FIAT 500 C 2015-Present

FIAT 500 C 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćFIAT 500 C 2015-Present

Fiat wznowił produkcję serii 500 w 2007 roku, po 32-letniej nieobecności na rynku, prezentując inspirujący design oparty na wyglądzie oryginalnego modelu.

W 2015 roku Fiat wprowadził lifting swojego miejskiego auta. Wraz z resztą gamy, włoski producent poprawił również wersję kabriolet. Mimo że była to bardziej wersja z otwartym dachem niż prawdziwy kabriolet, model 500C wyróżniał się jako najmniejszy 4-miejscowy samochód z opuszczanym dachem na rynku.

Większość nabywców 500C określa ten samochód jako uroczy. Jego zaokrąglone kształty nawiązywały do designu oryginalnej 500, ale w nowoczesnej reinterpretacji. Reflektory pozostały okrągłe, ale były lekko pochylone, co nadawało dynamiczny wygląd, a diodowe światła do jazdy dziennej znalazły się w dolnej części reflektorów. Dach był elektrycznie sterowany i składał się za tylnymi siedzeniami, nie znikając za kanapą, lecz pozostał w zasięgu wzroku.

Wewnątrz Fiat ulepszył system multimedialny, oferując opcję 5-calowego ekranu dotykowego umieszczonego na centralnej konsoli. Był on kompatybilny z Bluetooth i miał złącze USB do odtwarzania muzyki z tradycyjnego pendrive’a. Dzięki przeprojektowanej desce rozdzielczej, liftingowany model 500C był nowoczesny, ale nadal przypominał oryginalny model.

Pod maską Fiat oferował cztery opcje silnikowe, o mocach od 69 do 105 koni mechanicznych. Doceniany silnik 0.9 TwinAir połączony był z 6-biegową manualną skrzynią biegów w najbogatszej wersji, podczas gdy w pozostałych wersjach zamontowano 5-biegową skrzynię manualną.

4 lipca zawsze był ważną datą dla Fiata 500: ten „wielki mały samochód” i symbol masowej motoryzacji we Włoszech, z którego sprzedano prawie 3,8 miliona egzemplarzy, zadebiutował tego dnia w 1957 roku. Pięćdziesiąt lat później, w 2007 roku, Fiat postanowił wykorzystać dziedzictwo i ruszyć w przyszłość: powstał Nowy Fiat 500, który od razu odniósł sukces.

Osiem lat później, z ponad 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, pałeczkę przekazano Nowemu Fiatowi 500, z którym Fiat przygotowuje się do podjęcia nowych wyzwań rynkowych, nie zapominając o swoich głębokich korzeniach. Stworzony przez Centro Stile Fiat, samochód ma odświeżony wygląd zewnętrzny i wnętrze, które są wyraźnie związane z 500, a przy tym jeszcze bardziej atrakcyjne. Nie zwiększył rozmiaru, ale zyskał więcej technologii, wersji silnikowych i pomysłów na personalizację: tylko w ten sposób ikona może ewoluować i jeszcze bardziej udoskonalać cechy, które przekształciły ją w arcydzieło.

Dostępny w dwóch wersjach (sedan i kabriolet), Nowy Fiat 500 będzie miał trzy poziomy wyposażenia na starcie: Pop, Popstar i Lounge. Pierwsza wersja zawiera siedem poduszek powietrznych, radio Uconnect 5″ z sześcioma głośnikami, złącza AUX-IN i porty USB, a także sterowanie na kierownicy oraz diody LED jako standardowe wyposażenie. Wersja Popstar dodaje manualny system klimatyzacji, chromowane osłony lusterek oraz stalowe kołpaki w stylu vintage. Wersja Nowego Fiata 500 Lounge jest jeszcze bogatsza i oferuje dodatkowe, wyszukane szczegóły, takie jak panoramiczny szklany dach, 15-calowe obręcze ze stopów, chromowaną atrapa chłodnicy oraz system infotainment Uconnect Radio 5″ LIVE z ekranem dotykowym i skórzaną kierownicą ze sterowaniem, co pozwala na integrację smartfona, korzystanie z wielu aplikacji na systemie pokładowym i pozostawanie w kontakcie.

