FIAT 500e 2020-Present

FIAT 500e 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćFIAT 500e 2020-Present

Fiat 500 to już nie samochód. To ikona europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, pojazd, który przyczynił się do rozwoju Włoch ponad sześć dekad temu. Oryginalny design został w nowoczesny sposób przekształcony, a podobnie jak klasyczny czarno-biały film, który zyskuje kolor, Fiat 500 został na nowo skonstruowany i powrócił na główną scenę motoryzacyjną w 2007 roku. Obecnie jedyną dostępną wersją małego włoskiego samochodu jest wersja elektryczna.

Fiat 500 porzucił silniki spalinowe na rzecz silnika elektrycznego o mocy 87 kW, zasilanego przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 42 kWh. Gniazdo do ładowania znajduje się w tylnej części pojazdu, a akumulator zapewnia zasięg do 320 km w cyklu WLTP. Ta jednostka napędowa pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 9 sekund oraz od 0 do 50 km/h (0-31 mph) w czasie 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 130 km/h (93,2 mph).

Wnętrze pojazdu wypełnione jest wieloma materiałami pochodzącymi z recyklingu, ponieważ Fiat 500 stał się również symbolem zrównoważonego rozwoju. 7-calowy wyświetlacz TFT pełni rolę deski rozdzielczej i współpracuje z 10,25-calowym wyświetlaczem infotainment typu Touch Screen.

Pojazd oferuje kilka metod ładowania i standardowo wyposażony jest w urządzenie ładujące, które można podłączyć w domu lub do standardowego gniazdka 220V. Opcjonalnie dostępna jest ładowarka ścienna, która umożliwia szybsze ładowanie. W trybie szybkiego ładowania, na publicznych stacjach, Fiat 500 można naładować do 80% w ciągu 35 minut.

 Nowy 500, pierwszy w pełni elektryczny samochód FCA, został zaprezentowany w Mediolanie. Zmieni zasady gry w zakresie pojazdów zeroemisyjnych.

Aby wyobrazić sobie przyszłość modelu 500, marka Fiat zaczęła od tego, co uczyniło go tym, czym jest. Podobnie jak w przypadku pierwszej generacji, która w latach 60. XX wieku oferowała mobilność i wolność. Model 500 przyniósł prawdziwą rewolucję i stał się marką uwielbianą przez wielu. Samochód, który zawsze był na fali, a od swojego debiutu 63 lata temu zyskał status ikony.

Z drugą generacją, wprowadzoną w 2007 roku, Fiat 500 wprowadził pojęcie stylu i uroku do segmentu samochodów miejskich, stając się ikoną włoskiej mody i stylu, która podbiła świat. Model, który nieustannie ewoluował przez ostatnie trzynaście lat, inspirował artystów i muzyków, a także stał się podstawą ponad 30 wyjątkowych edycji.

Teraz, w 2020 roku, nadchodzi nowa era, a czas na to, by Fiat 500 wykorzystał swoją popularność do inspirowania zmian i stania się częścią rozwiązania.

W miarę jak mobilność ma stać się coraz bardziej zrównoważona, połączona i autonomiczna, z coraz bardziej rygorystycznymi regulacjami, trzecia generacja Fiata 500 ponownie występuje na czołowej pozycji, wprowadzając ze sobą wzornictwo i przyjemność z jazdy. To nie tylko rewolta, ale „reinkarnacja” ducha, który może inspirować odnowę. W rzeczywistości, same przepisy nie wystarczą do prawdziwej rewolucji, potrzebne jest coś ikonicznego i pięknego: Nowy Fiat 500.

Droga do zmian nie może być podejmowana w pojedynkę. Potrzebujemy partnerów o równie pozytywnym podejściu, którzy chcą zaangażować się w poprawę stanu Ziemi, dzieląc się wartościami i celami. Leonardo DiCaprio przyjął projekt Nowego Fiata 500. Globalna megagwiazda, która od ponad dwudziestu lat angażuje się w ochronę Ziemi, udzieliła swojego poparcia wizji nowego elektrycznego samochodu miejskiego. W kampanii wideo „All-In” zaprasza wszystkich do wniesienia własnego wkładu, tak jak marka Fiat zrobiła to z modelem 500.

