowe Fiata 500 produkowane są przez Fiat Powertrain Technologies (FPT), dział Fiat Auto, który w pełni odpowiada za innowacje, badania, projektowanie i produkcję silników oraz skrzyń biegów dla wszystkich rodzajów pojazdów: od samochodów po ciężarówki, łodzie i sprzęt rolniczy. Z około 20 000 pracowników, 16 fabryk i 11 centrów badawczych w dziewięciu krajach, ten dział jest jednym z najważniejszych globalnych graczy w produkcji układów napędowych. W FPT około 3 000 wysoko wyspecjalizowanych techników zajmuje się rozwojem i inżynierią innowacyjnych technologii. Ponad 40 złożonych patentów rocznie jest dowodem jakości i powagi tego zaangażowania, co czyni FPT centrum doskonałości dla technologii i ciągłej innowacji.

Bardziej konkretnie, sprawdzony i niezawodny silnik 1 242 cm3 Fire rozwija 51 kW (69 HP) przy 5 500 obr./min i moment obrotowy 102 Nm (10,4 kgm) przy 3 000 obr./min, osiągając maksymalną prędkość 160 km/h (99 mph). Fiat 500C z silnikiem 1.2-litrowym 8v i manualną skrzynią wyróżnia się niskim zużyciem paliwa wynoszącym tylko 5,1 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym i emisją CO2 wynoszącą 119 g/km (spadającą do 4,8 l/100 km i 113 g/km przy użyciu systemu Start&Stop). Przyspieszenie na 100 m wynosi doskonałe 13,4 sekundy, co jest tym bardziej imponujące w obliczu niskiego zużycia paliwa samochodu. Inteligentne dostosowanie silnika jest kluczowe, ponieważ dostarcza wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych (maksymalizując przyjemność z jazdy i elastyczność silnika) w połączeniu z dokładnie dobranymi przełożeniami, aby zredukować zużycie.

Wyjątkowy silnik 1.4-litrowy 16v dostarcza 73,5 kW (100 HP) przy 6 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 131 Nm (13,4 kgm) przy 4 250 obr./min. Stworzony z myślą o wysokich osiągach i niskim zużyciu, ten silnik umieszcza Fiata 500C na szczycie swojej klasy, z maksymalną prędkością 182 km/h (113 mph) i przyspieszeniem 0-100 km/h w zaledwie 11 sekund. Oszczędność paliwa również jest imponująca: w cyklu mieszanym ta wersja zużywa tylko 6,1 l/100 km (z manualną skrzynią), a po zredukowaniu do 5,8 l/100 km z systemem Start&Stop. A przy tym, z 100 HP dostępnych, ten kompaktowy samochód jest zdolny do żywego działania oraz sportowej zwinności w miejskim ruchu.

Na koniec nowy samochód nie mógłby się obyć bez wyboru silnika 1.3-litra 16v MultiJet diesel – najmniejszego i najbardziej zaawansowanego silnika drugiej generacji z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wyposażony w turbosprężarkę o stałej geometrii oraz intercooler, ten silnik rozwija 75 HP (55 kW przy 4 000 obr./min) i 14,8 kgm momentu obrotowego (145 Nm przy 1 500 obr./min). Ten silnik zapewnia Fiatowi 500C znakomite osiągi: maksymalna prędkość wynosi 165 km/h (102 mph) przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi tylko 13 sekund. Zużycie paliwa oraz poziomy emisji znajdują się również w czołówce segmentu: 4,2 l/100 km w cyklu mieszanym i 110 g/km CO2. Ta kompaktowa i technologicznie zaawansowana jednostka napędowa jest również przyjazna dla środowiska (zatwierdzona według Euro5) i standardowo wyposażona w DPF.

System Start&Stop

Dostępny jako opcjonalny dodatek w dwóch modelach z silnikiem benzynowym, system Start&Stop umożliwia inteligentne zatrzymanie i ponowne uruchomienie silnika, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a pojazd stoi w miejscu. W tych sytuacjach, typowych dla jazdy w dużym ruchu miejskim lub oczekiwania na światłach, jeśli logika kontrolna na to pozwala, system automatycznie wyłącza silnik, aby zaoszczędzić paliwo (zmniejszając zużycie w cyklu miejskim o nawet 12%).

