FIAT 595 Abarth 2016-2021

FIAT 595 Abarth 2016-2021

Przejdź do galerii zdjęćFIAT 595 Abarth 2016-2021

Mały Fiat 500 sprzedał się w ponad 1,5 miliona egzemplarzy, zanim w 2015 roku przeszedł znaczącą modernizację. Dzięki swojemu urokowi i zwinnej jeździe, 500 doczekał się licznych aktualizacji zarówno w środku, jak i na zewnątrz.

Fiat 500 można nazwać wybawicielem marki Fiat. Urokliwy mały samochód był na tyle atrakcyjny, że przywrócił markę Fiat w Stanach Zjednoczonych. Został przyjęty bardziej jako modny dodatek, niż jako środek transportu. Mimo małych silników i mikroskopijnych rozmiarów, doskonale wpasował się w rywalizację z dużymi SUV-ami, takimi jak modele z RAM. A jego potężny Abarth 595 dodał jeszcze więcej mocy temu małemu autku.

Fiat 500 Abarth z 2016 roku zyskał nowy design reflektorów i świateł tylnych. Otrzymał również diodowe światła do jazdy dziennej. Nowy, przerośnięty wlot powietrza w przednim zderzaku poprawił możliwości chłodzenia o 18%. Tylny zderzak miał bardziej wyraźny dyfuzor, co poprawiło efekt przyczepności do podłoża.

Wnętrze samochodu zaprezentowało nowe kolory i materiały, w tym Alcantarę i elementy z włókna węglowego. Wersja 595 Turismo oferowała fotele skórzane w kolorze czarnym, beżowym lub czerwonym, podczas gdy standardowe fotele w 595 Competizione to sportowe fotele Corsa by Sabelt.

Pod maską znajdował się silnik turbo o pojemności 1,4 litra, ale z różnymi mocami w zależności od wersji wyposażeniowej. Wersje 595 i 595 Turismo oferowały moc odpowiednio 145 KM i 160 KM, podczas gdy 595 Competizione (Racing) osiągał moc do 180 KM. Standardowa skrzynia biegów we wszystkich modelach Abarth 595 to 5-biegowa manualna, ale dostępna była także 5-biegowa automatyczna za dodatkową opłatą.

Nowy Abarth 595 to rozwinięcie ikonicznego modelu: mocniejsze silniki, jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe oraz wiele innowacji produktowych, z których część zazwyczaj zarezerwowana jest dla samochodów z wyższych segmentów.

Rozpoczęcie sprzedaży w czerwcu na obszarze EMEA potwierdza reputację nowego modelu Abarth jako kompaktowego, lekkiego i zwinnego samochodu, a także unikalnego pod względem konfiguracji i dostrojenia. Krótko mówiąc, Nowy Abarth 595 jest naturalnym następcą modelu wprowadzonego na rynek w 2008 roku, który jest obecny na całym świecie. Wydajność, technologia i ikoniczny włoski styl to kluczowe elementy bardzo udanej strategii.

Nowy Abarth 595 dostępny jest w wersji hatchback lub kabriolet i oferuje trzy poziomy wyposażenia (595, 595 Turismo i 595 Competizione) oraz trzy poziomy mocy, aby zaspokoić wymagania coraz bardziej wymagających klientów. Wiele wprowadzonych ulepszeń jest efektem doświadczeń zdobytych podczas rozwoju modelu 695 Biposto, określanego jako „najmniejsze superauto”, które oferuje prawdziwe emocje wyścigowe i technologię w samochodzie dopuszczonym do ruchu ulicznego.

Wersja 595, charakteryzująca się unikalnym i przystępnym stylem, jest modelem podstawowym Abarth i oferuje całe standardowe wyposażenie potrzebne do zapewnienia typowej przyjemności z jazdy w stylu Skorpiona. Co więcej, 595 jest idealną bazą dla kierowców, którzy chcą stopniowo dostosowywać swój samochód i uczynić go wyjątkowym.

