Fiat zaprezentował model Argo w Brazylii w 2017 roku jako następcę linii Palio, wprowadzając jednocześnie nowoczesny styl do małych samochodów tego producenta.
Podczas gdy oryginalny Argo był dużym samochodem, model ten wyróżniał się mniejszymi wymiarami i mniej agresywnym wyglądem. Fiat postanowił przyjrzeć się dokładniej rynkowi latynoamerykańskiemu i opracował pojazd dostosowany do jego potrzeb.
Większość przystępnych cenowo modeli miała wygląd, który wydawał się tani. Fiat postanowił zakończyć ten trend i włożył wysiłek w przekształcenie Argo w atrakcyjny pojazd. Jego wąskie, opadające reflektory miały wyrafinowany design, zwykle zarezerwowany dla znacznie droższych aut. Czarna siatka grilla nadawała samochodowi sportowy charakter. Fiat dodał parę świateł przeciwmgielnych oraz sztuczne wloty powietrza z przodu kół na zderzaku. Rzeźbione panele drzwiowe nadawały nowoczesny wygląd z boku, a rosnąca linia okien, która przechodziła w nachyloną słupkę C, dopełniała dynamiczny wygląd.
W środku Fiat zainstalował nowoczesną deskę rozdzielczą z 7-calowym ekranem dotykowym umieszczonym na górze centralnej konsoli oraz wyświetlaczem TFT w panelu wskaźników, pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem. To nie był duży samochód, więc Fiat musiał jakoś zmieścić w środku pięć dorosłych osób. Fotele przednie były w porządku, ale kanapa była wystarczająco szeroka tylko dla trzech szczupłych dorosłych.
Fiat oferował Argo w czterech wersjach silnikowych, z silnikami na etanol lub benzynę. Połączono je z pięciobiegową skrzynią manualną, a silnik 1.8 HGT był dostępny z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów, z manetkami za kierownicą.
Styl, Technologia, Komfort, Wydajność, Sportowość i Bezpieczeństwo. To więcej niż sześć słów; to sześć cech definiujących model Fiat Argo, który wspiera i jeszcze bardziej wzmacnia nową fazę Fiata w segmencie hatchbacków na rynku brazylijskim.
Przez ponad 40 lat obecności w Brazylii, Fiat zyskał renomę dzięki rozwijaniu produktów ściśle związanych z pragnieniami konsumentów, szczególnie w segmencie kompaktowych hatchbacków. Od pionierskiego modelu Fiat 147 po najnowszy Mobi, Fiat zdołał stworzyć wiele pokoleń sprzedażowych mistrzów, w tym różne generacje Uno i Palio oraz nagradzany model Punto.
Oddając hołd tej udanej trajektorii, ale dostosowując się do najnowszych trendów rynkowych, designu i technologii, Fiat wprowadza zaskakujący model w segmencie o największym wolumenie na rynku: Fiat Argo. Więcej niż kompaktowy hatchback, Argo prezentuje się jako prawdziwie premium doświadczenie w swojej kategorii.
Klient w tym segmencie nie robi ustępstw; ma wysokie wymagania wobec swojego pojazdu do codziennego użytku. Dla dużej części tej grupy docelowej, ten samochód musi być hatchbackiem, który nie jest przesadnie kompaktowy, ale raczej bliski średniej klasy. Taki kupujący wymaga stylu, komfortu, bezpieczeństwa, przestrzeni, praktyczności i dużej łączności. Argo jest odpowiedzią Fiata na ten nowy trend: kompaktowy hatchback z zewnątrz, ale bardzo przestronny w środku, dobrze wyposażony i o wyszukanym stylu. To prawdziwie aspiracyjny i inteligentny samochód dla tego konsumenta. Nie jeździsz, czujesz, Fiat Argo.
Fiat Argo 2018
Fiat Argo jest wynikiem dużych inwestycji Fiata Chrysler Automobiles (FCA) w modernizację Polo Automotivo de Betim (Minas Gerais), skupiając się na doskonałości konstrukcyjnej. Reprezentuje nowy cykl odnowy w ofercie Fiat, po okresie, w którym marka inwestowała w segmenty, w których wcześniej nie była obecna, takie jak większe pick-upy (Toro) i subkompaktowe hatchbacki (Mobi).
