Wprowadzony w 1929 roku Fiat 514 stanowił rozwinięcie modelu 503, który powstał wcześniej. Nowa linia była dostępna w trzech wersjach nadwozia: sedan, kabriolet i roadster.
Tuż przed Wielką Depresją Fiat zmienił ofertę, wprowadzając model 514. W tym czasie włoski producent samochodów zajmował ponad 80% rynku włoskiego. Od 1928 roku w modelu 509 wprowadził również ubezpieczenie samochodu w cenie zakupu.
Auto zbudowane było na podwoziu o centralnej konstrukcji, które obejmowało komorę silnika z przodu, kabinę oraz bagażnik. Jak większość samochodów z tamtej epoki, wąskie błotniki były przymocowane nad kołami. Wersja sedan miała dwoje drzwi i wysoką szybę z prostymi oknami. Wersje roadster i kabriolet różniły się wyglądem. O ile pierwsza miała bagażnik z tyłu, o tyle druga wyposażona była w półdrzwi i niższą pozycję siedzącą.
Wnętrze wykończono skórzaną tapicerką na ławie oraz panelach drzwiowych. Wszystkie wersje wyposażono w dużą kierownicę z czterema ramionami, a panel instrumentów umieszczono w środkowej części deski rozdzielczej.