FIAT 595C Abarth 2012-2015

FIAT 595C Abarth 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćFIAT 595C Abarth 2012-2015

W oparciu o swoje długie wyścigowe dziedzictwo, włoska firma zajmująca się inżynierią wyścigową Abarth wzięła małego Fiata 500 i przekształciła go w mini hot-hatch, a następnie usunęła dach, tworząc model 595C.

W 1963 roku Carlo Abarth wziął standardowego Fiata 500 i dostroił go. Zwiększył pojemność silnika do 593 cm³, nazwał go 595 i dostosował silnik, aby generował 35 KM. To wystarczyło, aby lekkie auto mogło osiągać większe prędkości i, dzięki obniżonemu oraz usztywnionemu zawieszeniu, jeździło szybciej po torze niż standardowy 500. W hołdzie dla tej wyścigowej wersji Fiat i Abarth spotkali się ponownie, tym razem przy nowoczesnym 500.

Na zewnątrz, samochód posiadał nowy aerodynamikę, z obniżonym zderzakiem z przodu, szeroką kratką w środku i dwoma wlotami powietrza po bokach. Między wlotami a centralnym elementem, Abarth umieścił światła przeciwmgielne. Po bokach, boczne panele były niższe i miały mały efekt aerodynamiczny. Główna różnica między 595 a 595C polegała na dachu. Podczas gdy standardowa wersja miała stały, metalowy dach, wersja C miała składany dach, który można było schować za tylną kanapą, nad przestrzenią bagażową.

Wewnątrz, producent zainstalował dwa sportowe fotele z przodu z wbudowanymi zagłówkami. Z tyłu kanapa była zaprojektowana na dwie osoby. Przy tworzeniu wersji z otwartym dachem, Fiat zadbał, aby nie zabierać więcej miejsca z już małego wnętrza. Kolor deski rozdzielczej pasował do ręcznie szytej skórzanej tapicerki. W pakiecie znalazło się także sportowe koło kierownicy z płaskim dołem.

Pod maską, Abarth wziął silnik turbo o pojemności 1,4 litra i wydobył z niego moc. Dostępne były dwie wersje mocy: 160 KM i 180 KM.

„Świat osiągów od 1949 roku”: Abarth na 82. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie

Abarth zaprezentuje się na Salonie Samochodowym w Genewie z efektownym stoiskiem, gdzie samochody drogowe po raz kolejny podkreślają wyjątkową pozycję marki na światowej scenie motoryzacyjnej.

Stoisko reprezentuje „drogę do osiągów”, która łączy dwa różne, ale współistniejące duchy w świecie Abarth: bardziej purystyczny duch sportów motorowych zakorzeniony w rywalizacji i wyścigach, będący odwieczną podstawą wartości marki, oraz bardziej elegancki, wyrafinowany duch, który wyraża koncepcję sportu w bardziej ekskluzywnym wydaniu, skierowaną ku światu „Gran Turismo”.

Podróż rozpoczyna się od najbardziej kompletnego wyrazu sportowości marki Abarth: modelu 695 „Assetto Corse”, nowego małego super-samochodu zaprojektowanego do wyścigów na torze. W tym roku zadebiutuje w pucharach jednego producenta. Nowy samochód będzie konkurował z modelem 500 „Assetto Corse”, który odniósł ogromny sukces na torze przez ostatnie trzy lata.

Przekazywanie doświadczeń ze świata wyścigów do samochodów drogowych to jedna z fundamentalnych koncepcji marki Abarth, co potwierdza pierwszy wysokowydajny samochód drogowy, nowy Abarth Punto Scorpione. Ta limitowana edycja jest dedykowana wszystkim, którzy uwielbiają stawać w obliczu każdego wyzwania, w nieustannej pogoni za prędkością i osiągami.

Kolejnym kamieniem milowym na „drodze do osiągów” jest nowy Abarth 595, którego koncepcja inspirowana jest historycznym modelem 595, który Karl Abarth zaprezentował w 1963 roku jako wariant Fiata 500: reprezentuje powrót do koncepcji tuningu, która podkreśla cechy osiągów „podstawowego” samochodu, oferując zwiększenie mocy do 160 KM w standardzie. Nowy Abarth 595 rozszerza ofertę modelową Abarth 500 i łączy w sobie dwa duchy marki w dwóch opcjach personalizacji: „competizione” i „turismo”. Pierwsza dedykowana jest miłośnikom wyścigów, którzy cenią sportowość bez kompromisów, podczas gdy druga reprezentuje ostateczny wyraz „eleganckiego sportu” marki i jest skierowana do wszystkich, którzy pragną połączyć komfort, elegancję i sport.

Prezentowane modele „ścigają się” po platformie pokrytej specjalną żywicą, która przywołuje atmosferę drogi – idealnej dla tych, którzy stawiają czoła codziennym wyzwaniom, w nieustannej pogoni za „codziennymi osiągami”.

Cztery prezentowane samochody przyczyniają się do ugruntowanego sukcesu marki, która po raz kolejny osiągnęła wyznaczone cele na rok. W 2011 roku sprzedano prawie 10 000 samochodów. Znaczący był także wkład modelu Abarth 695 Tributo Ferrari. Od momentu jego wprowadzenia w lipcu 2008 roku do dziś dostarczono ponad 1500 samochodów. Liczby te potwierdzają doskonałe wyniki, jakie marka osiągnęła od momentu jej wznowienia do dziś. Wystarczy powiedzieć, że od 2008 roku marka nieprzerwanie się rozwija, co potwierdzają dane dotyczące sprzedaży około 39 000 samochodów Abarth Punto i Abarth 500 oraz ponad 10 000 zestawów wydajnościowych dla tych dwóch modeli.

Ten komercyjny sukces był możliwy dzięki niezwykłej sieci dealerów i oficjalnych warsztatów tuningowych, fenomenowi unikalnemu w swoim zakresie, który po ekspansji na nowe rynki, takie jak Finlandia i RPA w 2011 roku, będzie dalej rozwijać się na innych nowych rynkach, takich jak Maroko i Ukraina w 2012 roku. Po ogromnym sukcesie prezentacji na LA Auto Show, Abarth 500 zostanie również wprowadzony na rynek amerykański w marcu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.