FIAT Argenta 1983-1985

FIAT Argenta 1983-1985

Przejdź do galerii zdjęćFIAT Argenta 1983-1985

Na zmodyfikowanej platformie używanej w modelu Fiat 132, Argenta była ostatnim produkowanym masowo sedanem czterodrzwiowym stworzonym przez włoskiego producenta.

Włoski producent tracił rynek, a Niemcy zaczęli ponownie zyskiwać przewagę z modelami Opel i Volkswagen w segmencie pojazdów dla mas. Francuscy producenci również byli silni z modelami Citroen CX, Renault 20 i Peugeot 505. Fiat wziął starszą, cenioną platformę i zbudował nową karoserię. Nie była to całkowicie nowa konstrukcja, ponieważ niektóre części pozostały takie same.

Argenta (srebrna) charakteryzowała się szerszymi, gumowymi zderzakami zarówno z przodu, jak i z tyłu, i mieściła się w segmencie średniej wielkości. Uważne oko dostrzegłoby jednak drzwi z modelu Fiat 132, z ich wbudowanymi klamkami. Nowe były błotniki i tylne nadkola. W 1983 roku Fiat zainstalował nową osłonę chłodnicy z przodu, z czterema ukośnymi, chromowanymi liniami zamiast małego, okrągłego czerwonego logo.

Wewnątrz producent zamontował nową deskę rozdzielczą z poprawionym panelem instrumentów, który miał dwie duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza oraz dwa wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Oprócz nich znajdowało się kilka lamp ostrzegawczych. Centralny panel z wentylatorami, radiem i popielniczką oddzielał kierowcę od pasażera z boku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.