Fiat zyskał już pewien szacunek na rynku europejskim i był absolutnym liderem sprzedaży w Italii.
Różne marki samochodów rozpoczęły produkcję cywilnych pojazdów potrzebnych do odbudowy po wojnie. Fiat, jako jedna z najważniejszych grup przemysłowych we Włoszech, wprowadził model 505 w 1919 roku. Od razu stał się hitem, ponieważ istniało zapotrzebowanie na transport. Główne problemy dotyczyły hamulców i zawieszenia, które często psuły się na złych drogach. W 1926 roku Fiat rozwiązał te problemy, instalując lepsze zawieszenie i hamulce w nowych modelach 507.
Samochód był dostępny w różnych wariantach, a także jako sam szkielet, dzięki czemu właściciel mógł zamówić karoserię od różnych dostawców. Jego platforma była wykorzystywana do produkcji ambulansów, ciężarówek, autobusów, radiowozów i furgonetek. Dla użytkowników cywilnych producent oferował zamknięte karoserie z sztywnymi panelami, drzwiami i oknami. Dostępna była również wersja bez dachu.
Silnik modelu 507 był przejęty z 505, ale udoskonalony. Miał pojemność 2,3 litra, ale dysponował mocą 35 KM zamiast 30 KM jak 505. Skrzynia biegów była 4-biegowa manualna.