Stworzony, by konkurować z Renault Thalia/Symbol i Skodą Fabią Sedan, trzyboksowy Fiat był produkowany w Turcji i sprzedawany w bardzo niskiej cenie.
Na niektórych rynkach cena samochodu była najważniejszym czynnikiem podczas podejmowania decyzji o zakupie. Dla tych klientów Fiat wprowadził model Albea w 2002 roku. Zbudowano go na tej samej platformie co Punto. Włosi starali się, aby samochód wyglądał jak najlepiej w swojej klasie, angażując Giorgetto Giugiaro do zaprojektowania jego linii.
Pomimo tego, że Albea była tanim sedanem, prezentowała stylowy przód z charakterystycznym designem. W przeciwieństwie do Renault Thalia/Clio Symbol czy Skody Fabia Sedan, nie wyglądała jak trzyboksowe Punto. Miała smukłe reflektory i grill, a wysoki zderzak miał uśmiechnięty, otwarty obszar na dole i parę świateł przeciwmgielnych. Wysokie okna i opadający bagażnik nie wyglądały zbyt dobrze w stosunku do rozmiaru, ale to było najlepsze, co Giugiaro mógł osiągnąć, biorąc pod uwagę ogólne wymiary. Fiat oferował pojazd z 14-calowymi stalowymi felgami w podstawowej wersji, natomiast w wyższej wersji wyposażeniowej montowano 15-calowe felgi z lekkiego stopu.
W środku, dwukolorowa deska rozdzielcza z interesująco wyglądającymi nawiewami na środkowej konsoli zdecydowanie wyróżniała się na tle konkurencji. Niekoniecznie była lepsza, ale na pewno inna. Wnętrze wykończono tapicerką materiałową i prostymi siedzeniami. Z powodu krótkiego rozstawu osi pasażerowie z tyłu mieli trudności ze znalezieniem miejsca na nogi. Szyby elektryczne były w opcji, a to samo dotyczyło klimatyzacji.