W ofercie Nowego Fiata 500 znajduje się silnik 0,9 TwinAir (85 KM lub 105 KM), silnik 1,2 litra o mocy 69 KM oraz bi-fuel 1,2 litra LPG o mocy 69 KM. W szczególności silniki dwucylindrowe charakteryzują się rekordowymi osiągami: 90 g/km dla silnika 85 KM, 99 g/km dla silnika 105 KM. Konfiguracje 'Eco’ silnika 1,3 Multijet o mocy 95 KM i 1,2 litra 69 KM (dostępne po premierze) ograniczą emisję do 99 gramów CO2 na kilometr. Krótko mówiąc, najnowszy model jeszcze bardziej koncentruje się na zrównoważonej mobilności przyszłości. W końcu, dla niektórych rynków, oferta silnikowa Nowego Fiata 500 obejmie silnik aspiracyjny TwinAir 0,9 65 KM oraz silnik benzynowy 1,4 litra o mocy 100 KM.

Nowy Fiat 500, odważny i uwodzicielski, posiada aż 1800 innowacyjnych detali, które mają na celu podkreślenie oryginalności i jednoczesne wyrafinowanie stylu. Nowe są przednie reflektory z diodami LED do jazdy dziennej, tylne zespoły świetlne, paleta kolorów, deska rozdzielcza, materiały: aktualizacje są zauważalne, ale pozostają wierne niepowtarzalnemu stylowi 500. Nic więc dziwnego, że ikoniczny Fiat jest manifestem nowego konceptu mobilności; jest to 'delikatna rewolucja’ na drogach świata, ponieważ potrafi łączyć pozornie sprzeczne wartości.

Dziś Nowy Fiat 500 zyskał nowy powiew w ramach estetycznej ciągłości i technologicznej ewolucji. To magiczna formuła bycia 500, jedynego modelu, który potrafi spójnie łączyć przeciwieństwa: jest ekskluzywny, ale dostępny; jest globalnym bestsellerem z zasadniczo włoskim sercem; jest eleganckim produktem, który z przyjemnością oferuje zabawę. Jest bardzo osobisty, chociaż sprzedano ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Co więcej, Nowy Fiat 500 łączy technologię i uczucia, by na nowo potwierdzić swoją pozycję punktu odniesienia w swoim segmencie z perspektywy wszystkich punktów widzenia.

Lingotto w Turynie

Lingotto w Turynie został wybrany na światową premierę Nowego Fiata 500, co nie jest przypadkowe, ponieważ to symboliczne miejsce przystosowało się do zmieniających się czasów i ewoluowało, pozostając wiernym tradycji, podobnie jak ikoniczna 500.

Otwarta w 1923 roku fabryka Fiata jest nadal podziwiana dzisiaj za swoją nowoczesność i elegancki pionowy rozwój. Wówczas rozwiązanie budowy toru testowego na dachu zyskało uznanie architekta Le Corbusiera.

Nawet przed ukończeniem budynek, zaprojektowany jako miejsce pracy, stał się symbolem rozwijającego się włoskiego przemysłu i szybko zyskał uznanie w zbiorowej wyobraźni narodu. Samochody, które zjeżdżały z taśm tutaj, przeszły przez dekady i przyczyniły się do motoryzacji Włoch, aż produkcja została przeniesiona do nowocześniejszych zakładów. Po wycofaniu z produkcji, Lingotto został odrestaurowany, aby dostosować się do potrzeb zmieniającej się struktury urbanistycznej: z doskonałego przykładu archeologii przemysłowej fabryka przeszła długą przebudowę wnętrz, zachowując niezmieniony wygląd zewnętrzny.

Dziś, Nowy Fiat 500, spadkobierca ikony, która w latach 50. była testowana na torze na dachu fabryki, zostanie zaprezentowany w Lingotto: głęboki związek między Lingotto, Nowym Fiatem 500 a miastem Turyn zostaje odnowiony.

Konsumpcja włoskiego stylu

Nowy Fiat 500 jest kompaktowy: ma 357 centymetrów długości, 163 centymetrów szerokości, 149 centymetrów wysokości i rozstaw osi wynoszący 230 centymetrów. Zmieniono wygląd przednich i tylnych części, zachowując jednocześnie ich tożsamość. Styl zewnętrzny Nowego Fiata 500 wyraża wszystkie charakterystyczne cechy, które tradycyjnie charakteryzowały klasyczny pojazd z lat 50., a dziś na nowo stwierdza swoją tożsamość z bardziej kompletną treścią techniczną.

Najbardziej oczywistym odniesieniem do przeszłości są górne reflektory – które wciąż są okrągłe, ale mają bardziej dynamiczny kąt, aby przekazać bardziej odważny wygląd – razem z dolnym zespołem, który łączy technologię LED do dziennych świateł z zestawem 'wąsów i znaczka’. Dziś górne reflektory posiadają innowacyjny moduł polieliptyczny, aby zapewnić klarowną widoczność nocą i dodatkowe bezpieczeństwo: ich 'oczy’ zawsze spoglądają na drogę. Reflektory mijania i kierunkowskazy są wbudowane w zespół. Dolny zespół świetlny integruje reflektory główne, dzienne światła oraz diodowe światła boczne, które podążają za okrągłym profilem. Efekt wizualny reprodukuje zera 500. Nowy Fiat 500 będzie się wyróżniał nawet w ciemności swoimi niepowtarzalnymi cechami.

