Fiat 500C Abarth

Fiat nieustannie pracował nad swoim najlepiej sprzedającym się modelem, 500, i ulepszał go na wszelkie możliwe sposoby, w tym wprowadził wersję z składanym dachem dla dynamicznej wersji Abarth.

Abarth znane było z tworzenia jednych z najmocniejszych i najbardziej sportowych wersji Fiata. To właśnie oni byli odpowiedzialni za produkcję samochodów wyścigowych dla włoskiego producenta. Ponadto zajmowali się modernizacją pojazdów produkcyjnych Fiata, takich jak Stilo czy Bravo. Jednak wkrótce marka samochodowa miała inny pomysł: zaangażować Abarth w rozwój gamy modelu 500, a efektem była mała bomba, która była dostępna zarówno w wersji z twardym dachem, jak i ze składanym dachem.

Zewnętrzna część Fiata 500C nie miała żadnych oznaczeń Fiata, tylko te, które pokazywały „Scorpione” (skorpion), charakterystyczne dla marki Abarth. Zwykły przód włoskiego malucha został przekształcony, a dolny zderzak zastąpiono nowym, z szerokim wlotem powietrza na dolnej części deflektora. Były również okrągłe lampy przeciwmgielne oraz po bokach para dekoracyjnych wlotów. Z profilu, 500C chwalił się czerwonymi zaciskami hamulcowymi zarówno na przednich, jak i tylnych tarczach, a także przeprojektowanymi progami. Tył samochodu również przeszedł poprawę stylizacji i otrzymał nowy zderzak z bocznymi wlotami oraz dwa owalne wydechy zintegrowane z dyfuzorem. W przeciwieństwie do reszty rodziny 500, Abarth był dostępny z wyborem lekkich kół aluminiowych w rozmiarze 16” lub 17”.

W środku, pomimo niewielkich rozmiarów samochodu, producent znalazł sposób na zapewnienie wystarczającej przestrzeni dla pasażerów z przodu. Zarówno kierowca, jak i pasażer obok siedzieli na wysoko podpartych fotelach z wysokimi oparciami i zintegrowanymi zagłówkami. Nie było znaczących zmian w zestawie wskaźników, ale Abarth dodał obrotomierz zamontowany na kolumnie kierowniczej. Inne ulepszenia były widoczne na kierownicy z płaskim dnem, ozdobionej tym samym znaczkiem „Scorpione”, co zewnętrze pojazdu. Na konsoli centralnej, 500C miał dźwignię zmiany biegów, którą Abarth ozdobił nową gałką biegów z czerwonymi oznaczeniami. Z przodu pasażera producent umieścił napis 500C na desce rozdzielczej, która miała ten sam kolor co nadwozie samochodu. Z tyłu prawie nie było miejsca dla pasażerów, chociaż przy złożonym dachu sytuacja była nieco lepsza.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.