Nadszedł czas, aby pożegnać ukochanego Fiata 500, ale włoski producent zrobił to w wielkim stylu, wprowadzając ostatnią wersję, nazwaną Rinnovata.
Może 500 nie był samochodem, który uratował Fiat, ale na pewno pomógł mu rozwinąć się na rynku, gdzie koszty eksploatacji miały znaczenie, a uczynił to z wdziękiem oraz wnętrzem przystosowanym dla dwóch dorosłych i dwojga dzieci z tyłu. Konstrukcja z tylnym silnikiem ułatwiała manewrowanie i zapewniała dobrą zwrotność.
Po zakazie produkcji drzwi z zawiasami tylnymi, Fiat zastąpił je drzwiami z zawiasami przednimi (zwykłymi), co spotkało się z krytyką niektórych klientów. Rinnovata, czyli R, została zbudowana w ten sam sposób jak model D, z prostym chromowanym zderzakiem z przodu. Ponadto, na błotnikach, producent zamontował zestaw prostych, okrągłych kierunkowskazów. Fiata 500 R łatwo było odróżnić od innych modeli, ponieważ nie miał chromowanej emblematyki na przednim panelu.
Wnętrze zostało przeniesione z wersji L (Lusso – Luksus) z winylowymi siedzeniami i małą półką przed umieszczoną na podłodze dźwignią zmiany biegów. Na drzwiach znajdowały się kieszenie, a panele drzwiowe były pokryte winylem.