Maskownica zachowała swoją otulającą formę schodzącą na boki: ten typowy element stylu 500 uzupełnia przedni koniec o bardzo harmonijny, klasyczny trapezoidalny nos z eleganckimi chromowanymi 'wąsami’. Dziś żebrowanie jest bardziej wyraziste, a dodatkowy wlot powietrza to trójwymiarowa kratka z chromowanymi guzikami w wersji Lounge, co dodaje atrakcyjności wyglądowi samochodu. Jednocześnie solidność i silna osobowość są podkreślone przez chromowane emblematy, które przyciągają wzrok do nadkoli. W ten sposób Nowy Fiat 500 staje się jeszcze bardziej ekspresyjny i ma uwodzicielski wygląd.

Profil nadal jest miękki i zaokrąglony, co nadaje Nowemu Fiatowi 500 zuchwały wygląd, który wywołuje uśmiech komitywy w obliczu zakorkowanego ruchu miejskiego, małych przestrzeni i szalonego stylu życia. Z charakterystycznym atrakcyjnym kształtem, samochód ma dużą szybę boczną, minimalne zwisy i bardzo krótki przód. Co więcej, pas jest lekko pochylony w stronę przodu, co podkreśla jego solidność.

Tył ma dużą, charakterystycznie kształtowaną chromowaną rączkę, która przypomina światło tablicy rejestracyjnej pierwszego Fiata 500 i obecnie pasuje do nowych ekskluzywnych zespołów świetlnych. Jest to jedyny samochód w swoim segmencie, który wyposażony jest w 'puste’ zespoły świetlne – okrągła struktura, która pozwala, aby kolor nadwozia prześwitywał od środka – mieszcząca moduły świetlne kształtujące się według falistego profilu nadwozia, przechodzącego od tylnej szyby do nowego zderzaka. W ten sposób światło wydobywa się z nadwozia, tworząc coś w rodzaju 'tatuażu świetlnego’. Tylne światła przeciwmgielne i światła wsteczne umieszczone są na dole, na końcach wąskiej, dynamicznie wyglądającej kratki, która może być czarna lub chromowana. To podział funkcjonalny, który gwarantuje większą efektywność świetlną.

Nowe obręcze ze stopów – 15″ i 16″, również z wykończeniem diamentowym – są również dostępne. Paleta kolorów zawiera 13 kolorów nadwozia (siedem pastelowych, jeden trójwarstwowy i pięć metalicznych), w tym nowy Corallo Red i Opera Burgundy. Dwie udekorowane wersje w kolorach czarno-żółtym i czarno-czerwonym również są dostępne w połączeniu z 'Second Skin’, ekskluzywną personalizacją oferowaną przez Nowego Fiata 500, aby zaspokoić różne nastroje i kreatywne potrzeby. Każdy może dostosować 500, której pragnie, i ubrać ją w coraz to nowe wyglądy. Wejście do salonu wygląda jak wejście do luksusowego domu mody.

Jak odzież, jak druga skóra

Nowy Fiat 500 oferuje kolejną znakomitą możliwość, która nie przestaje zaskakiwać i pobudzać wyobraźnię oraz zmysł stylu, szanując jednocześnie spontaniczną życzliwość, którą ikoniczny Fiat zawsze wzbudzał. Noszący nazwę 'Second Skin’, jest to ekskluzywna personalizacja, która pozwala przenieść własną osobowość na nadwozie i czuć się zawsze swobodnie z włoskim smakiem i elegancją.

Klienci mogą wybrać wersję 'Small’, z geometrycznym, modnym wzorem etnicznym wzdłuż linii pasa, podczas gdy rozwiązanie 'Medium’ obejmuje słupki i dach – a w niektórych przypadkach także maskę i klapę bagażnika – z czterema wzorami: 'Lord’ (klasyczny tartan), 'Comics’ (pop dekoracja) w połączeniu z nowym dwu kolorowym lakierem nadwozia, 'Navy’ (świeży i lekki) oraz 'Camouflage’ (modnie wojskowy). Jak odzież szyta na miarę, każdy może wyrazić swoją osobowość w unikalnym, charakterystycznym stylu za pomocą kolekcji 'Second Skin’ Nowego Fiata 500.

