Wprowadzony na rynek w 1965 roku Fiat 850 Coupe na początku nie odniósł wielkiego sukcesu. Jednak Włosi dostrzegli w nim potencjalnego zwycięzcę, wprowadzając odpowiednie poprawki. Udoskonalili samochód w modelu z 1968 roku.
Był to tani Porsche. Coupé z logo Fiata z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła, które dobrze się prowadziło i nie sprawiało wrażenia, jakby jego wnętrze było „napompowane” by zrobić miejsce dla pasażerów tylnej kanapy. Ich pomysłem było stworzenie przystępnego cenowo, atrakcyjnego wizualnie, sportowego coupé, które pozwalałoby na wygodne podróże z punktu A do B bez obaw o wysokie zużycie paliwa, a jednocześnie zapewniało przyjemność z jazdy.
Model z 1968 roku miał tę samą przednią atrapę jak jego poprzednik, ale z innym znaczkiem. Chromowany zderzak wzbogacono o nowy zestaw gumowych części, które, rzekomo, zwiększały bezpieczeństwo pojazdu. Samochód został wprowadzony na rynek z parą okrągłych reflektorów, które nie pasowały do sportowego profilu pojazdu, więc jego projektanci zamontowali parę świateł przeciwmgielnych na zderzaku. Kolejną modyfikacją były kierunkowskazy, które umieszczono pod zderzakiem. Z tyłu cztery okrągłe światła tylne przypominały sportowe włoskie auta produkowane przez Ferrari.
W środku Fiat zdecydował się na zamontowanie obrotomierza, aby wzmocnić sportowe wrażenie. Na liście opcji dostępne było koło kierownicy Nardo z drewnianymi wykończeniami. Jego przednie siedzenia były stosunkowo płaskie i nie oferowały zbyt dużego podparcia podczas zakrętów, ale dobrze wyglądały w tym samochodzie. Jeśli chodzi o pasażerów z tyłu, musieli być krótcy. Bardzo krótcy!