Wersje 595 Competizione i 595 Turismo wyrażają inne dwa charakterystyczne oblicza Abarth. Pierwsza, bardziej „purystyczna”, jest przeznaczona dla tych, którzy kochają osiągi i sportowy styl bez kompromisów. Druga natomiast nawiązuje do typowych wartości włoskich GT w kompaktowym rozmiarze, idealnym do poruszania się po miastach.

Silnik i skrzynia biegów

Jedną z największych innowacji jest zwiększona moc silnika 1.4 T-jet zamontowanego w wersjach 595 i 595 Turismo. Pierwszy osiąga 145 KM i 206 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy drugi osiąga 165 KM i 230 Nm. Co więcej, ten ostatni wyposażony jest w turbinę Garrett. Z kolei 595 Competizione z mocą 180 KM to samochód dla kierowców, którzy pragną wyścigowej adrenaliny zarówno pod względem osiągów, jak i cech technicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, a następnie bezpieczne hamowanie za pomocą systemu hamulcowego Brembo z czterema stałymi aluminiowymi zaciskami będzie prawdziwą przyjemnością w anatomicznych siedzeniach „Abarth Corsa by Sabelt”. Ponadto silnik osiąga również specyficzną moc 132 KM/litr dzięki wysokowydajnemu układowi wydechowemu Record Monza z podwójnym trybem pracy. Ta ekskluzywna funkcja jest dostępna na życzenie w pozostałych modelach, obok wydechu Record Modena, który zapewnia identyczne osiągi w połączeniu z mniej agresywnym wyglądem końcówki wydechu.

W standardzie wszystkie wersje silnika 1.4 T-jet są połączone z mechaniczną pięciobiegową skrzynią biegów, ale mogą być wyposażone w zrobotyzowaną skrzynię biegów Abarth z łopatkami zmiany biegów.

Abarth D.A.M.

Nowy Abarth 595 to jedyny samochód w swojej klasie, który jest wyposażony w naprawdę ekskluzywne mechaniczne ograniczniki poślizgu (Abarth D.A.M.), zapewniające doskonałe osiągi.

Na życzenie mechaniczny ogranicznik poślizgu Abarth jest dostępny w modelu 595 Competizione z manualną skrzynią biegów i bezpośrednio wynika z doświadczeń zdobytych podczas pracy nad 695 Biposto.

Mechaniczny ogranicznik poślizgu Abarth w pełni wykorzystuje potencjał 595 Competizione i poprawia przyczepność w ekstremalnych warunkach. Zapewnia odpowiedni transfer momentu obrotowego między przednimi kołami, gdy któreś z nich ma mniejszą przyczepność (typowym przykładem są różne prędkości wychodząc z zakrętów z dużym obciążeniem bocznym). To wyposażenie pozwala kierowcy zamknąć linię jazdy i eliminuje nadsterowność.

Abarth D.A.M. jest zawarte w nowym Pakiecie Wydajności – dostępnym tylko w Nowym Abarth 595 Competizione z manualną skrzynią biegów – który obejmuje 17-calowe obręcze Supersport oraz skórzane/Alcantara® fotele Sabelt z węglowym stelażem, wyciętym aluminium z logo 595 i pakietem personalizacji w kolorze czerwonym, białym lub błyszczącym czarnym, aby nadać samochodowi unikalny wygląd.

Hamulce, zawieszenie i przycisk Sport

W standardzie w modelach 595 Turismo i 595 Competizione znajdują się tylnie amortyzatory Koni FSD (Frequency Selective Damping), które optymalizują doświadczenia z jazdy i bezpieczeństwo, poprawiając trzymanie drogi, prowadzenie i stabilność. Obecnie na przednim zawieszeniu modelu 595 Competizione w standardzie również zainstalowane są te same amortyzatory, co znacząco zwiększa dynamiczne osiągi. W wersji topowej znajduje się system hamulcowy Brembo z czterema stałymi aluminiowymi zaciskami – standardowo w kolorze czerwonym lub opcjonalnie w szarym, czarnym lub żółtym – połączony z wentylowanymi i perforowanymi tarczami o średnicy 305 mm. Standardowe zaciski w modelu 595 Turismo są czarne, a czerwony lub żółty są dostępne jako alternatywy.