Elegancja i innowacja w ponadczasowych wnętrzach

Wnętrze jest całkowicie nowe, zaczynając od projektu deski rozdzielczej: teraz integruje innowacyjny system infotainment Uconnect z ekranem 5″ (ekran dotykowy w wersji Lounge) dla wyjątkowej widoczności, harmonijnie wkomponowany w starannie zaprojektowany, ergonomiczny kształt. W całości jest nowy i nowoczesny, ale wciąż jednoznacznie 500.

Kabina pasażerska nadal jest otulająca, ochronna i pełna drobnych detali, pełnych odniesień do przeszłości reinterpretowanych w nowoczesny sposób, wzbogaconych o ekskluzywne materiały. W tej perspektywie przyciski i kopuła nad deska rozdzielczą zostały zaprojektowane na nowo, podobnie jak kierownica: dzisiaj, sterowanie jest bardziej wszechstronne i kompletne, a chromowane wykończenie dodaje cenny akcent. W szczególności, kabina Nowego Fiata 500 jest uosobieniem nowoczesnego, ergonomicznymi i kompletnymi rozwiązań. 

Kolumna kierownicza charakteryzuje się analogowymi wskaźnikami w postaci koncentrycznych okręgów, które dostarczają kierowcy wszystkie niezbędne informacje na pierwszy rzut oka: prędkość wyświetlana jest na zewnętrznej obręczy, a licznik kilometrów znajduje się poniżej. Informacje z komputera pokładowego, z cyfrowym wskaźnikiem paliwa i termometrem cieczy chłodzącej, wyświetlane są w środku.

Warto wspomnieć o innowacyjnym zestawie wskaźników z wyświetlaczem TFT 7” (dostępnym na życzenie), opracowanym we współpracy z Magneti Marelli, międzynarodowym liderem w projektowaniu i produkcji wysoko technologicznych systemów i komponentów motoryzacyjnych. W szczególności, urządzenie dostarcza wszystkie niezbędne informacje dla kierowcy i ponownie wyraża 'innowacyjnego’ ducha tego modelu, ikony, która zawsze wyprzedza innych.

Kierowca może jednocześnie monitorować dane z prędkościomierza, licznika kilometrów i komputera pokładowego na pierwszy rzut oka. Ponadto, centralna część wyświetlacza – prezentująca obraz samochodu – może być skonfigurowana, wybierając które dane z komputera pokładowego mają być wyświetlane, takie jak przebyty dystans, bieżące zużycie paliwa, zasięg, czas podróży. Wyraźnie widoczne są także komunikaty ostrzegawcze, takie jak otwarte drzwi, temperatura itp., oraz wskaźnik systemu „GSI” (Wskaźnik Przełożenia), który informuje, kiedy zmienić bieg, aby maksymalizować efektywność paliwową za pomocą konkretnego symbolu.

Wszystko to jest doskonale zintegrowane z systemem UconnectTM 5″ Radio LIVE i UconnectTM 5″ Radio Nav LIVE, dzięki czemu odtwarzacz multimedialny, telefon i nawigacja mogą dzielić ten sam ekran. Dodatkowo, na wyświetlaczu LCD wyświetlany jest sygnał aktywacji przycisku Sport w wersji silnika 105 KM 0,9 TwinAir Turbo.

Ten element, obok centralnej konsoli i zestawu radia oraz wlotów powietrza, może być w kolorze kości słoniowej lub czarnym, aby podkreślić wymagany vintage lub sportowy charakter samochodu. Przy okazji, nowy zestaw wskaźników Nowego Fiata 500 jest idealnym połączeniem retro wyglądu i nowoczesnej technologii.

Nowe chromowane akcenty wyróżniają się na harmonijnej całości, która jest przyjemna w dotyku i na widok, ale jednocześnie praktyczna: jest wiele sprytnie rozmieszczonych schowków, a sterowanie na kierownicy jest standardowe we wszystkich wersjach. Standardowo dostępny jest także system klimatyzacji i nowatorskie wloty powietrza z równoległymi żaluzjami do precyzyjnego kierowania powietrzem i regulacji przepływu.

Górna część nadwozia emanuje wyrafinowaniem i osobowością, akcentowaną centralnym pasem, który nawiązuje do koloru nadwozia, podczas gdy dolna część jest super-funkcjonalna z pojemnymi nowymi schowkami. Dźwignia biegów znajduje się na desce rozdzielczej, co ułatwia obsługę i wygląda jak wyrafinowany element mechaniczny, z chromowanymi częściami i efektywnym pokrętłem, które może być czarne lub chromowane, w zależności od wersji. Zestaw najczęściej używanych przycisków inspirowany jest światłami ostrzegawczymi i dźwigniami klasycznego 500. Są łatwe do zidentyfikowania i wygodne w użyciu.