ZESPÓŁ DESIGNERSKI ŁĄCZY EMOCJĘ I TECHNOLOGIĘ
Z połączenia technologii zdolnej do kształtowania najsubtelniejszych powierzchni oraz emocji rzeźby ręcznej powstał Fiat Argo. Z designem pełnym włoskiej duszy, przynosi równowagę w proporcjach, elegancję w detalach oraz pożądane sportowe cechy w hatchbackach.
Koncepcja „wrap around”, zaobserwowana wcześniej w Fiacie Toro, teraz przejawia się w bardziej dynamiczny sposób, aby cały entuzjazm hatchbacka był dostrzegalny w insynuujących liniach.
Z przodu, długi, masywny kapota podkreśla jego imponującą obecność. Reflektory, które dynamicznie zajmują bok, to bi-parabole z diodami LED, które pozostawiają niezatarte ślady i technologiczny wygląd. Kratka nie jest już prostym elementem kryjącym wewnętrzne części silnika, lecz staje się trójwymiarowym obiektem, bogatym w szczegóły. To nowoczesna linia designu motoryzacyjnego, widoczna także w modelach premium oraz europejskich supersportowych.
Dolna część wizualnie wzmacnia szerokość pojazdu z rzeźbionymi wlotami powietrza na końcach zderzaka. Efekt wizualny jest natychmiastowy, z zwiększeniem „wrażenia wielkości” oraz postrzegania równowagi form.
W obfitym rysunku wyróżniają się wytężone nadkola, z mięśniami pod linią talii, która konturuje cały hatchback. Szeroki rozstaw osi pozwolił na odkrycie, w jaki sposób światło porusza się wokół samochodu, tworząc efekt światła i cienia, który podkreśla napięcie i wigor. Efekt jest dynamiczną, zmysłową i atrakcyjną rzeźbą. Argo, nawet w bezruchu, emanuje ruchem i sportowością.
Z tyłu, światła mają fragmentaryczny i nowoczesny design, o kształcie „C”, skierowanym ku środkowi logo FIAT, z podpórkami rzeźbionymi w boku tylnej pokrywy. Sportowy zderzak, z aerodynamicznym wyciągiem, podkreśla młodzieńczy charakter samochodu, jednocześnie zapewniając lekkość całości.
WYRAFINOWANIE WNĘTRZA
Istota marki Fiat zawsze przekładała się na pasję i sportowość, a te dwa elementy kierowały procesem twórczym we wnętrzu modelu Fiat Argo. Zespół projektowy, czerpiąc inspirację z architektury dużych miast, stworzył główne linie wytyczne dla hatchbacka.
Deska rozdzielcza inspiruje poczuciem przestronności i piękna dzięki swojej kompozycji w trzech poziomach, z elementami otaczającymi. Wprowadzenie 7-calowego, unoszącego się ekranu multimedialnego natychmiast przyciąga wzrok, podobnie jak piękny układ obszarów funkcjonalnych (przyciski, klimatyzacja i wloty powietrza).
Smukły, lekki wygląd deski jest uzupełniony szczegółami: w górnej warstwie, boczne wloty powietrza skierowane w stronę pasażerów, integracja między deską a drzwiami oraz wyciekająca pokrywa deski rozdzielczej.
W środkowej warstwie, malowany pasek integruje trzy centralne wloty powietrza, inspirowane ikonami sportowych samochodów FCA. Na dole, centralne sterowanie w koncepcji „piano key” to kolejny element, który nadaje nowoczesności i innowacyjności w swoim segmencie. Ta koncepcja utrzymuje lekkość deski z ergonomią godną wyższych segmentów.
Środkowa konsola była zaprojektowana specjalnie dla każdego typu wymiany. Oferuje łatwy dostęp do portu USB i wejścia pomocniczego. Pasażerowie na tylnych siedzeniach są wyposażeni w uchwyt na napój, podłokietnik oraz pełny port USB, który umożliwia transfer danych.
