Rodzinny minivan nie powstał w Stanach Zjednoczonych. Włosi mieli go już w 1955 roku, kiedy Fiat wprowadził model 600 Multipla.
Fiat zaprezentował gamę modelu 600 w 1955 roku. Choć wprowadzenie większego pojazdu niż model 500 było czymś normalnym, wersja Multipla była zaskoczeniem. Był to najkrótszy pojazd sześciomiejscowy na rynku, a co więcej, bardzo łatwo nim jeździło się po mieście. Mimo że był tylko o 50 cm (19,6”) dłuższy od swojego czteroosobowego odpowiednika, standardowego modelu 600, oferował dwa dodatkowe miejsca.
Na zewnątrz auto wyglądało nietypowo dzięki wysokiemu przodowi. Wyglądało jak tocząca się ściana podzielona na pół, z górną częścią pokrytą szkłem i parą świateł na dolnej stronie. Jego chromowany zderzak bardziej przypominał uchwyty niż elementy ochronne, ale spełniał swoje zadanie. Drzwi z przednim zawiasem i tylne drzwi z zawiasem z tyłu umożliwiały łatwe wsiadanie i wysiadanie z samochodu z boków. Z tyłu Fiat stworzył skośny kształt, który naśladował linie standardowego modelu 600, choć nie był to ten sam kształt.
Wnętrze miało tę samą deskę rozdzielczą co jego odpowiednik, wyposażoną jedynie w prędkościomierz, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego i poziom paliwa. W przypadku niskiego ciśnienia oleju, niskiego ładowania lub kierunkowskazów, znajdowały się dodatkowe lampki. Z przodu było miejsce dla dwóch osób, w środkowym rzędzie dla kolejnych dwóch, a z tyłu znajdowały się dwa składane miejsca. Samochód można było zamienić w namiot, opuszczając twardy dach i boczne okna. Gdy nie był używany, przestrzeń dla składanych siedzeń służyła jako bagażnik.