Ta wizja jest podzielana przez innych interesariuszy – Giorgio Armaniego, Bvlgari i Kartell, trzy ikoniczne firmy w świecie Made in Italy, które, wspólnie z marką Fiat, ożywiły strategię, w której zrównoważony rozwój jest ściśle związany z doskonałością know-how, kreatywności i innowacji. Tak powstały One-offs, trzy unikalne i ekskluzywne egzemplarze Nowego Fiata 500. Aby stworzyć te modele z Armanim, Bvlgari i Kartell, początkowo wzięto pod uwagę wartości ikonicznego modelu 500, najlepiej znanego samochodu miejskiego Fiata na świecie, definiując trzecia generację. Połączenie tych wartości z ich własnymi zaowocowało trzema unikalnymi modelami Nowego 500, charakteryzującymi się stylem, kreatywnością i rzemiosłem.

Prawdziwe dzieła sztuki włoskiej pomysłowości, które można porównać z wielkim dziełem sztuki, trzy One-offs zostały wyprodukowane z wolą i zaangażowaniem, aby maksymalnie wykorzystać zrównoważone, naturalne i zrecyklingowane materiały.

Ta strategia mająca na celu poprawę planety obejmuje również charytatywną aukcję. Cały dochód ze sprzedaży trzech unikalnych modeli – 500 Giorgio Armani, B.500 „MAI TROPPO” od Bvlgari i 500 Kartell – zostanie przekazany jednej z organizacji ekologicznych Leonardo DiCaprio.

Tak wiele substancji: najlepszy zasięg, ładowanie i jazda

Projektując Nowego Fiata 500, inżynierowie zaczęli od czystej kartki papieru, aby mogli pracować nad każdym aspektem z najwyższą uwagą na detale i wybrać najlepsze rozwiązania.

Zasięg i czasy ładowania to dwie kluczowe kwestie dla klientów. Baterie litowo-jonowe o pojemności 42 kWh dają Nowemu 500 zasięg do 320 km w cyklu WLTP.

Aby zoptymalizować czas ładowania, Nowy Fiat 500 jest wyposażony w system szybkiego ładowania o mocy 85 kW, dzięki czemu naładowanie akumulatora odbywa się bardzo szybko. Na przykład, wystarczy 5 minut, aby zgromadzić wystarczającą rezerwę energii do przejechania 50 kilometrów, co jest więcej niż potrzebne do średniego codziennego użytku. Szybka ładowarka może również naładować akumulator do 80% w zaledwie 35 minut. Gniazdo Combo 2 znajdujące się na tylnym prawym panelu samochodu zasilane jest przez szybką ładowarkę, zarówno dla ładowania AC, jak i DC.

Dostępne są także domowe rozwiązania do ładowania. Edycja startowa nowego 500 zawiera Easy Wallbox™, domowy system ładowania, który można podłączyć do zwykłego gniazdka. ENGIE EPS opracowało to wyłącznie dla FCA, a będzie sprzedawane przez Mopar w Europie w momencie wprowadzenia modelu. To proste, dostępne rozwiązanie „plug-and-charge”, które można łatwo zarządzać za pomocą Bluetooth, pozwalając na stabilizację obciążenia energetycznego przy natychmiastowym ładowaniu 500 w domu z mocą ładowania do 3 kW, bez potrzeby jakiejkolwiek interwencji wykwalifikowanego personelu. Ponadto Easy WallboxTM jest gotowy do modernizacji mocy do 7.4 kW, co zapewnia pełne naładowanie w domu w nieco ponad 6 godzin. Model zawiera również kabel trybu 3 do ładowania z publicznej sieci.

Nowy 500 ma trzy tryby jazdy: Normal, Zasięg i Sherpa, które można wybrać, aby dopasować do swojego stylu jazdy.

