Kiedy gama modeli 500 595 Abarth została odnowiona w 2015 roku, zaktualizowano również jej kabriolet. Tak więc, ten mały sportowiec z materiałowym dachem był gotowy, by przemierzać ulice pod otwartym niebem.
Fiat 500 można nazwać bohaterem marki Fiat. Urokliwy mały samochód okazał się na tyle atrakcyjny, że przywrócił markę Fiat na rynek amerykański. Był odbierany bardziej jako element mody niż środek transportu. Pomimo niewielkich silników i drobnych rozmiarów doskonale odnajdywał się w towarzystwie dużych SUV-ów, takich jak jego krewni z RAM. A jego mocny model Abarth 595 dodał więcej mocy do tego małego samochodu.
Fiat 500C Abarth z 2016 roku otrzymał nowy projekt reflektorów i tylnych lamp. Wyposażono go także w LED-owe światła do jazdy dziennej. Nowy, przesadzony wlot powietrza w przednim zderzaku poprawił efekt chłodzenia o 18%. Tylny zderzak zyskał bardziej wyraźny dyfuzor, co poprawiło efekt przy ziemi.
Wnętrze wzbogacono o nowe kolory i materiały, w tym Alcantarę oraz wykończenia z włókna węglowego. Wersja 595C Turismo była dostępna z czarnymi, brązowymi lub czerwonymi skórzanymi siedzeniami, podczas gdy sportowe fotele wyścigowe Corsa od Sabelt były standardem w modelu 595C Competizione.
Pod maską znalazł się 1,4-litrowy silnik turbo, aczkolwiek z różnymi mocami w zależności od poziomu wyposażenia. Wersje 595 i 595 Turismo oferowały moc odpowiednio 145 i 160 KM, podczas gdy wersja 595 Competizione (Racing) była podkręcona do 180 KM. Standardową skrzynią biegów dla wszystkich modeli Abarth 595 była 5-biegowa manualna skrzynia, a skrzynia automatyczna 5-biegowa była dostępna za dodatkową opłatą.
Nowy Abarth 595 to rozwinięcie ikonicznego modelu: mocniejsze silniki, jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe oraz wiele nowości produktowych, z których część zwykle zarezerwowana jest dla aut z wyższych segmentów.
Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na czerwiec w regionie EMEA, a nowy model Abartha na nowo potwierdza swoją reputację jako kompaktowy, lekki i zwrotny samochód, który wyróżnia się w kwestii konfiguracji i strojenia. W skrócie, Nowy Abarth 595 jest naturalnym następcą modelu wprowadzonego na rynek w 2008 roku, obecnego na całym świecie. Wydajność, technologia i kultowy włoski styl to kluczowe elementy bardzo udanej strategii.
Dostępny jako hatchback lub kabriolet, Nowy Abarth 595 oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych (595, 595 Turismo i 595 Competizione) oraz trzech poziomach mocy, aby sprostać wymaganiom coraz bardziej wymagających klientów. Wiele z wprowadzonych usprawnień wynika z doświadczeń zdobytych przy rozwoju modelu 695 Biposto, nazywanego „najmniejszym super samochodem”, który wprowadza prawdziwe emocje wyścigowe oraz technologię do samochodu dopuszczonego do ruchu drogowego.
Wersja 595, wyróżniająca się charakterystycznym stylem, to podstawowy model Abartha, który oferuje całe wyposażenie standardowe potrzebne do zapewnienia typowej przyjemności prowadzenia i radości ze jazdy. Co więcej, 595 stanowi idealną bazę dla kierowców, którzy chcą stopniowo dostosowywać swój samochód, aby uczynić go wyjątkowym.
Wersje 595 Competizione i 595 Turismo wyrażają dwa kolejne charakterystyczne oblicza Abartha. Pierwsza, bardziej „czysta”, została zaprojektowana dla tych, którzy kochają wydajność i sportowość bez kompromisów. Druga nawiązuje natomiast do typowych wartości włoskich GT w kompaktowym rozmiarze, idealnym do jazdy w miastach.
Silnik i skrzynia biegów
Jedną z największych innowacji jest zwiększona moc silnika 1.4 T-jet zamontowanego w wersjach 595 i 595 Turismo. Pierwszy osiąga 145 KM i 206 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy drugi osiąga 165 KM i 230 Nm. Co więcej, drugi z nich jest wyposażony w turbinę Garrett. Z kolei 595 Competizione z mocą 180 KM to model dla kierowców, którzy pragną wyścigowych emocji zarówno pod względem osiągów, jak i cech technicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, a następnie bezpieczne hamowanie za pomocą nadmiarowego systemu hamulcowego Brembo z czterotłoczkowymi stałymi aluminiowymi zaciskami to prawdziwa przyjemność w anatomicznych fotelach „Abarth Corsa by Sabelt”. Ponadto silnik osiąga także specyficzną moc 132 KM/litr, dzięki wysokowydajnemu układowi wydechowemu Record Monza z systemem podwójnego trybu. Ta ekskluzywna funkcja jest dostępna na życzenie w pozostałych wersjach, razem z układem wydechowym Record Modena, który zapewnia identyczne osiągi przy mniej agresywnym wyglądzie tłumika.