Gdy tylko zwolnisz pedał hamulca lub wrzucisz bieg, system natychmiast uruchamia silnik, dając ci natychmiastową kontrolę i reakcję. System Start&Stop oferuje dodatkowe zalety w zakresie komfortu, eliminując wibracje i hałas. Jest to zatem technologiczne i inteligentne rozwiązanie na potrzeby ekologicznych samochodów o niskim zużyciu paliwa.

Na koniec, skrzynia Dualogic może być dodana, aby umożliwić najlepsze możliwe zarządzanie zmianą biegów i poprawić wydajność mechaniczną. Ten zautomatyzowany system przeniesienia zakłada inteligentniejsze zarządzanie pracą silnika i daje jeszcze niższe zużycie paliwa oraz zredukowane emisje CO2 do zaledwie 110 g/km. System używa sprzęgła do odłączenia silnika od skrzyni biegów, gdy nie potrzebna jest przyczepność, i wyłącza silnik.

System Start&Stop został opracowany przez dział inżynieryjny i projektowy Fiat Group Automobiles oraz przez FPT (z ważnym wkładem ze strony renomowanych firm, takich jak Magneti Marelli i Bosch).

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Strukturalnie wywodząca się z wersji sedan (pierwszy samochód poniżej czterech metrów, który otrzymał pięciogwiazdkową ocenę Euro NCAP), Fiat 500C zachowuje wszystkie komponenty i cechy bezpieczeństwa (aktywne i pasywne), które uzasadniają jego miejsce wśród najlepszych w swojej klasie.

Fiat 500C nie ma sobie równych w swoim segmencie pod względem bezpieczeństwa pasywnego, co pokazuje na przykład siedem poduszek powietrznych oferowanych jako standard (dwie przednie, dwie okienne, dwie boczne i jedna kolanowa). Stabilny i wydajny system hamulcowy nowego samochodu w połączeniu z doskonałym przyspieszeniem i niezawodnym prowadzeniem pozwala na łatwe wyjście z sytuacji awaryjnych.

Fiat 500C korzysta również z zaawansowanych rozwiązań technicznych, aby zapewnić kierowcy doskonałą kontrolę nad samochodem (bezpieczeństwo aktywne): od ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD) po zaawansowany program stabilności elektronicznej (ESP), od systemu regulacji poślizgu (ASR) po urządzenie Hill Holder – które pomaga kierowcy w ruszaniu pod górę – oraz hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), aby ułatwić awaryjne hamowanie.

Ponadto, aby zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, nowy model ma nadwozie zaprojektowane zgodnie z najnowszymi kryteriami odporności na zderzenia (to pierwszy superkompaktowy samochód wyposażony w strukturę przedniego końca zaprojektowaną specjalnie w celu poprawy kompatybilności między pojazdami w przypadku zderzeń czołowych, z sztywną kabiną do ochrony pasażerów i strefami wysokiego wchłaniania po zewnętrznej stronie.

Oba przednie pasy bezpieczeństwa mają podwójne napinacze i ograniczniki obciążenia (w tylnych są trzypunktowe pasy). Przednie i tylne siedzenia są wyposażone w system zapobiegający wypadnięciu, który zapobiega przesuwaniu się noszącego pod pasem. Zainstalowane są standardowo zaczepy Isofix do fotelików dziecięcych w całej gamie.

Fiat 500C ma również nowoczesne i zaawansowane komponenty w zakresie bezpieczeństwa prewencyjnego, szczególnie w warunkach ograniczonej widoczności, na przykład w nocy lub w tunelu. Na przykład Fiat 500C jest pierwszym w swoim segmencie, który oferuje jako opcjonalny dodatek reflektory ksenonowe z funkcją świateł mijania i drogowych dla lepszej widoczności oraz doskonałego oświetlenia w każdych warunkach atmosferycznych. W tych żarówkach elementy włókien gazowych tradycyjnych zostały zastąpione przez dwa elektrody – zaledwie kilka milimetrów od siebie – które generują wyładowanie elektrostatyczne w atmosferze niskociśnieniowego ksenonu. Wyprodukowane przez Magneti Marelli Automotive Lighting, te żarówki dają trzy razy większą intensywność światła i trwałość w porównaniu do standardowych żarówek halogenowych.