Szczególnie tryb Sherpa optymalizuje dostępne zasoby, aby zapewnić dotarcie do celu. Tryb jazdy Sherpa działa na kilku komponentach, aby maksymalnie zredukować zużycie energii, aby zapewnić komfortowe dotarcie do celu ustawionego w systemie nawigacji lub najbliższej stacji ładowania. Podobnie jak „Himalajski Sherpa”, który odpowiada za całą ekspedycję i prowadzi ją do celu, ten tryb jazdy dostosowuje różne parametry: maksymalna prędkość, ograniczona do 80 km/h; reakcja na pedał przyspieszenia, aby zmniejszyć zużycie energii; oraz dezaktywacja systemu klimatyzacji i podgrzewanych siedzeń (kierowca ma możliwość ich włączenia w dowolnym momencie).

Tryb „Normal” jest jak najbliższy prowadzeniu pojazdu z normalnym silnikiem spalinowym, podczas gdy tryb „Zasięg” aktywuje funkcję „one-pedal-drive”. Wybierając ten tryb jazdy, można praktycznie prowadzić Nowego 500 tylko za pomocą pedału przyspieszenia. W rzeczywistości, zwolnienie pedału powoduje znacznie większe hamowanie niż w normalnym silniku spalinowym, niemal tak, jakby się naciskało pedał hamulca. W każdym razie, aby zatrzymać samochód całkowicie, należy nacisnąć pedał hamulca. Jednak w codziennym użytkowaniu i z większą praktyką, można nauczyć się prowadzić go tylko za pomocą pedału przyspieszenia.

Silnik ma moc 87 kW, co zapewnia maksymalną prędkość 150 km/h (ograniczoną automatycznie) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9.0 sekund i od 0 do 50 km/h w 3.1 sekundy.

Poziom 2 autonomicznej jazdy i łączność

Samochód przyszłości to nie tylko elektryczny samochód miejski, ale idzie o krok dalej: dosłownie wchodzi na wyższy poziom, będąc pierwszym samochodem w swoim segmencie, który oferuje poziom 2 autonomicznej jazdy, przynosząc wszystkie związane z tym korzyści dla mobilności miejskiej.

Technologia monitorowania za pomocą kamery skierowanej do przodu monitoruje wszystkie obszary samochodu, zarówno wzdłużnie, jak i bocznie. Inteligentny system Adaptacyjnego Tempomatu (iACC) hamuje lub przyspiesza w odpowiedzi na wszystko: samochody, rowerzystów, pieszych. Lane Centering utrzymuje pojazd na środku pasa, gdy oznaczenia są poprawnie zidentyfikowane.

Inteligentny asystent prędkości odczytuje ograniczenia prędkości i zaleca ich przestrzeganie, podczas gdy Urban Blind Spot wykorzystuje ultradźwiękowe czujniki do monitorowania martwych pól i ostrzegania o przeszkodach przy użyciu trójkątnej lampki ostrzegawczej na lusterku bocznym. Następnie dostępny jest również system Asystenta Uwagowego, który dostarcza ostrzeżenia na wyświetlaczu, zalecając zatrzymanie się i zrobienie przerwy, gdy jesteś zmęczony. Na koniec, czujniki 360° zapewniają widok z drona, aby unikać przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.

Trzecia generacja 500 to pierwszy samochód FCA wyposażony w nowy system multimedialny UConnect 5, łączoną platformę zaprojektowaną z myślą o przyszłości. Opracowana z myślą o dostarczeniu klientom zupełnie nowego doświadczenia użytkownika, FCA wykorzystuje łatwy, intuicyjny i niezwykle dostosowalny system operacyjny Android Auto. Na przykład, można używać widgetów do konfigurowania sposobu wyświetlania funkcji i aplikacji. Apple CarPlay jest już dostępny bezprzewodowo. System jest również gotowy na oferowanie tej samej funkcjonalności dla Android Auto.

W skrócie, Nowy 500 oferuje bezproblemową integrację z twoim smartfonem, oferując 10.25″ wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości, o poziomym formacie, który idealnie pasuje do deski rozdzielczej samochodu, podążając za jej liniami.