Tapicerka dostępna jest w dziewięciu kombinacjach kolorystycznych. Gwarantując maksymalny komfort, nowe fotele wykonane są z jeszcze bardziej ergonomicznymi materiałami i zaprojektowane z myślą o ułatwieniu dostępu pasażerów do tylnych siedzeń. Fotele w wersji Pop mają wzory Chevron w tonacji, podczas gdy te w wersji Lounge charakteryzują się wzorem Glen plaid z akcentami w kolorze kości słoniowej, oliwkowym lub koralowym oraz lamówką, kontrastującymi zagłówkami i czarną lub kości słoniowej ekoskórą. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka z czarnej, burgundowej lub tytoniowej skóry Frau z logo 500 wyszytym na lamówce z kontrastującymi lamówkami w kolorze kości słoniowej lub jasnoniebieskim dla burgundowych foteli.

Tylne siedzenie jest bardzo wygodne dla dwóch pasażerów i nawiązuje do designu przednich siedzeń. Dodatkowo, górny kontur oparcia wychodzi z górnej krawędzi, aby zapewnić więcej wsparcia i uformować oparcie w bardziej ergonomiczny sposób oraz podkreślić dostępną przestrzeń. W wersji Lounge tylna kanapa 50/50 może być dzielona i składana, aby dostosować się do wszystkich potrzeb ładunkowych w najlepszy sposób.

Nowy koncepcyjny wystrój i panele nadają wrażenie autentycznej, doskonałej jakości modelu na pierwszy rzut oka. W szczególności panele drzwi ozdobione są kontrastującą tapicerką dopasowaną do siedzeń oraz konstrukcją z plastiku, która integruje dużą przestrzeń na przedmioty i głośniki. Na zakończenie, chromowane uchwyty w kształcie haka na drzwiach przypominają kluczowy element klasycznego 500.

Ponadto, pomimo niewielkich rozmiarów, nowy model ma wiele miejsca, dzięki sprytnemu rozmieszczeniu schowków: na desce rozdzielczej znajdują się dwa schowki (jeden dla kierowcy, a drugi dla pasażera), poręczny schowek po stronie pasażera, teraz zamknięty pokrywą oraz schowki na panelach drzwiowych i na tunelu. Wreszcie, bagażnik jest przestronny: 185 litrów, które mogą stać się 550 poprzez złożenie tylnego oparcia. Co więcej, Nowy Fiat 500 ma niski próg, co ułatwia załadunek przedmiotów.

Jest jeszcze coś, czego nie widać, ale co jest natychmiast dostrzegalne i doceniane: samochód ma nowe panele wygłuszające w nadkolach i przegrodzie, co sprawia, że kabina pasażerska staje się jeszcze bardziej komfortowa i cicha.

Zawsze połączony z UconnectTM

Duży ekran systemu UconnectTM wyróżnia się na środku deski rozdzielczej Nowego Fiata 500, pomiędzy wlotami powietrza umieszczonymi niżej niż w poprzedniej wersji. W wersji Pop system obejmuje radio, sześć głośników, sterowanie na kierownicy, AUX-IN i port USB z systemem głośnomówiącym i Bluetooth.

Nowy Fiat 500 Lounge oferuje system UconnectTM 5″ Radio LIVE z ekranem dotykowym, będącym nową granicą infotainment, w standardzie. System ten obejmuje szeroki zakres funkcji, takich jak UconnectTM LIVE i opcje muzyczne oferowane przez pięć lat, oprócz radia FM/AM, systemu głośnomówiącego Bluetooth i rozpoznawania głosu. Kierowca może podłączać urządzenia multimedialne przez USB lub korzystając z gniazda AUX 3,5 mm, lub odtwarzać muzykę przez Bluetooth przy użyciu kompatybilnego smartfona. Radio cyfrowe DAB dostępne jest na życzenie. System wyposażony jest w czytnik SMS do odczytywania wiadomości tekstowych otrzymywanych na kompatybilnych telefonach, korzystając z technologii 'text to speech’.

Usługi UconnectTM LIVE, które są wliczone w cenę samochodu, debiutują teraz w Nowym Fiacie 500. Aplikacja UconnectTM LIVE może być pobrana z Apple Store lub Google Play Store na smartfona. Gdy tylko smartfon zostanie podłączony do Nowego Fiata 500 Lounge, wiele aplikacji może być wyświetlanych i kontrolowanych na ekranie dotykowym systemu UconnectTM. Aplikacje zostały przekształcone i dostosowane do użytkowania podczas jazdy, aby skupić się na drodze. UconnectTM LIVE będzie stopniowo dostępne w wielu krajach Europy; dziś jest dostępne we Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Holandii i Luksemburgu, na systemach UconnectTM 5″ Radio i Radio Nav dla smartfonów Android i iOS.

