Model 500 odniósł ogromny sukces na rynku, a Fiat zastanawiał się, co zrobić, aby zarobić na nim jeszcze więcej. Wtedy wymyślono luksusową wersję o nazwie 500 L (Lusso – luksus).
W 1968 roku włoski producent samochodów stworzył auto z drzwiami otwieranymi do przodu, co ponownie uznano za bezpieczne. Po wprowadzeniu serii D i serii F (rodzinnej), dział marketingu zauważył, że wielu klientów domaga się większej elegancji od swoich modeli 500. Mały Fiat stał się już gadżetem i zyskał status ikony.
Zainstalowano drugi metalowy zderzak z przodu, który znajdował się przed standardowym, owiniętym chromowym zderzakiem. Projektanci użyli tych samych okrągłych kierunkowskazów z modelu 500 F oraz jego drzwi. Podczas gdy F/Berlina zaprojektowano jako wersję średnią, model L był wersją full-option.
Wewnątrz zastosowano tę samą minimalistyczną koncepcję designu, co w pozostałych modelach. Wyposażono go w winylowe (skórzane) fotele oraz tapicerowane panele drzwi. Metalowy, trapezoidalny zestaw wskaźników zawierał prędkościomierz i kilka kontrolek dla paliwa, ładowania i ciśnienia oleju. Kierownica miała dwa podwójne ramiona.