Zbudowany jako zamiennik modelu 525, Fiat oferował model 524 w różnych wersjach nadwoziowych oraz na dwóch rozstawach osi. Wersja C była wersją z krótkim rozstawem osi.
Świat zmagał się z kryzysem gospodarczym, a samochody stawały się coraz droższe. Fiat, jako marka luksusowa, zaczął myśleć o stworzeniu bardziej przystępnego pojazdu. Linia 524 odpowiadała na potrzeby rynku. Dzięki dostępności w dwóch długościach oraz bogatej gamie nadwozi, klienci mieli szeroki wybór. Wersje C były bardziej dostępne dla średniej klasy, podczas gdy wersje L były odpowiednie dla zamożniejszych osób.
Model 524 C był dostępny jako sedan, kabriolet, roadster, coupe lub gołe podwozie. Wersja sedan miała cztery drzwi, z tylnymi zawiasami umiejscowionymi z tyłu. Wysoka chłodnica była lekko pochylona z przodu, ponieważ inżynierowie samochodowi rozumieli już znaczenie aerodynamiki dla pojazdu. Producent przymocował reflektory 524 do ramy komory silnikowej, a nie do przednich błotników.
W środku oferowano szeroki wybór tapicerki, zaczynając od prostych materiałów tkaninowych, aż po skórę i jedwab. Kierowca ostatecznie zasiadał po lewej stronie samochodu, ale panel wskaźników wciąż znajdował się na środku deski rozdzielczej.