UconnectTM LIVE umożliwia bezpośredni dostęp na ekranie dotykowym do radia internetowego TuneIn, z ponad 100 000 stacji na całym świecie, do muzyki internetowej Deezer, z ponad 35 milionami utworów dla użytkowników 'Deezer Premium’, do Reuters, aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami ze świata, oraz do Facebooka i Twittera, aby utrzymywać kontakt z przyjaciółmi. Na koniec można z niego także korzystać do uzyskania dostępu do eco:Drive, nagradzanej aplikacji dotyczącej stylu jazdy, która pozwala na obniżenie zużycia paliwa o nawet 16% i przyczynia się do redukcji emisji CO2, dostarczając wskazówki dotyczące jazdy w czasie rzeczywistym.

Co więcej, UconnectTM LIVE łączy się bezpośrednio z my:Car, oferując powiadomienia w czasie rzeczywistym, przypomnienia o terminach przeglądów oraz interaktywny podręcznik użytkownika, aby w jak najlepszy sposób zarządzać konserwacją samochodu. Gdy smartfon jest podłączony przez Bluetooth, najważniejsze powiadomienia są przesyłane do osobistego konta UconnectTM LIVE, co ułatwia serwisowanie jak nigdy dotąd.

Na koniec, UconnectTM 5″ Radio Nav LIVE z TomTom 2.5D i sterowaniem głosowym jest dostępne na życzenie. Nawigacja nawet w najbardziej skomplikowanych skrzyżowaniach i węzłach jest łatwa dzięki potężnym funkcjom, takim jak zaawansowany wskaźnik pasa. Dodatkowo, funkcja TomTom IQ Routes® to najprostszy sposób obliczenia najszybszej trasy na podstawie rzeczywistych, średnich prędkości. Co więcej, instrukcje nawigacyjne mogą być bezpiecznie wyświetlane na zestawie wskaźników, gdy inne funkcje są aktywne na radiu.

UconnectTM LIVE z usługami TomTom LIVE

UconnectTM 5” Radio Nav LIVE obejmuje usługi TomTom Live z kontrolą głosową oraz wysokiej jakości informacje o ruchu drogowym, aby uczynić każdą podróż bardziej efektywną dzięki aplikacji Uconnect LIVE.

Kierowcy Nowego Fiata 500 mogą teraz doświadczyć wysokiej jakości połączonej nawigacji TomTom i korzystać z największego na świecie źródła informacji o ruchu drogowym, z ponad 100 milionami monitorowanych kilometrów ruchu zbieranych każdego dnia. System nawigacyjny aktualizuje informacje co dwie minuty, a UconnectTM sugeruje szybsze trasy i dokładniejsze szacowane czasy przyjazdu, implementując zaawansowany silnik przetwarzania. Oprócz informacji w czasie rzeczywistym o warunkach ruchu, użytkownicy mogą również korzystać z informacji o lokalizacji fotoradarów (gdzie dostępne) oraz prognoz pogody w czasie rzeczywistym. Na koniec, za pomocą funkcji TomTom Search & Go użytkownicy mogą wyszukiwać na podstawie kategorii lub typów, takich jak stacje benzynowe czy supermarkety, i być tam kierowani.

Ekologiczne silniki

Nowy Fiat 500 oferuje doskonałe, ale oszczędne silniki, które są jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska, co potwierdza homologacja Euro 6. W połączeniu z pięciobiegową lub sześciobiegową skrzynią biegów mechaniczną lub zautomatyzowaną skrzynią Dualogic, oferta silnikowa dostępna na start obejmuje silnik 1,2 litra o mocy 69 KM, silnik TwinAir o mocy 85 KM lub 105 KM oraz dwucylindrowy silnik 1,2 litra o mocy 69 KM EasyPower (LPG/bensin).

Silnik TwinAir 0,9 cm3 dostępny jest w dwóch wersjach: 85 KM i 105 KM. Zużycie paliwa pierwszego wynosi 3,8 litra/100 km w cyklu mieszanym, a emisje są niższe niż 90 g/km CO2: to znakomity wynik pod względem ekospołecznym i kolejny dowód na konkretne, dostępne technologie oferowane przez Fiata dla bardzo szerokiej publiczności, aby zapewnić jak największe korzyści dla środowiska i kieszeni właściciela. W szczególności silnik TwinAir wyróżnia się jako konkretny przykład tego, jak technologia może zredukować zużycie paliwa i emisję w przystępnej cenie.