UConnect 5 połączony z modułem Telematic Box oraz wymaganą funkcją Emergency Call oferuje klientom szereg innowacyjnych usług łączności:

My Assistant: system asystujący, który łączy klienta z asystentem, aby uzyskać pomoc w przypadku awarii i otrzymać wsparcie w rozwiązaniu jakichkolwiek problemów. Klient otrzyma również raport e-mailem, w którym będzie mógł sprawdzić aktualny stan samochodu.
My Remote: klienci mogą z poziomu swojego smartfona sprawdzić poziom naładowania akumulatora, zaplanować ładowanie pojazdu w najbardziej opłacalnych porach dnia; znaleźć dokładną lokalizację samochodu; zablokować i odblokować drzwi; włączyć i wyłączyć światła oraz zaprogramować system klimatyzacji.
My Car: aby sprawdzić stan swojego samochodu, natychmiastową weryfikację różnych parametrów, od ciśnienia w oponach po harmonogram serwisowy.
My Navigation: przez aplikację mobilną można wysłać cel do nawigacji samochodu, zidentyfikować trasę, sprawdzić warunki ruchu i pogodowe w trakcie podróży oraz fotoradary. Można również wyświetlić punkty ładowania znajdujące się w pobliżu, lokalizując na mapie punkty, które można osiągnąć na podstawie bieżącego poziomu naładowania akumulatora. Mapy będą na bieżąco aktualizowane, przez sieć.
My Wi-Fi: prawdziwy hotspot, który jednocześnie łączy do ośmiu urządzeń elektronicznych z internetem, jak w domu. My Wi-Fi pozwala również na interakcję z samochodem za pomocą technologii asystenta głosowego od Amazon Alexa, lidera branży.
My Theft Assistance: klienci są natychmiast powiadamiani w przypadku kradzieży ich samochodu. Gdy kradzież zostanie potwierdzona przez organy ścigania, asysta bezpieczeństwa klienta zapewni wsparcie w odzyskaniu samochodu.
Tak więc, Nowy 500 narodził się idealnie połączony: rozmawia z tobą zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu, pozwalając na wcześniejsze ustawienie trasy nawigacyjnej i znalezienie go klimatyzowanego po przyjeździe. A gdy tylko drzwi samochodu zostaną otwarte, twój telefon komórkowy połączy się w ciągu zaledwie 5 sekund. Nie będziesz musiał już korzystać z kabla do ładowania.

Wersja startowa ma również system interfejsu Natural Language, z zaawansowaną rozpoznawaniem głosu, aby móc rozmawiać z samochodem, aby kontrolować parametry, ustawiać klimatyzację i wybierać ulubioną muzykę.

Styl i design

Pod względem stylu, Nowy 500 wprowadza przyszłą mobilność w włoski sposób, łącząc znaczne dziedzictwo dwóch poprzednich generacji. Ponieważ nigdy nie można zapomnieć, że Nowy 500 jest tym, czym jest, ikonicznym samochodem miejskim o tych samych proporcjach stylistycznych i czystym wzornictwie, znaku naszych czasów. Klasyczny, stylowy i zakorzeniony w 63-letniej historii. W trakcie fazy projektowania Fiat Style Center skupił się na prostych liniach i spójnym języku, aby zdefiniować wygląd trzeciej generacji: wyraźnym, nowoczesnym i kompaktowym, a jednocześnie bardziej falistym i eleganckim, ukształtowanym wokół bardziej proporcjonalnego podejścia do podwozia. To sprawia, że jest atrakcyjny przestrzennie, dając wrażenie zwiększonej stabilności i obecności wymiarowej.

Innym wymogiem było natychmiastowe nadanie nowemu modelowi dedykowanego logo 500, które po raz pierwszy pojawia się na środku przedniej plakietki, w miejscu logo Fiata. Obecne logo 500 z tyłu zachowuje swoje powiązanie z przeszłością, chociaż przekształcone w dedykowaną wersję w pełni elektryczną: wyróżniające się i ozdobione błękitnym obrzeżem, z grą wzornictwa i koloru, przekształcającą ostatnie zero w literę „E”.

