FIAT 525 1928-1929

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pod koniec lat 20. Fiat wprowadził do swojego asortymentu model 525, który był większy i bardziej luksusowy od modelu 512. Wkrótce okazało się, że samochód bardziej przyciąga wzrok jako spider niż jako sedan.

Wersja Sedan została niemal przyćmiona przez swojego „brata”, 525 SS, który miał skrócone podwozie i mocniejszy silnik, ale 525 Sedan był prawdziwym outsiderem, który świetnie się prowadził i był wystarczająco szybki jak na swoje czasy.

Fiat był już uznaną marką w przemyśle motoryzacyjnym, a dekadę po I wojnie światowej wprowadził linię modeli 525. Charakteryzowała się ona zamkniętą konstrukcją kabiny, w której zmieścić mogło się pięć dorosłych pasażerów. Podwójne chromowane zderzaki były nowym elementem bezpieczeństwa, docenianym przez klientów, którzy nie zawsze przestrzegali prawa. Szerokie tylne drzwi otwierane do boku (tzw. suicide doors) ułatwiały szybki dostęp do wnętrza.

Wnętrze było dość podobne do tego w modelu 512, z kierownicą wciąż po prawej stronie pojazdu. W tamtych czasach nie było wyraźnych wymogów dotyczących lokalizacji kierowcy w samochodach.

3.7

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność3739 Cm3
Moc51 Kw @ 3200 Rpm
69 Hp @ 3200 Rpm
68 Bhp @ 3200 Rpm
Moment obrotowy112 Lb-Ft @ 3200 Rpm
152 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna60.3 Mph (97 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony4.5 X 20 (Front) - 6.2 X 32 (Rear)
Długość196.9 In (5001 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość70.9 In (1801 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.5/57.5 In (1
Rozstaw osi133.9 In (3401 Mm)
Masa własna5528.6 Lbs (2508 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.