Panel drzwiowy ma podłokietnik pokryty materiałem zintegrowanym z uchwytem. Fotele zwiększają komfort i jakość wykończenia, z większymi objętościami i zabezpieczeniami. Wreszcie, kierownica, która odzwierciedla sportowość Fiata Argo, oferuje elementy z uniwersum wyścigowego, takie jak nieco grubsza rękojeść, wsparcie dla kciuków, płaska podstawa i centralny pasek na górze.
BEZPIECZEŃSTWO BEZ KONKURENCJI W SEGmENCIE
Fiat Argo wyróżnia się w tej dziedzinie, wprowadzając wyposażenie wcześniej dostępne tylko w segmencie średniej wielkości hatchbacków. Wśród elementów, które zwiększają bezpieczeństwo na pokładzie, znajdują się przednie boczne poduszki powietrzne oraz tylna kamera z dynamicznymi liniami i czujnikami parkowania. Fotele ISOFIX, które umożliwiają najlepsze mocowanie fotelików dziecięcych do nadwozia, są standardem we wszystkich wersjach Fiata Argo, podobnie jak powtarzacze sygnałów kierunkowskazów w lusterkach bocznych. Ale to, co wyróżnia go spośród konkurencji, znajduje się w poniższej liście.
Kontrola Stabilności Elektroniki (ESC)
Dzięki serii czujników, system zapewnia prowadzenie i stabilność samochodu w sytuacjach utraty przodu lub tyłu. W tym celu koła są automatycznie i selektywnie hamowane, a moc silnika może być chwilowo zmniejszana, co pozwala pojazdowi obrać właściwy kierunek wskazywany przez kierownicę.
Kontrola Trakcji (TC)
Element szczególnie przydatny na stromych i śliskich zboczach. W tej sytuacji niski przyczepność powoduje poślizg kół, a ruch i możliwość manewrowania pojazdu są zagrożone. Zauważając to, system automatycznie i selektywnie hamuje przednie koła i może zmniejszyć moc silnika, aby zwiększyć przyczepność kół do podłoża i zapewnić bezpieczne ruszenie bez alarmów.
Hill Holder
Asystent ruszania na wzniesieniu zapobiega poruszaniu się samochodu na stoku, unikając kolizji. Działa również podczas manewrów parkingowych pod górę lub w dół.
Wzmocnioną karoserię z wysokostopowej stali
Prawie cała karoseria Fiata Argo jest wykonana z wysokostopowej stali. W szczególności obszary tworzące kabinę przetrwania pasażerów polegają na ultra mocnych stalach lub nawet gorącym formowaniu w kolumnach drzwi. W porównaniu do Fiata Punto, Fiat Argo zyskał 7% większą sztywność skrętną i 8% większą sztywność zginania, co skutkuje zwiększoną odpornością, bezpieczeństwem i trwałością.
ZASKAKUJĄCA PRZESTRZEŃ, KOMFORT I WYPOSAŻENIE
Fiat Argo obfituje w elementy, które czynią życie na pokładzie bardziej przyjemnym i zachęcającym. Oprócz atrakcyjnego, ergonomicznego designu i wykończenia wyższej jakości, hatchback oferuje bogatą listę elementów komfortu, praktyczności i wygody. A także imponuje wykorzystaniem przestrzeni w kabinie i w bagażniku.
Zaskakująca przestrzeń
Fiat Argo dysponuje największą kabiną w segmencie, z powierzchnią 2,806 litra. W tej kategorii, nie ma sobie równych pod względem habitabilności z przodu i z tyłu, a także przestrzeni na głowę, kolana i łokcie. Hatchback ma siedzenia, które wygodnie i komfortowo pomieszczą pasażerów, bez udziwnień, aby zapewnić hojny wewnętrzny przestrzeń, szczególnie dla tych, którzy podróżują na tylnych siedzeniach. Z pasażerami średniego wzrostu, osoby podróżujące z tyłu mogą wygodnie skrzyżować nogi. Bagażnik o pojemności 300 litrów ma prostokątny kształt, prawie bez zakłóceń od nadkoli. Powierzchnia ładunkowa może być znacznie powiększona przez złożenie tylnych siedzeń dzielonych.