W standardzie wszystkie wersje silnika 1.4 T-jet są połączone z mechaniczną pięciobiegową skrzynią biegów, ale mogą być również wyposażone w zrobotyzowaną skrzynię biegów Abarth z łopatkami zmiany biegów.
Abarth D.A.M.
Nowy Abarth 595 jest jedynym samochodem w swoim segmencie z rzeczywiście ekskluzywnym mechanicznym ograniczonym poślizgiem (Abarth D.A.M.), zapewniającym niezwykłą wydajność.
Dostępny na życzenie mechaniczny ograniczony poślizg Abartha jest dostępny w 595 Competizione z ręczną skrzynią biegów i bezpośrednio wynika z doświadczeń zdobytych na 695 Biposto.
Mechaniczny ograniczony poślizg Abartha w pełni wykorzystuje potencjał 595 Competizione i poprawia przyczepność w ekstremalnych warunkach. Gwarantuje on odpowiedni transfer momentu obrotowego między przednimi kołami, gdy któreś z nich ma mniejszą przyczepność (typowym przykładem jest różna prędkość przy wyjściu z zakrętów pokonywanych z dużym obciążeniem bocznym). To wyposażenie pozwala kierowcy zamknąć linię i eliminuje podsterowność.
Abarth D.A.M. jest zawarte w nowym pakiecie Performance – dostępnym tylko w Nowym Abarth 595 Competizione z manualną skrzynią biegów – który obejmuje 17-calowe felgi Supersport oraz skórzane/Alcantara® fotele Sabelt z węglowym szkieletem, wyrzeźbioną aluminiową emblematką 595 oraz czerwonym, białym lub błyszczącym czarnym zestawem do personalizacji wyglądu samochodu.
Hamulce, zawieszenie i przycisk Sport
W standardzie w modelach 595 Turismo i 595 Competizione znajdują się tylne amortyzatory Koni FSD (Frequency Selective Damping), które optymalizują doświadczenia z jazdy oraz bezpieczeństwo, poprawiając przyczepność, prowadzenie i stabilność. Teraz te same amortyzatory są standardem również z przodu w modelu 595 Competizione, co znacznie zwiększa osiągi dynamiczne. W wersji topowej znajdują się również hamulce Brembo z czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami monoblokowymi – standardowo czerwonymi lub opcjonalnie szarymi, czarnymi lub żółtymi – w połączeniu z wentylowanymi i perforowanymi tarczami o średnicy 305 mm. Z kolei standardowe zaciski w modelu 595 Turismo są czarne, a czerwone lub żółte oferowane jako alternatywy.
W końcu Nowy Abarth 595 ma również przycisk Sport, który zmienia różne parametry samochodu: od maksymalnego momentu obrotowego do kalibracji wspomagania kierownicy, aby uzyskać bardziej bezpośrednie i mniej inwazyjne odczucie. Ponadto system dostosowuje kalibrację pedału gazu, aby zapewnić szybszą reakcję, a wyświetlacz TFT przełącza się w tryb wyścigowy, w idealnym stylu Abartha.
Eksterior
Na zewnątrz Nowy Abarth 595 ma wiele nowych cech, które poprawiają osiągi. Na przykład przód został przeprojektowany i ma teraz powiększony wlot powietrza: poprawia to zarządzanie ciepłem w komorze silnika i zwiększa zdolność chłodzenia o 18%. W związku z tym osiągi i regularność dostarczania mocy silnika są zwiększone, nawet w przypadku bardziej ekstremalnych ustawień wyścigowych.
Inżynierowie Abartha pracowali także nad tylnym zderzakiem, tworząc bardziej wyraźny dyfuzor. Specyficzne wstawki zderzaka zostały stworzone dla każdej wersji. Są matowe czarne w modelu 595, w kolorze nadwozia w 595 Turismo oraz z wykończeniem tar cold grey w 595 Competizione.
Przednie i tylne zespoły reflektorów również są nowe, z polielektrycznymi reflektorami i LED-owymi światłami do jazdy dziennej w całej gamie jako wyposażenie standardowe. Reflektory ksenonowe są dostępne opcjonalnie. Zapewniają one lepszą jakość emitowanego światła oraz doskonałą wydajność w każdych warunkach atmosferycznych, ponieważ są prawie trzykrotnie jaśniejsze i dłużej działają niż zwykłe reflektory halogenowe.
Nowe obręcze 17-calowe Granturismo (standard w 595 Turismo) są o 7% lżejsze i mają ponad 50% więcej powierzchni wentylacyjnej, co sprzyja rozpraszaniu ciepła oraz poprawionej, bardziej spójnej wydajności systemu hamulcowego jako konsekwencji. Wyróżniające cechy nowego Abartha 595 obejmują nową satynową chromowaną listwę w wersjach 595 i Turismo, nowe pokrywy lusterek (satynowy chrom w 595 Turismo, kolor nadwozia w 595 i tar cold grey w 595 Competizione) oraz boczne paski (standard w 595 Competizione), które są teraz szersze i dłuższe, aby uwydatnić markę Abarth.