Nowy 500 ma wszystkie elementy stylu, jednocześnie bardziej ciche, czystsze i wyraźniejsze. Przód jest pionowy jak w wersji z 1957 roku, co czyni go mniej ulotnym, prawie zwróconym w stronę drogi, a dynamiczny wygląd profilu został uwydatniony. Linia dzieląca pierwszej generacji oddzielała maskę od okrągłych reflektorów, podczas gdy dziś to odseparowanie zostało przeprojektowane, dzieląc modułowy, eliptyczny reflektor z rzęsą na masce. Lekko bardziej eliptyczne, wciąż ikoniczne reflektory są technologiczne i nowoczesne, co daje bardziej atrakcyjny wygląd, podczas gdy klamki drzwi są całkowicie wkomponowane, z wnęką do elektrycznego odblokowania. Samochód z uśmiechem, który nie stracił „beztroskiego” konotacji wyrażonej przez jego empatyczny przód, nawet w trzeciej generacji.

Jego forma ukazuje ten sam kreatywny duch. Substancja nowej platformy nadała trzeciej generacji 500 niesamowitą obecność: jest o 6 cm szersza i 6 cm dłuższa, rozstaw osi wydłużono o 2 cm, a koła są większe i szerzej rozstawione, co nadaje mu silniejszą osobowość i większy komfort, mimo że długość pozostaje poniżej czterech metrów.

Wnętrze elektrycznego 500 jest całkowicie nowe i eleganckie, z wyraźnymi odniesieniami do elementów pierwszej generacji. Jak projektant wnętrz, Centrum Stylu efektywnie zaaranżowało wnętrze, rozkładając masę w sposób efektywny, aby osiągnąć formalną prostotę, estetykę wykończenia i przejrzystość wizualną. Przykładem tego jest szeroka i smukła deska rozdzielcza oraz modułowe rozwiązania do przechowywania między dwoma przednimi siedzeniami, gdzie pierwotnie znajdowała się konsola zmiany biegów, co znacznie poprawiło postrzeganą wygodę. Jest więcej miejsca za ramionami i na nogi, podczas gdy płaska podłoga może pomieścić litowe akumulatory bez kompromisowania pojemności bagażnika, która pozostaje niezmieniona. Efektem jest przemyślane i czystsze otoczenie, z mniejszą liczbą przycisków i wyraźnymi, harmonijnymi liniami, które są związane z zrównoważonym rozwojem. Jeśli chodzi o Hybrydowy Fiat 500, w tym wersję elektryczną, niektóre wersje wyposażenia mają również siedzenia wykonane z przędzy „Seaqual”, pochodzącej z plastiku odzyskanego z morza, podczas gdy inne korzystają w znacznym stopniu z eko-skóry zamiast prawdziwej skóry.

Niezwykłe emocje

Fiat 500 zawsze był synonimem emocji. A trzecia generacja również ma zaskoczyć, nawet przed naciśnięciem przycisku uruchamiania. Nowy 500 debiutuje w wersji kabriolet: pierwszym czteromiejscowym samochodzie bezemisyjnym: całkowicie otwartym, całkowicie elektrycznym, całkowicie cichym. Jako ikona La Dolce Vita musiał na nowo odżyć, aby wydobyć cały urok swoich form i dźwięków. A w kwestii dźwięków, oto kolejna unikalna cecha nowego samochodu miejskiego, która stanie się dostępna później: Akustyczny System Ostrzegania Pojazdu (AVAS), akustyczne ostrzeżenie dla pieszych, które jest obowiązkowe przy prędkościach do 20 km/h; wybrany dźwięk nie jest zwykłym sygnałem akustycznym, ale muzyka z Amarcord Nino Rota, w czystym stylu Dolce vita, przykład najbardziej autentycznej włoskiej kreatywności.

