FIAT 505 1919-1925

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Wielka Wojna dobiegła końca, a Fiat stanął na nogi z pierwszym nowym modelem po I wojnie światowej, który wcale nie był małym pojazdem; wręcz przeciwnie.

Fiat nie tracił zbyt wiele czasu na wznowienie produkcji. Włochy wymagały odbudowy, a zapotrzebowanie na rozwiązania mobilności było ogromne. Włoski producent samochodów miał już mały model 501, ale potrzeba było lepszych pojazdów. Inżynierowie więc zakasali rękawy i stworzyli model 505.

Model 505 był w zasadzie powiększoną wersją 501. Z większymi wymiarami zewnętrznymi, dłuższym rozstawem osi i zaokrąglonym kształtem maski, zrobił wrażenie na rynku. Dzięki konstrukcji na ramie nośnej Fiat oferował pojazd jako pustą ramę, kabriolet, roadster oraz czterodrzwiową limuzynę. Inni producenci nadwozi zrobili kilka wariantów, w tym Coupe de Ville. W wersjach kabrioletu i roadstera producent umieścił zapasowe koła na zewnątrz nadwozia, za błotnikami. Wieloszczękowe drewniane koła nie były w tych czasach niczym niezwykłym.

Wnętrze pojazdu wyposażone było w płaską deskę rozdzielczą z panelem instrumentów umieszczonym na środku. Kierownica znajdowała się po prawej stronie samochodu. W zależności od wersji, pojazd miał jedno lub dwa drzwi dla pasażerów z przodu, którzy siedzieli na ławce. Z tyłu znajdowała się druga ławka dla kolejnych dwóch osób.

2.3L 4MT (33 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2296 Cm3
Moc25 Kw @ 2600 Rpm
33 Hp @ 2600 Rpm
34 Bhp @ 2600 Rpm
Moment obrotowy67 Lb-Ft @ 2600 Rpm
90 Nm @ 2600 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna49.7 Mph (80 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony820 X 120
Długość162.4 In (4125 Mm)
Szerokość65 In (1651 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.5/55.5 In (1
Rozstaw osi120.1 In (3051 Mm)
Masa własna4317.2 Lbs (1958 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.