Wreszcie, Nowy Abarth 595 wyposażony jest również w przycisk Sport, który zmienia różne parametry samochodu: od maksymalnego momentu obrotowego po kalibrację wspomagania kierownicy, aby uzyskać bardziej bezpośrednie i mniej inwazyjne odczucie. Dodatkowo system dostosowuje kalibrację pedału gazu, aby zapewnić szybszą reakcję, a panel instrumentów TFT przełącza się w tryb wyścigowy, w doskonałym stylu Abarth.

Wygląd zewnętrzny

Na zewnątrz Nowy Abarth 595 ma wiele nowości, które poprawiają osiągi. Z przodu, na przykład, zmodernizowano i obecnie ma on powiększony wlot powietrza: poprawia to zarządzanie ciepłem w komorze silnika i zwiększa pojemność chłodzenia o 18%. Dzięki temu zwiększa się wydajność i regularność dostarczania mocy, nawet przy bardziej ekstremalnym dostrojeniu wyścigowym.

Inżynierowie Abarth pracowali również nad tylnym zderzakiem, tworząc bardziej wyraźny dyfuzor. Specyficzne wstawki zderzaków zostały opracowane dla każdego poziomu wyposażenia. Są one matowe czarne dla 595, w kolorze nadwozia dla 595 Turismo oraz w szarym kolorze cold tar dla 595 Competizione.

Przednie i tylne zespoły świateł także zostały zmienione, z polieleptycznymi reflektorami i LED-owymi światłami do jazdy dziennej w całej gamie jako wyposażenie standardowe. Reflektory ksenonowe są dostępne na życzenie. Zapewniają lepszą jakość emitowanego światła i doskonałą wydajność we wszelkich warunkach pogodowych, ponieważ są prawie trzy razy jaśniejsze i bardziej trwałe niż normalne reflektory halogenowe.

Nowe obręcze Granturismo 17″ (standardowe w 595 Turismo) są o 7% lżejsze i mają ponad 50% większą powierzchnię wentylacyjną, co poprawia odprowadzanie ciepła oraz poprawia i konsoliduje wydajność systemu hamulcowego. Charakterystycznymi cechami nowego Abartha 595 są nowe satynowe chromowane wykończenia w wersji 595 i Turismo, nowe osłony lusterek (satynowy chrom w 595 Turismo, kolor nadwozia w 595 i szary cold tar w 595 Competizione) oraz paski na bokach (standardowe w 595 Competizione), które teraz są szersze i dłuższe, aby jeszcze bardziej podkreślić markę Abarth.

Dostępny w 15 kolorach nadwozia – w tym kolorach pastelowych, metalicznych oraz trzech warstwach emalii i pięciu dwukolorowych wersjach – ekscytująca paleta kolorów Nowego Abartha 595 obejmuje nie tylko standardowy kolor Pista Grey, ale także ekskluzywny Modena Yellow, dotąd dostępny tylko w 695 Biposto Record, sportowy i jasny nowy pastelowy Abarth Red oraz nowy trójwarstwowy Iridato White. Debiutują również trzy nowe kombinacje dwukolorowe: Scorpione Black/Podio Blue oraz Scorpione Black/Record Grey i Pista Grey/Abarth Red.

Na koniec dostępne są na życzenie trzy pakiety do personalizacji wyglądu samochodu z naklejkami Abarth na boku, osłonami lusterek oraz wstawkami do zderzaków przednich i tylnych w trzech kolorach: białym, czarnym lub czerwonym.

Wnętrze

Nowy Abarth 595 jest również całkowicie nowy w środku. Nowe techniczne materiały, takie jak Alcantara® i włókno węglowe, sprytnie podkreślają sportowy charakter modelu. Ponadto nowe tapicerki są dostępne we wszystkich wersjach.