Pozycja kierowcy
Fotel kierowcy ma regulację wysokości, a kierownica może mieć ustawienia wysokości i głębokości. Ta kombinacja pozwala kierowcy łatwo znaleźć najlepszą pozycję na pokładzie, niezależnie od jego typu fizycznego.
Kontrole na kierownicy
Jak wybrać stację radiową lub ulubioną muzykę oraz kontrolować operacje telefonu nie odrywając rąk od kierownicy i wzroku od drogi? To dokładnie to, co pozwalają kontrolery systemu audio i telefonicznego na kierownicy, z bezpośrednimi i intuicyjnymi wskazówkami. Nie wspominając już o łopatkach do ręcznych zmian biegów w automatycznej i zautomatyzowanej przekładni.
7-calowy system multimedialny Uconnect
To największa różnica w wyrafinowaniu i technologii w kabinie Fiata Argo, prawie jak tablet wystający nad deską rozdzielczą, z doskonałą ergonomią i widocznością. Wyposażony w 7-calowy, wielokolorowy ekran dotykowy w wysokiej rozdzielczości. Komendy są dostępne szybko i niezwykle intuicyjnie. Dodatkowo, system jest kompatybilny z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto. Z ich pomocą, polecenia dokonuje się za pomocą przycisków, dźwięków lub głosu. Wystarczy powiedzieć tytuł piosenki z playlisty, aby system udostępnił ją w systemie audio pojazdu. Dzięki możliwości przyjmowania dodatkowych aplikacji według preferencji użytkownika, centrum multimedialne staje się kompletnym zestawem nawigacji, rozrywki i wygody na pokładzie.
Zestaw wskaźników z wyświetlaczem cyfrowym
Używając technologii TFT dla obrazów w wysokiej rozdzielczości, wyświetlacz 3,5 cala ma konfigurowalne ustawienia zgodnie z preferencjami kierowcy. W modelach 1.8-litrowych (Precision i HGT) ma podwójną wielkość (7 cali). Niezależnie od typu ekranu, komputer pokładowy jest standardem we wszystkich wersjach, z szczegółowymi informacjami i kontrolami samochodu oraz stylu jazdy. W zależności od konfiguracji, liczba funkcji dostępnych dla kierowcy może osiągnąć 70.
System Keyless Entry’N’Go
Dodatkowa wygoda i komfort dzięki zwolnieniu z używania pilota do odblokowania drzwi i uruchomienia silnika w Fiacie Argo. Czujniki obecności zamontowane na zewnętrznych klamkach przednich drzwi i pokrywie bagażnika, połączone z przyciskiem zapłonu zamontowanym wewnątrz kabiny, wykonują całą pracę jednym dotknięciem.
Automatyczna klimatyzacja
Dla idealnej klimatyzacji na pokładzie z intuicyjnymi i efektywnymi cyfrowymi kontrolami.
Wielofunkcyjne lusterka zewnętrzne
Oprócz futurystycznego designu, który przyciąga uwagę, zewnętrzne lusterka oferują wiele funkcji. Mogą być składane jednym dotknięciem przycisku (funkcja składania), co jest przydatne w wąskich przestrzeniach i uliczkach. Posiadają także lampkę powitalną (Puddle lamps), która oświetla obszar, w którym kierowca i pasażer wysiadają z pojazdu natychmiast po odblokowaniu drzwi. Ten element jest również ekskluzywny dla Fiata Argo wśród kompaktowych hatchbacków. Prawe lusterko dodatkowo ma funkcję „tilt-down”, która automatycznie ustawia je w niższej pozycji podczas cofania.
Electrochromiczne wewnętrzne lusterko wsteczne
Fiat Argo może korzystać z czujników oślepienia, zmierzchu i deszczu, oferowanych w pakiecie zwiększającym komfort i bezpieczeństwo. Pierwszy automatycznie przyciemnia lusterko, gdy odbija się mocne światło, unikając osłabienia wzroku kierowcy. Drugi automatycznie włącza światła mijania, gdy zewnętrzna jasność staje się słaba. A trzeci uruchamia wycieraczki przedniej szyby przy pierwszych oznakach deszczu.