Edycja startowa „la Prima” jest dostępna do przedsprzedaży

Spełnia się marzenie: edycja startowa „la Prima”, limitowana edycja zaprojektowana na wprowadzenie Nowego 500, z własnym, wyraźnym stylem, ekskluzywnością, technologią i łącznością.

Styl. Wyraźnie jest to 500, a więc nie może nie ucieleśniać stylu i dbałości o każdy detal. Ponadto jest elektryczny, a co za tym idzie, zrównoważony, a nawet wybór kolorów inspirowany był naturą i jej podstawowymi elementami. La Prima jest dostępna w trzech kolorach:

Mineral Grey (metaliczny), przypominający ziemię,
Ocean Green (perłowy), reprezentujący morze,
Celestial Blue (trójwarstwowy), jako hołd dla nieba.
W wersji startowej znajdują się także pełne reflektory LED, tapicerka z eko-skóry, 17-calowe felgi z diamentowym wykończeniem oraz chromowane wstawki na oknach i panelach bocznych.

Ekskluzywność. Ci, którzy pragną Nowego 500 „La Prima”, wymagają, aby wszystkie jego detale były ekskluzywne: Monogram Soft Top oraz oznaczenie „1 z 500” obok nazwy kraju, w którym zakupiono samochód, na pierwszych 500 sprzedanych sztukach w głównych krajach.

Technologia. „la Prima” jest wyposażona w najnowocześniejsze systemy ADAS:

Autonomiczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, Inteligentny Asystent Prędkości
Kontrola pasa;
Tylna kamera o wysokiej rozdzielczości z dynamicznymi liniami;
Inteligentny Adaptacyjny Tempomat (iACC) i Lane Centering;
Automatyczne włączanie świateł i automatyczne światła drogowe/krótkie;
Połączenie alarmowe;
Elektryczna ręczna hamulca.
Oczywiście jest wyposażona w System Autonomicznej jazdy poziomu 2, po raz pierwszy w samochodzie miejskim.

Łączność. Nowy system multimedialny UConnect 5: 7-calowy wyświetlacz TFT, Radio 10.25″ Touch Screen NAV, Digital Audio Broadcast, bezprzewodowy CarPlay / Android Auto, moduł Telematic Box.

„la Prima” w pełni wyposażony kabriolet to jedyny elektryczny czteromiejscowy kabriolet. Posiada nowe treści standardowe, takie jak szybka ładowarka 85 kW oraz wnętrze z eko-skórzaną deską rozdzielczą i siedzeniami.

Aby zarezerwować limitowaną edycję „la Prima”, wystarczy wejść na stronę Fiat.com, a za pomocą zaledwie trzech kliknięć i zaliczki w wysokości 500 €, można stać się częścią mobilności przyszłości. Wymagane kroki są naprawdę proste i szybkie: wybierz kolor, zarejestruj się i wybierz dealer’a, a następnie zapłać zaliczkę w wysokości 500 €, która jest zawsze zwrotna. Unikalny i ekskluzywny system wykorzystuje twój kod pocztowy, aby zidentyfikować zachęty środowiskowe i wyświetlić końcową cenę oraz dostępne krajowe i lokalne zachęty w twoim obszarze. Wysokość 500 € nie jest zaliczką, lecz stanowi dowód zainteresowania zakupem limitowanej edycji „La Prima”, która jest dostępna w ograniczonej liczbie w każdym kraju.

Cena Nowego 500 „la Prima” Kabriolet, w tym Easy WallboxTM, wynosi 37 900 € (nie obejmując zachęt środowiskowych w twoim kraju).

Leonardo DiCaprio, ambasador projektu Nowego 500

Aby wesprzeć rozwój strategii Nowego 500, inspirowanej zmianą i chęcią zapewnienia Ziemi lepszej przyszłości, marka Fiat zaprosiła gwiazdę, która od ponad 20 lat angażuje się w walkę ze zmianami klimatycznymi i obronę bioróżnorodności: Leonardo DiCaprio. Amerykański aktor i aktywista przyjął filozofię Nowego 500 i chciał udzielić swojego poparcia misji Fiata.

