FIAT 595 Abarth 2012-2015

FIAT 595 Abarth 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćFIAT 595 Abarth 2012-2015

Sportowy samochód inspirowany był modelem 595, który zadebiutował w 1963 roku. Abarth 595 wzbudził duże oczekiwania, gdy został wprowadzony na rynek w 2012 roku.

Design zewnętrzny Abartha pozostał praktycznie bez zmian, z wyjątkiem bocznych progów, które zostały przeprojektowane w celu poprawy aerodynamiki oraz przedniego zderzaka z dużymi wlotami powietrza. Na jednym z boków znalazło się także charakterystyczne logo Abarth.

Wnętrze małego Abartha oferowało ładne połączenie kolorów skórzanych oraz unikalną, spłaszczoną od dołu kierownicę, całą pokrytą skórą z eleganckimi przeszyciami wewnątrz.

Sportowe fotele były regulowane ręcznie i zapewniały wygodę dla pasażerów z przodu, podczas gdy tylnie siedzenia były odpowiednie jedynie dla niskich osób, z uwagi na brak przestrzeni na głowę i ograniczoną ilość miejsca na nogi.

Silnik o pojemności 1,4 litra i czterech cylindrach generował moc 160 KM, co choć może nie brzmi imponująco, w połączeniu z niską wagą Abartha czyniło go szybkim samochodem.

Silnik współpracował z 5-biegową manualną skrzynią biegów, będącą jedyną dostępną opcją w tym modelu.

Abarth 595 oferował halogenowe reflektory, aluminiowe felgi, szybki elektryczny układ kierowniczy, elektrycznie sterowane lusterka, a nawet w pełni elektrycznie otwierany dach.

Różne systemy można było kontrolować za pomocą poleceń głosowych dostępnych w instrukcji obsługi, na przykład odtwarzając muzykę z mediów lub radia.

20 LUTEGO 2012

„Świat osiągów od 1949 roku”: Abarth na 82. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie

Abarth prezentuje się na Salonie Samochodowym w Genewie z efektownym stoiskiem, gdzie samochody drogowe po raz kolejny podkreślają wyjątkową pozycję marki na światowej scenie motoryzacyjnej.

Stoisko reprezentuje „drogę do osiągów”, która łączy dwa różne, lecz współistniejące duchy w świecie Abarth: bardziej purystyczny duch sportowy, zakorzeniony w rywalizacji i wyścigach, będący wieczną podstawą wartości marki, oraz bardziej elegancki, wyrafinowany duch, który wyraża pojęcie sportu w bardziej ekskluzywnej wersji, ukierunkowanej na świat „Gran Turismo”.

Podróż zaczyna się od najpełniejszego wyrazu sportowego charakteru marki Abarth: modelu 695 „Assetto Corse”, nowego małego supersamochodu zaprojektowanego do wyścigów torowych. W tym roku zadebiutuje w trofeach jednego producenta. Nowy samochód połączy siły z modelem 500 „Assetto Corse”, który odniósł ogromny sukces na torze przez ostatnie trzy lata.

Przekazywanie doświadczenia ze świata wyścigów do samochodów drogowych to jeden z fundamentalnych koncepcji marki Abarth, potwierdzony przez pierwszy samochód drogowy o wysokich osiągach, nowy Abarth Punto Scorpione. To edycja limitowana, dedykowana wszystkim, którzy kochają stawiać czoła każdemu wyzwaniu, w nieustannej pogoni za prędkością i osiągami.

Kolejnym kamieniem milowym na „drodze do osiągów” jest nowy Abarth 595, którego koncepcja inspirowana jest historycznym modelem 595, który Karl Abarth zaprezentował w 1963 roku jako wariant Fiata 500: oznacza powrót do pojęcia tuningu, które zwiększa osiągi „podstawowego” samochodu, oferując standardowy wzrost mocy do 160 KM. Nowy Abarth 595 rozszerza ofertę modeli Abarth 500 i łączy dwa duchy marki w dwóch opcjach personalizacji: „competizione” i „turismo”. Pierwsza dedykowana jest miłośnikom wyścigów, którzy cenią sportowość bez kompromisów, podczas gdy druga stanowi ostateczny wyraz „eleganckiej sportowości” marki i jest dedykowana wszystkim trendsetterom, którzy kochają połączenie komfortu, elegancji i sportu. Prezentowane modele „ścigają się” na platformie pokrytej specjalną żywicą, która przywołuje atmosferę drogi – idealnej trasy dla tych, którzy stawiają czoła wyzwaniom w swoim codziennym życiu, w nieustannej pogoni za „codziennymi osiągami”.

Cztery prezentowane samochody przyczyniają się do ugruntowanego sukcesu marki, która po raz kolejny osiągnęła wyznaczone cele na rok. W 2011 roku sprzedano niemal 10 000 samochodów. Znaczący wkład miała również Abarth 695 Tributo Ferrari. Od momentu wprowadzenia na rynek w lipcu 2008 roku do dziś dostarczono ponad 1500 samochodów. Te liczby potwierdzają doskonałe wyniki, jakie marka osiągnęła od momentu jej reaktywacji. Wystarczy powiedzieć, że od 2008 roku marka stale rośnie, co zresztą potwierdzają sprzedaż około 39 000 modeli Abarth Punto i Abarth 500 oraz ponad 10 000 zestawów wydajnościowych dla tych dwóch modeli.

Ten sukces komercyjny był możliwy również dzięki niezwykłej sieci dealerów i oficjalnych warsztatów tuningowych, zjawisku unikalnemu w swojej dziedzinie, które po rozszerzeniu na nowe rynki, takie jak Finlandia i RPA w 2011 roku, zamierza zadebiutować na kolejnych rynkach, takich jak Maroko i Ukraina w 2012 roku. Po dużym sukcesie prezentacji na LA Auto Show, Abarth 500 zadebiutuje także na rynku amerykańskim w marcu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.