Oferta Nowego Fiata 500 zostanie rozszerzona po premierze o silnik 1,2 litra o mocy 69 KM w konfiguracji 'Eco’ oraz turbodiesel 1,3 16v Multijet II o mocy 95 KM. W szczególności pierwszy otrzyma inteligentny alternator, konkretną aerodynamikę oraz nowe opony 14″ lub 15″, które gwarantują niski opór toczenia oraz dużą odporność na zużycie. Te zmiany przekładają się na rzeczywiste oszczędności w kosztach eksploatacji i ekologiczny wpływ. Jedna liczba dla wszystkich: emisja CO2 wynosi zaledwie 99 gramów na kilometr.

Nowy Fiat 500 jest jedynym samochodem w swoim segmencie, razem z Pandą, który oferuje mały silnik diesla, będący najlepszym dziełem inżynierii współczesnej: to silnik 1,3 16v Multijet II o mocy 95 KM, który emituje tylko 89 gramów CO2 na kilometr i spełnia normy Euro 6.

Na koniec, aby odpowiedzieć na wszystkie potrzeby mobilności, dla niektórych rynków, Nowy Fiat 500 może być wyposażony w silnik aspiracyjny TwinAir 0,9 65 KM oraz silnik benzynowy 1,4 litra o mocy 100 KM.

Jasne jest, że Nowy Fiat 500 jest równie zorientowany na środowisko, co jego poprzednik, który został wybrany do wielu innowacyjnych, zrównoważonych projektów mobilności, szczególnie z powodu swoich cech. Nic więc dziwnego, że floty 500 są dziś bohaterami projektów car-sharingowych w najważniejszych miastach włoskich: efektywne, proste i przyjazne usługi, które pozwalają na bardziej świadome, współdzielone korzystanie z doświadczeń zawsze pod znakiem szacunku dla środowiska.

Bezpieczeństwo i komfort w czołówce swojego segmentu

Stworzony, aby spełniać najwyższe standardy, Fiat 500 jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w całym swoim segmencie. Już stabilne i skuteczne hamulce zostały jeszcze bardziej udoskonalone w wersjach wyposażonych w silnik 1,2 FIRE o mocy 69 KM, przyjmując system z powiększonymi tarczami. Ponadto, efektywne i dynamiczne silniki gwarantują dobry przyspieszenie i przewidywalne zachowanie na drodze. W skrócie, samochód może łatwo pokonać krytyczne sytuacje.

Nowy Fiat 500 jest również standardowo wyposażony w siedem poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie okienne, dwie boczne i jedna chroniąca kolana). Nowy model korzysta także z najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, aby zapewnić kierowcy doskonałą kontrolę nad samochodem (bezpieczeństwo aktywne): ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD), zaawansowana kontrola stabilności (ESC), system regulacji poślizgu (ASR), urządzenia Hill Holder – które pomagają w ruszaniu na wzniesieniu – oraz hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), aby wspierać zatrzymywanie awaryjne.

Nowy Fiat 500 jest także pełen właściwości dynamicznych i komfortowych, co sprawia, że jest idealny do komfortowego i bezpiecznego pokonywania wszelkich podróży. Cechy te są wzmocnione przez układ zawieszenia: przedni system to niezależna konfiguracja McPhersona, podczas gdy tylne zawieszenie ma połączone (tj. pół-niezależne) koła z belką skrętną. Na podstawie projektu Magneti Marelli, obie konfiguracje zostały odpowiednio dostosowane i opracowane dla nowego pojazdu, aby zapewnić doskonałą obsługę i najwyższy poziom komfortu jazdy.

Oferta: odpowiedź na wszelkie potrzeby

W momencie premiery, Nowy Fiat 500 ma trzy poziomy wyposażenia: Pop, Popstar i Lounge, i jest dostępny w wersji sedan oraz kabriolet, z wyjątkiem silnika EasyPower, który dostępny jest tylko w wersji sedan.

Poniżej znajduje się opis gamy przeznaczonej dla całego regionu EMEA, która, w zależności od rynku, zawiera pewne różnice w treści (standardowe lub opcjonalne), aby najlepiej odpowiadać potrzebom poszczególnych krajów.

Standardowe wyposażenie ponownie obejmuje siedem poduszek powietrznych, radio Uconnect z sześcioma głośnikami, złącza AUX-IN i USB, sterowanie na kierownicy oraz diody LED jako światła dzienne. Wersja Popstar dodaje manualny system klimatyzacji, chromowane kopułki lusterek oraz stalowe kołpaki w stylu vintage. Jeszcze bogatszy jest Nowy Fiat 500 Lounge, który dodaje dodatkowe wyszukane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, 15-calowe obręcze ze stopów, skórzana kierownica, chromowana atrapa chłodnicy oraz infotainment Uconnect 5″ Radio LIVE.