W kampanii wideo „All-In”, opublikowanej dzisiaj na YouTube, poświęconej edycji startowej „La Prima”, DiCaprio zaprasza wszystkich do podjęcia poważnego zobowiązania w walce ze zmianami klimatycznymi, dążąc do zrównoważonego rozwoju: „Musimy wejść w to w pełni,” mówi w swoim wystąpieniu. Fiat podjął to wyzwanie, czyniąc to częścią swojej misji i wprowadzając swoją najcenniejszą perłę, model 500, aby zaoferować swój pierwszy w pełni elektryczny model. Poprzez całkowite zelektryfikowanie modelu 500, możemy pomóc w ochronie Ziemi, naszego domu. „Reinkarnacja”, dostępna również na YouTube, opowiada historię marki, która przeszła transformację na przestrzeni lat, inspirującą zmiany od 1957 roku, mówiąc w słowach wideo. „Reinkarnacja” stawia pytania o życie, jego ewolucję i o Fiat, a odpowiedzi można znaleźć w jego najbardziej ikonicznym modelu.

Ta strategia dzielenia się pomysłami i projektami obejmuje również innych partnerów, z którymi Fiat współpracował przy One-offs, pierwszych trzech unikalnych i specjalnych egzemplarzach Nowego 500, które zostaną sprzedane na aukcji, a wpływy z niej trafią do jednej z organizacji ekologicznych Leonardo DiCaprio.

One-offs

Trzy One-offs, które zostaną zaprezentowane w Mediolanie, są dowodem na to, jak silnie obecnie działa zrównoważony rozwój i chęć poprawy stanu Ziemi. Firmy takie jak Giorgio Armani, Bvlgari i Kartell, symbole włoskiej doskonałości na całym świecie, podzieliły się projektem Nowego 500, mając wspólną chęć ożywienia zmian, tworząc trzy unikalne modele, aby uczcić przybycie pierwszego projektu Nowego 500, i chciały razem nadać głos tej zmianie, tworząc trzy unikalne egzemplarze, które świętują przybycie pierwszego w pełni elektrycznego samochodu FCA od samego początku.

500 Giorgio Armani

Tylko Giorgio Armani, niekwestionowany król włoskiej elegancji, mógłby być tym, który zinterpretowałby styl. Jego dom mody haute couture zinterpretował ich wersję elektrycznego 500, Fiata 500 Armani, w imię ponadczasowego krawiectwa i zrównoważonego rozwoju. Używając technologii laserowej, Armani chciał uformować metalową powłokę karoserii samochodu (a ostatecznie wytrawić ją) z ekskluzywnym mikrochevronowym grawerowaniem, przybliżając ją do trójwymiarowości tkaniny. Efekt został dodatkowo podkreślony przez szaro-zielony „efekt jedwabiu” Armaniego. Co więcej, matowa farba użyta na zewnątrz to innowacyjny produkt. Logo „GA” jest silną cechą wzoru felg i personalizuje tkaninę dachu, podczas gdy okna w odcieniu bursztynowym podnoszą poziom harmonii i wyrafinowania samochodu.

Neutralne i eleganckie odcienie kontynuują się we wnętrzu: siedzenia są tapicerowane certyfikowaną pełnoziarnistą naturalną skórą, pozyskaną z Poltrona Frau, w kolorze „greyge” z wełnianymi pasami mikrochevron, ozdobionymi detalami pochodzącymi z rzemiosła najlepszych wyrobów skórzanych.

Naturalność i autentyczność materiałów podkreślają również falisty i rzeźbiarski wstawka deski rozdzielczej, pokryta rekonstrukcyjnym drewnem z otwartymi porami, ozdobionym cienkimi warstwami aluminium, inspirowanym elegancją i współczesnością linii Armani/Casa.