Na końcu, Fiat 500C ma wszystkie dynamiczne i komfortowe cechy, które pozwalają użytkownikom wygodnie i bezpiecznie rozpocząć każdą podróż. System zawieszenia oparty na projekcie Magneti Marelli odgrywa w tym kluczową rolę: przednie zawieszenie zapewniają niezależne kolumny McPhersona, podczas gdy tylne zawieszenie jest pół-niezależne z osią skrętową. Pół-niezależny system zawieszenia tylnego z osią skrętową posiada również stabilizator pochodzący z Fiata 500 Abarth, aby poprawić prowadzenie i komfort.

Standardowe i opcjonalne funkcje (rynek włoski)

Nie jest przesadą powiedzieć, że każdy może znaleźć Fiata 500C, który najlepiej odpowiada jego wymaganiom i gustom. Dzięki szerokiemu zakresowi wyróżniającemu się dziewięcioma wykończeniami lakieru, dwiema wersjami wyposażeniowymi (Lounge i Rock) oraz trzema wykończeniami wnętrza, różnymi tkaninami lub skórą, a także ponad 100 akcesoriami stworzonymi specjalnie dla 500. Krótko mówiąc, nowa wersja kabrioletu ma wszystkie funkcje, jakie nowoczesny samochód może mieć, w tym te, które do tej pory były zarezerwowane dla znacznie wyższych segmentów.

W Włoszech oferta zaczyna się od wersji Lounge, która ma wiele funkcji standardowych. Pod względem bezpieczeństwa na przykład są to siedem poduszek powietrznych (dwie z przodu, dwie okienne, dwie boczne i jedna chroniąca kolana), ABS z EBD oraz przednie reflektory z funkcją DRL (światła do jazdy dziennej). Nowy 500C Lounge dostępny jest we wszystkich konfiguracjach silnikowych. W szczególności wersja z silnikiem 1.4-litrowym o mocy 100 HP 16v zawiera również jako standardowy system ESP i sportowy zestaw wskaźników.

Dla maksymalnego komfortu Fiat 500C Lounge oferuje najbardziej zaawansowane funkcje na rynku dzisiaj: elektryczne wspomaganie Dualdrive, czujniki parkowania, manualna klimatyzacja, system Blue&Me, radio/CD/odtwarzacz MP3, regulowany w wysokości skórzany zestaw kierowniczy z przyciskami, regulowane przednie siedzenia oraz tylne siedzenia w proporcjach 50/50 z zagłówkami, centralny zamek i elektryczne szyby, klucz z konfigurowanym pilotem i aktywna klamka w tylnych drzwiach.

Na zewnątrz wersja Lounge wyróżnia się zestawem Chrome, który zawiera eleganckie chromowane wykończenia na szybach bocznych, końcówce wydechowej, wtopieniach uchwytów drzwi wewnętrznych, dźwigni zmiany biegów oraz przednich i tylnych zderzakach. 185/55 R15″ aluminiowe felgi oraz elektrycznie sterowane lusterka pomalowane w kolorze nadwozia są standardem. Na koniec, wnętrze wyróżnia się specjalnymi czarnymi lub brązowymi tkaninami skórzanymi.

Dla tych, którzy pragną maksymalnego wyposażenia i personalizacji, dostępna jest wersja Rock. Dodaje ona ekskluzywne cechy do już dobrze wyposażonej wersji Lounge: reflektory ksenonowe z wbudowanymi myjkami świateł, wnętrze ze skóry Frau, skórzana gałka zmiany biegów, system audio Hi-Fi Interscope oraz specjalne vintage 16″ felgi z szprychami przypominającymi samochody lat 60.

Oczywiście Fiat 500C ma również długą listę ekskluzywnych dodatków opcjonalnych, z których niektóre pojawiają się po raz pierwszy w tej klasie, w tym: system Start&Stop, zrobotyzowana skrzynia biegów Dualogic, reflektory przeciwmgielne, 16″ felgi aluminiowe, tapicerka ze skóry Frau, pasy ochronne na zderzakach, reflektory ksenonowe oraz nowy system przeciwwiatrowy.