IDEALNE USTAWIENIE DLA PRZYJEMNEJ JAZDY
Wydajność Fiata Argo wykracza daleko poza silniki – Firefly w formach 1-litrowych trzy cylindrowych i 1,3-litrowych czterocylindrowych oraz E.torQ 1.8 Evo VIS o mocy 139 KM. Obejmuje ono precyzyjne dostrojenie pomiędzy przekładnią, układem kierowniczym i zawieszeniem, a także solidną, dobrze skonstruowaną karoserię i doskonałą izolację dźwiękową. W nowym hatchbacku mechaniczne dostrojenie otrzymało doskonałe traktowanie w kombinacji, która skutkuje wydajnością, komfortem, bezpieczeństwem i przyjemnością z prowadzenia. Wszystko to z podpisem działu inżynieryjnego z ponad 40-letnią tradycją w opracowywaniu pojazdów doskonale dostosowanych do warunków jazdy w Ameryce Południowej.
Wybór silników jest całkowicie dostosowany do oferowanych wersji nowego Fiata Argo. Kiedy klient poszukuje bardziej przystępnych modeli, zużycie paliwa staje się bardzo ważnym elementem. Dlatego Argo Drive z silnikami Firefly 1.0 i 1.3 są najoszczędniejsze w segmencie. Gdy konsument decyduje się na mocniejszy silnik, jest oczywiste, że oczekuje wydajności i pełnego zatrzymania. I 1.8-litrowy Argo to zapewnia, ponieważ silnik E.torQ Evo VIS 1.8 oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie.
W rzeczywistości, niezależnie od trudnego stosunku wydajności / oszczędności paliwa, Argo jest bardzo dobrym samochodem do prowadzenia. Rodzina Firefly, zarówno w wersjach 1.0, jak i 1.3, oferuje najlepszy i lepiej rozłożony moment obrotowy w segmencie, co zapewnia zwinność przy przyspieszeniach i wznowieniach prędkości, bez potrzeby mocnego naciskania na pedał gazu przez cały czas. Siłą Firefly jest inteligentna kombinacja zastosowania dwóch zaworów na cylinder, wysokiego współczynnika sprężania i minimalnych wskaźników tarcia wewnętrznego. Technologiczny silnik, z wyspecjalizowaną kontrolą spalania, to prawda, ale przede wszystkim wysoko wydajna inteligentna rozwiązanie pod względem zużycia paliwa i momentu obrotowego.
Rodzina Firefly została zaprojektowana na podstawie dwóch filarów: wydajności i niezawodności. Te dwa fundamenty są najważniejsze dla klienta, ponieważ łączą trudny binom zasięg/moc. Z głowicą z dwoma zaworami na cylinder i pojedynczą kontrolą zaworów na głowicy o zmiennym skoku, zarówno 1.0-litrowy silnik trzy cylindrowy, jak i 1.3-litrowy silnik czterocylindrowy mają najniższe wewnętrzne zużycie mocy dla napędu wałka rozrządu w porównaniu do jakiejkolwiek innej głowicy cylindrowej z czterema zaworami. Dodatkowo, oferują klientom najlepszy moment obrotowy i niskie zużycie paliwa, które w praktyce jest tym, czego wszyscy pragną. Bez utraty przyjemności z jazdy, wręcz przeciwnie, Argo Drive 1.0 i 1.3 otrzymują klasę A w brazylijskim programie etykietowania wydajności paliwa i znajdują się w czołówce najpotężniejszych w segmencie. Z trzema cylindrami i pojemnością 1 litra, Argo Drive generuje 77 KM i 10,9 kgmf momentu obrotowego przy etanolu. 1.3-litrowy silnik ma 4 cylindry, 109 KM i 14,2 kgmf momentu obrotowego (etanol).