B.500 „MAI TROPPO”

One-off B.500 „MAI TROPPO” od Bvlgari to hołd dla rzemiosła i piękna. Fiat 500 zawsze odgrywał rolę w La Dolce Vita, włoskiej ikonie narodzonej z miłości do piękna i sztuki. Nowym interpretatorem tych wartości jest Bvlgari, emblemat włoskiej doskonałości, marka, która w ciągu lat wprowadzała innowacje, przepisując zasady światowej biżuterii i wprowadzając nowe trendy, które stały się ikonami współczesnego designu. Nowy 500 to prawdziwy klejnot sam w sobie, z wnętrzami w najwspanialszych materiałach, ozdobionymi największą dbałością o detale i unikalnymi wykończeniami, które przywołują żywe, niepowtarzalne połączenia kolorów i wzorów oraz podkreślają rzymskie korzenie Bulgari.

Dlatego nie mogło mieć innej nazwy niż „MAI TROPPO” [nigdy za dużo].

One-off wyróżnia się perłowym lakierem w kolorze szafranu, ikonicznym odcieniem Bvlgari, inspirowanym chromatyczną różnorodnością rzymskich zachodów słońca. Efekt ten jest wzmocniony nuansą farby wytwarzaną przez ekspertów manualnych. Lakier „szafranowy” podkreśla charakter samochodu jako „klejnotu”, oparty na wykorzystaniu złotego proszku, pozyskanego z odpadów produkcji biżuterii. Ostateczny rezultat: przyjazny dla środowiska samochód, promieniejący własnym światłem. Oprócz złotej farby, B.500 ma boczne progi i przednie wstawki przetworzone przy użyciu techniki szkliwienia; specjalnie zaprojektowane felgi w kształcie gwiazdy, historyczny symbol Bvlgari, wraz z czarnym lakierem ze złotymi wykończeniami i bocznym oznaczeniem „klejnotu” w polerowanym złocie, z logo B.500 wysadzanym diamentami. Filozofia ponownego wykorzystania kontynuuje się we wnętrzach, z panelem deski rozdzielczej uszlachetnionym tapicerką ze starych jedwabnych chust Bvlgari z przeszłych kolekcji. Siedzenia są skórzane w kolorze teal z haftem w wzorze „Diva”, złotymi detalami i wstawkami z chust.

500 Kartell

Kreatywność i innowacja to elementy inspiracji dla One-off Fiat 500 Kartell, od ikonicznej marki włoskiego wzornictwa przemysłowego, która nieustannie eksperymentuje i bada nowe estetyki i funkcjonalności dla plastików. W ostatnich latach, Kartell był również zaangażowany w rozwój coraz bardziej zrównoważonych tworzyw sztucznych.

Nowy 500 Kartell to idealne połączenie materiałów, które łączą się, aby ożywić prawdziwy obiekt współczesnego wzornictwa.

Eksterioryzacja ma koncepcję „koloru monoblokowego”, gdzie różne rodzaje materiałów – metal, szkło, guma, plastik i tkanina – są interpretowane w tym samym kolorze: niebieskim Kartell, pochodzącym od niebieskiego Yves Kleina, powszechnie uznawanego koloru ikonicznego dla tej marki. Powierzchnie karoserii są w niebieskim efekcie lustra Kartell, uzyskanym przy użyciu ekologicznego lakieru chromowego. Loga obu marek wyróżniają się na karoserii dzięki obróbce piaskowaniem poliwęglanu, co przekazuje poczucie materiału i głębi.

Najbardziej symboliczne elementy eksterioru, oprócz efektu koloru, to komponenty wykonane z poliwęglanu, przetworzonego z końcowych reflektorów parabolicznych, używane w przedniej kratce, kołach i osłonach lusterek. Obiekty te charakteryzują się unikalnym wzornictwem inspirowanym wzorem lampy Kabuki marki Kartell, stworzonej i opracowanej przez projektanta Ferruccio Laviani jako motyw, który prowadzi tożsamość nowego samochodu, z unikalnymi detalami, które przypominają fakturę lampy i stają się specjalnymi elementami samochodu. Wzór Kabuki pozostaje głównym motywem we wnętrzach, przy pokrywie deski rozdzielczej z poliwęglanu i transparentnie nałożonej na siedzenia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.