Dostępny w 15 kolorach nadwozia – w tym pastelowych, metalicznych i trójwarstwowych farbach oraz pięciu dwukolorowych wykończeniach – ekscytująca paleta kolorów Nowego Abartha 595 obejmuje oprócz standardowego Pista Grey ekskluzywny Modena Yellow, dotychczas dostępny tylko w 695 Biposto Record, sportowy i jasny nowy Abarth Red w pastelowym odcieniu oraz nowy trójwarstwowy Iridato White. Debiutują również trzy nowe kombinacje dwukolorowe: Scorpione Black/Podio Blue i Scorpione Black/Record Grey oraz Pista Grey/Abarth Red.
Wreszcie, dostępne są na życzenie trzy pakiety do personalizacji wyglądu samochodu z naklejkami Abarth na bokach, pokrywami lusterek oraz wstawkami zderzaków przednich i tylnych w trzech kolorach: białym, czarnym lub czerwonym.
Wnętrze
Nowy Abarth 595 jest całkowicie nowy również wewnątrz. Nowe materiały techniczne, takie jak Alcantara® i włókno węglowe, sprytnie podkreślają sportowy charakter modelu. Dodatkowo, nowe obicia są dostępne w całej gamie.
W szczególności wersja 595 oferuje charakterystyczne fotele z tkaniny Abarth, które charakteryzują się niezwykłym bocznym wsparciem. Wersja 595 Turismo wyposażona jest w czarne, tanowe lub czerwone skórzane fotele, natomiast modele 595 Competizione standardowo mają fotele Corsa by Sabelt, które są jednymi z najlepiej wspierających foteli dostępnych na rynku. Zapewniają one niezwykłe boczne wsparcie i są idealne do sportowej jazdy dzięki ich zdolności do precyzyjnego przekazywania każdej minimalnej zmiany obciążenia kierowcy. Fotele mają obicia z tkaniny z nowymi grafikami i materiałami, aby maksymalizować przyczepność. Alternatywy w skórze i Alcantarze® w kolorach czarnym lub tanowym są dostępne opcjonalnie.
Nowa, spłaszczona kierownica z widokiem została zaprojektowana, aby zapewnić efektywną sportową jazdę. W szczególności standardowa kierownica w wersji Competizione wykonana jest z materiałów technicznych, takich jak włókno węglowe i Alcantara®. Deska rozdzielcza, która zawsze była jednym z najbardziej ikonicznych elementów 595, jest specyficznie charakterystyczna dla każdej wersji: kolor nadwozia w 595, matowy szary w 595 Turismo i tar cold grey w 595 Competizione.
Deska rozdzielcza wykonana z włókna węglowego, pochodząca z 695 Biposto, jest teraz dostępna jako opcjonalne wyposażenie i można ją zamówić, aby jeszcze bardziej wzbogacić wnętrze 595 Competizione.
Innowacje są kontynuowane dzięki nowemu sportowemu zestawowi wskaźników, który poprawia czytelność, szczególnie dzięki nowej grafice, która charakteryzuje tryb Sport. Dodatkowo, podświetlenie manometru jest białe, co ułatwia odczyt.
Infotainment
Wszystkie wersje są wyposażone w system UconnectTM 5″ Radio z ekranem dotykowym i usługami Uconnect Live w standardzie (również z wbudowaną nawigacją i DAB na życzenie). Z systemem UconnectTM 7″ HD, szybka platforma z ekranem wysokiej rozdzielczości, nawigacją i cyfrowym radiem DAB, pojawia się po raz pierwszy w gamie. System Uconnect 7″ HD wyposażony jest w ekran wysokiej rozdzielczości i Abarth Telemetry do oceny osiągów jazdy na wstępnie załadowanych torach, aby analizować styl jazdy i go poprawić. Jest również konfigurowalny, oferując możliwość nagrywania nowych tras i przechowywania ich do późniejszego porównania osiągów. Z wstępnie załadowanymi punktami zainteresowania (Officine Abarth i inne istotne miejsca dla marki) każdy właściciel może teraz „zbierać” specjalne odznaki. Wyniki i postępy mogą być oczywiście dzielone na stronach społecznościowych.
Apple CarPlay i Google Android Auto – uznawane za najlepsze rozwiązania do lustra smartfona dla Apple iOS i Android – będą dostępne na życzenie w systemie Uconnect 7″. To umożliwi szybki i łatwy dostęp do wszystkich funkcji i treści smartfona na ekranie dotykowym Nowego Abartha 595.
Wreszcie, wyrafinowany i potężny system BeatsAudioTM z siedmioma głośnikami zagości w Nowym Abarth 595. Z pewnością zachwyci nawet najbardziej wymagających miłośników muzyki.
Opracowany we współpracy z Beats by Dr. Dre, system BeatsAudioTM oferuje imponującą całkowitą moc 480 watów i wyposażony jest w cyfrowy ośmiokanałowy wzmacniacz, integrujący zaawansowany algorytm korekcji, zdolny do odtworzenia całego pasma dźwięku, jakiego doświadcza artysta podczas nagrywania w studio.