Klienci mogą również wybrać dwa ważne elementy wyposażenia opracowane w partnerstwie z Magneti Marelli: Blue&Me Nav (który obejmuje system nawigacji, zestaw głośnomówiący z interfejsem Bluetooth® i zaawansowane rozpoznawanie głosu, port USB, odtwarzacz MP3 i interpreter SMS) oraz wielofunkcyjny przenośny system nawigacji Blue&Me MAP.

Wciąż dążący do udostępnienia najbardziej zaawansowanej technologii, Fiat 500C ma innowacyjny system Hi-Fi Interscope, zaprojektowany i stworzony specjalnie dla modelu Fiat 500, który zawiera radio/CD/odtwarzacz MP3. System Hi-Fi Interscope jest unikalny w sposobie jednoczesnego korzystania z trzech różnych metod przetwarzania sygnałów, aby uzyskać sugestywny dźwięk w samochodzie.

0.9L TwinAir 5AT (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL2
Pojemność875 Cm3
Moc62.5 Kw @ 5500 Rpm
85 Hp @ 5500 Rpm
84 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy107 Lb-Ft @ 2000 Rpm
145 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna108 Mph (174 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R14
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2072 Lbs (940 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3053 Lbs (1385 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO292 G/Km

0.9L TwinAir 5MT (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL2
Pojemność875 Cm3
Moc62.5 Kw @ 5500 Rpm
85 Hp @ 5500 Rpm
84 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy107 Lb-Ft @ 2000 Rpm
145 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna108 Mph (174 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R14
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2072 Lbs (940 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3053 Lbs (1385 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

0.9L TwinAir 6MT (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL2
Pojemność875 Cm3
Moc77 Kw @ 5500 Rpm
105 Hp @ 5500 Rpm
103 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy107 Lb-Ft @ 2000 Rpm
145 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/55 R15
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2161 Lbs (980 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3075 Lbs (1395 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.2L 5MT (69 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1242 Cm3
Moc51 Kw @ 5500 Rpm
69 Hp @ 5500 Rpm
68 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy75 Lb-Ft @ 3000 Rpm
102 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna100 Mph (161 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R14
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna1995 Lbs (905 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2910 Lbs (1320 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.4L 5AT (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc73.5 Kw @ 6000 Rpm
100 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy97 Lb-Ft @ 4250 Rpm
132 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/55 R15
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2161 Lbs (980 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3075 Lbs (1395 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

1.4L 5MT (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc76.1 Kw @ 6500 Rpm
103 Hp @ 6500 Rpm
102 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy98 Lb-Ft @ 4000 Rpm
133 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/55 R15
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2412 Lbs (1094 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3053 Lbs (1385 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa38 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie33 Mpg Us (7.1 L/100Km)

1.4L 6AT (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc76.1 Kw @ 6500 Rpm
103 Hp @ 6500 Rpm
102 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy98 Lb-Ft @ 4000 Rpm
133 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/55 R15
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2438 Lbs (1106 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3120 Lbs (1415 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)

1.4L 6MT (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc73.5 Kw @ 6000 Rpm
100 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy97 Lb-Ft @ 4250 Rpm
132 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna113.1 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/55 R15
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2138 Lbs (970 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3053 Lbs (1385 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.3L Multijet 5MT (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc55 Kw @ 4000 Rpm
75 Hp @ 4000 Rpm
74 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy107 Lb-Ft @ 1500 Rpm
145 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna102.5 Mph (165 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R14
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2249 Lbs (1020 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3164 Lbs (1435 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2111 G/Km

1.3L Multijet 5MT (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc69.9 Kw @ 4000 Rpm
95 Hp @ 4000 Rpm
94 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500 Rpm
200 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R14
Długość139.6 In (3546 Mm)
Szerokość64.1 In (1628 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw osi90.6 In (2301 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika6.5 Cuft (184 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2249 Lbs (1020 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3164 Lbs (1435 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.