W szczególności wersja 595 oferuje specyficzne fotele Abarth wykonane z tkaniny, charakteryzujące się wyjątkowym wsparciem bocznym. Wersja 595 Turismo wyposażona jest w czarne, beżowe lub czerwone skórzane fotele, natomiast w standardzie modelu 595 Competizione znajdują się fotele Corsa by Sabelt, jedne z najlepiej wspierających fotele na rynku. Zapewniają one wyjątkowe wsparcie boczne i są idealne do sportowej jazdy dzięki zdolności do precyzyjnego przekazywania każdego minimalnego przesunięcia obciążenia kierowcy. Fotele mają tapicerkę z tkaniny z nowymi grafikami i materiałami, aby maksymalizować przyczepność. Alternatywy ze skóry i Alcantary® w odcieniach czarnym lub beżowym są dostępne na życzenie.

Dodatkowo nowy kierownica o płaskim dnie z widokiem została zaprojektowana, aby zapewnić efektywną sportową jazdę. W szczegółach, standardowa kierownica wersji Competizione wykonana jest z materiałów technicznych, takich jak włókno węglowe i Alcantara®. Deska rozdzielcza, która zawsze była jedną z najbardziej ikonicznych cech 595, jest charakterystyczna dla każdej wersji: w kolorze nadwozia w 595, matowym szarym w 595 Turismo i szarym cold tar w 595 Competizione.

Deska rozdzielcza z włókna węglowego pochodząca z 695 Biposto jest teraz dostępna jako opcjonalne wyposażenie i można ją zamówić, aby jeszcze bardziej uzupełnić przestrzeń pasażerską modelu 595 Competizione.

Innowacje kontynuują się z nowym sportowym panelem instrumentów, który poprawia czytelność, zwłaszcza dzięki nowym grafikom, które charakteryzują tryb Sport. Ponadto podświetlenie manometru jest białe, co ułatwia odczyt.

Infotainment

Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w radio UconnectTM 5″ z ekranem dotykowym i usługami Uconnect Live (również z wbudowanym nawigatorem i DAB na życzenie). System UconnectTM 7″ HD, szybka platforma z ekranem wysokiej rozdzielczości, nawigacją i cyfrowym radiem DAB, po raz pierwszy pojawia się w gamie. System Uconnect 7″ HD oferuje ekran wysokiej rozdzielczości i Abarth Telemetryun do pomiaru wydajności jazdy na wstępnie załadowanych torach, aby analizować styl jazdy i go poprawić. Jest także personalizowalny, oferując możliwość nagrywania nowych tras i ich zapisywania do późniejszego porównania wydajności. Z wstępnie załadowanymi punktami zainteresowania (Officine Abarth i inne znaczące miejsca dla marki) każdy właściciel może teraz „zbierać” specjalne odznaki. Wyniki i postępy można oczywiście udostępniać na stronach społecznościowych.

Apple CarPlay i Google Android Auto – uważane za najlepsze rozwiązania do odzwierciedlania smartfonów dla Apple iOS i Android – będą dostępne na życzenie w systemie Uconnect 7″. To pozwoli na szybki i łatwy dostęp do wszystkich funkcji i treści smartfona na ekranie dotykowym Nowego Abartha 595.

Na koniec, wyrafinowany i potężny system dźwiękowy BeatsAudioTM z siedmioma głośnikami zyskuje uznanie w Nowym Abarth 595. Z pewnością zachwyci nawet najbardziej wymagających miłośników muzyki.

Opracowany we współpracy z Beats by Dr. Dre, system BeatsAudioTM ma imponującą łączną moc 480 watów i wyposażony jest w cyfrowy ośmiokanałowy wzmacniacz, który integruje zaawansowany algorytm korekcji, zdolny do odtworzenia całego spektrum dźwiękowego, które artysta doświadcza podczas nagrań w studio.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.