Silniki, wszystkie spełniające normy Euro 6, mogą zaspokoić wszelkie potrzeby. Silnik 1,2 litra o mocy 69 KM (również z systemem Start&Stop), silnik TwinAir 0,9 o mocy 85 KM lub 105 KM (oba z systemem Start&Stop) oraz silnik 1,2 litra o mocy 69 KM EasyPower (benzyina i LPG) będą dostępne przy uruchomieniu. Oferta zostanie wkrótce rozszerzona o silnik 1,2 litra o mocy 69 KM w konfiguracji 'Eco’ oraz turbodiesel 1,3 16v Multijet II o mocy 95 KM.

13 kolorów nadwozia (pastelowe, metaliczne i trójwarstwowe), w tym nowy Corallo Red i Opera Burgundy, osiem obręczy ze stopów, 15″ i 16″, oraz dziesięć różnych konfiguracji wnętrza.

Nowy Fiat 500 jest jak odzież szyta na miarę. Z tego powodu oferowane są trzy różne pakiety personalizacji, dostępne wyłącznie dla wersji Lounge, które zapewniają ciekawe korzyści w porównaniu z zakupem pojedynczych elementów indywidualnie. Na przykład pakiet 'Styl’ obejmuje obręcze ze stopów 16″, listwy boczne i światła przeciwmgielne, podczas gdy pakiet 'Cult’ obejmuje tapicerkę skórzaną, 7″ cyfrowe wskaźniki TFT, błyszczący czarny dach i lusterka. Dla klientów poszukujących najwyższego komfortu, Nowy Fiat 500 w wersji sedan oferuje tylko pakiet 'Miasto’: dwustrefową automatyczną klimatyzację, praktyczne czujniki parkowania oraz elektrochromatyczne lusterko wsteczne.

Magneti Marelli dla Nowego Fiata 500: nowoczesna technologia i komponenty

Międzynarodowy lider w inżynierii i produkcji systemów i komponentów motoryzacyjnych, Magneti Marelli dostarczył znaczną część technologii wykorzystywanej w Nowym Fiacie 500. Obejmuje to panele wskaźników, przednie i tylne systemy oświetleniowe, amortyzatory, układ zawieszenia, system wydechowy, elektroniczne jednostki sterujące, kolektor dolotowy, automatyczną skrzynię Dualogic, a także pedały, deski rozdzielcze i inne komponenty plastikowe.

W szczególności, zestaw wskaźników dostarczony przez Magneti Marelli, oprócz wersji analogowej, jest również dostępny z cyfrowym wyświetlaczem TFT 7”, już zaprojektowanym z myślą o najbardziej zaawansowanych standardach HMI (interfejs człowiek-maszyna). Panel z wyświetlaczem TFT dostarcza kierowcy wszystkie istotne informacje, takie jak prędkościomierz, obrotomierz i komputer pokładowy, wszystkie widoczne jednocześnie na pierwszy rzut oka. Ponadto, wyświetlacz pokazuje wszystkie informacje z systemu UconnectTM w różnych wersjach.

Centralna część wyświetlacza – prezentująca obraz samochodu – może być konfigurowana przez wybór danych komputera pokładowego do wyświetlenia, takich jak przebyty dystans, bieżące zużycie paliwa, zasięg i czas podróży. W zależności od wersji Nowego Fiata 500, wyświetlacz TFT jest dostępny z dwiema podstawowymi grafikami – sedan i kabriolet – i może zmieniać wygląd w zależności od wybranego trybu jazdy (Normal, Sport i Eco).

W kwestii oświetlenia, Magneti Marelli współpracowało z Fiatem w tworzeniu nowych przednich i tylnych zespołów świetlnych, które są jednym z najbardziej charakterystycznych elementów Nowego Fiata 500. W szczególności projekt i ergonomia charakteryzują górny element przednich reflektorów, który zawiera moduł halogenowy świateł mijania i kierunkowskazów, podczas gdy dolny element integruje moduł halogenowego światła głównego i – po raz pierwszy – diodowe światła boczne oraz halogenowe światła dzienne (DRL). Reflektory ksenonowe, zdolne do zwiększenia przepływu światła i kierunku oświetlenia oraz oszczędzania energii, są dostępne na życzenie.

Nowe systemy oświetleniowe samochodu są uzupełnione przez tylne zespoły świetlne, które są doskonałym wyrazem designu i wyrafinowania oraz identyfikują tył w unikalny sposób.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.