Jeśli chodzi o wydajność, Argo może polegać na E.torQ Evo VIS i staje się najpotężniejszym w klasie. Z mocą 139 KM przy 5,750 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 19,3 kgfm przy 3,750 obr/min (oba przy etanolu), modele Precision i HGT są najsilniejsze i najszybsze w segmencie. To bez utraty żywotności na drodze, dzięki zmiennej kolektorowi dolotowemu, zwanym również VIS (Variable Intake System), który zapewnia większą moc przy niskich obrotach silnika. W praktyce mamy dwa kolektory dolotowe w jednym: przy obrotach do 4,000, powietrze przechodzi przez cylindry dłuższą drogą, sprzyjając momentowi. Powyżej tej liczby obrotów włącza się żaluzja, co powoduje, że powietrze przebywa krótszą drogę, generując więcej mocy. Sportowy HGT, na przykład, może przyspieszyć Argo do maksymalnej prędkości 192 km/h, osiągając przyspieszenie od zera do 100 km/h zaledwie w 9 sekund, co stanowi najlepsze wyniki w segmencie.
Poszerzając ofertę opcji dla klienta, dostępne są trzy typy skrzyń biegów: pięciobiegowa manualna, zautomatyzowana GSR Comfort (także z pięcioma biegami) oraz sześciobiegowa automatyczna. Wspólne dla wszystkich typów, precyzyjne ustawienia uzyskują najwyższą moc i moment obrotowy przy różnych prędkościach. Wszystkie również mają ostatni bieg z funkcją Overdrive, która priorytetowo traktuje redukcję zużycia paliwa i hałasu.
Sześciobiegowa skrzynia automatyczna
Po raz pierwszy, brazylijski kompaktowy samochód osobowy Fiata jest wyposażony w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów – tę samą, co Fiat Toro. Ta nowoczesna skrzynia zapewnia bardzo zrównoważoną współpracę z silnikiem E.torQ 1.8 Evo VIS o mocy 139 KM, zapewniając prawie niezauważalne zmiany biegów i redukując prędkość obrotową silnika. Ta nowoczesna skrzynia biegów jest sprzymierzeńcem nie tylko do uzyskania najlepszej wydajności z silnika, ale również do zredukowania zużycia paliwa i znacząco obniżenia poziomu hałasu, który dociera do kabiny. Jednym z atutów tej skrzyni biegów jest funkcja Neutral, która odłącza silnik od skrzyni biegów w przypadku szybkich postojów w ruchu, zapobiegając uczuciu, że system wymusza hamulce – środek, który również pomaga zmniejszyć zużycie paliwa.
GSR (Gear Smart Ride) Comfort
Ta nowoczesna zautomatyzowana skrzynia biegów wyposażona jest w wersję Drive 1.3 GSR, łącząc w sobie wydajność, komfort i oszczędność w niespotykany sposób. Płynne zmiany biegów połączone z inteligentnym systemem Auto-Up Shift Abort, który zapewnia bardziej wytrzymałe przyspieszenia, czynią skrzynię GSR punktem odniesienia na rynku. Zawsze ma też łopatki na kierownicy, na wypadek, gdy kierowca chciałby dostosować styl zmiany biegów.
System Start&Stop
Jako standard w całej ofercie Fiata Argo, automatycznie wyłącza silnik, gdy samochód stoi w miejscu. Korzyści to oszczędność paliwa i mniejsze emisje zanieczyszczeń. A wszystko to bez kompromisów w bezpieczeństwie: czujniki pozwalają na wyłączenie silnika tylko wtedy, gdy nie ma żadnych zagrożeń, zarówno dla pojazdu, jak i pasażerów. Aby ponownie uruchomić silnik po zatrzymaniu, wystarczy zwolnić pedał hamulca w wersjach z GSR lub automatyczną skrzynią biegów; w wersjach z manualną skrzynią biegów, lekkie dotknięcie pedału sprzęgła włącza ponownie silnik.
Postępowa elektryczna kierownica
Bez kradzieży mocy silnika i momentu obrotowego, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia całkowitą precyzję i lekkość podczas prowadzenia Fiata Argo. Szybko reaguje na polecenia kierowcy i zapewnia dużą łatwość w manewrowaniu, a także przyczynia się do oszczędności paliwa.
Wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach
Wspólna cecha trzech silników to wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach silnika, co skutkuje zwinnością i przyjemnością z jazdy. To dodatkowy akcent sportowości, gdy silnik osiąga pełną moc przy minimalnym naciśnięciu pedału gazu, co czyni przyspieszenia i wznowienia bardziej zwinne, przyjemne i bezpieczne. Krótko mówiąc, pomaga to obniżyć zużycie paliwa.
Napęd łańcuchowy
Zamiast tradycyjnego paska zębatego do napędu rozrządu, Fiat Argo wykorzystuje metalowy łańcuch w swoich trzech silnikach. To rozwiązanie zapewnia większą trwałość i wolność od wymiany, zapewniając płynniejsze i tańsze utrzymanie dla klientów.
Brak zbiornika pomocniczego
Trzy silniki nie wymagają użycia zbiornika pomocniczego, który jest napełniany benzyną na zimniejsze dni. Automatyczny system elektryczny podgrzewa paliwo, gdy temperatura zewnętrzna spada poniżej 16 stopni, a w zbiorniku znajduje się więcej niż 70% etanolu.
Kalibracja zawieszenia
Niezrównana kombinacja komfortu i sportowości, bez rezygnacji z bezpieczeństwa. Komfort objawia się kompetentną izolacją przed niedoskonałościami nawierzchni, co minimalizuje wibracje i wstrząsy przenoszone do kabiny. Połączenie sportowości zapewnia samochód z szybkim reagowaniem, przyjemny w prowadzeniu, ale przewidywalny w zachowaniu nawet w najtrudniejszych sytuacjach.
Komfort akustyczny
Akustyczni inżynierowie Fiata wykonali doskonałą pracę nad izolacją w Argo, który ma najniższe poziomy hałasu w swojej kategorii w każdej sytuacji użytkowania oraz przy każdej mierze (hałas toczenia opon, hałas wiatru i wskaźnik artykulacji). Poczucie ciszy w kabinie jest porównywalne do średniej w klasie premium hatchbacków.
KOMPLETNA OFERTA DLA WSZYSTKICH GUSTÓW
Fiat Argo występuje w siedmiu wersjach, oferując trzy opcje silników, trzy oferty skrzyń biegów oraz trzy konfiguracje wykończeń – Drive, Precision i HGT. Linia produktów odpowiednia do zróżnicowanych potrzeb, pragnień i oczekiwań klientów. I z bardzo specjalną edycją limitowaną, nazwaną Open Edition MOPAR, ograniczoną do 600 egzemplarzy.
Fiat Argo Drive 1.0
Wersja podstawowa, mistrz oszczędności w swojej kategorii, z silnikiem Firefly 1.0 trzy cylindrowym (77 KM i 10,9 kgmf momentu obrotowego) z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. W pakiecie standardowym wyróżniają się wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości na desce rozdzielczej, fotel kierowcy z regulacją wysokości, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów, system Start&Stop, ISOFIX, elektryczne zamki i elektryczne szyby przednie.
Fiat Argo Drive 1.3
Oferuje silnik Firefly 1.3 o mocy 109 KM i momencie obrotowym 14,2 kgfm, najlepszym w segmencie, połączonym z pięciobiegową manualną skrzynią. Wyróżnia się wyjątkowymi osiągami w tej grupie silnikowej. Dodaje do wersji 1.0 system monitorowania ciśnienia w oponach, 7-calowe multimedialne centrum o wysokiej rozdzielczości, kompatybilne z systemami Apple CarPlay i Android Auto (ten ekskluzywny element jest standardem w tej wersji), kierownicę z przyciskami sterującymi radiem i telefonem oraz drugi port USB dla pasażera tylnego.
Fiat Argo Drive 1.3 GSR
Różnica polega nie tylko na pięciobiegowej zautomatyzowanej skrzyni biegów GSR Comfort (Gear Smart Ride). Wersja ta zawiera również kontrolę trakcji (TC), kontrolę stabilności elektronicznej (ESC) oraz system Hill-Holder, który zapobiega poruszaniu się samochodu przy krótkich zatrzymaniach na stokach. W centralnej konsoli pięć przycisków umożliwia łatwą aktywację, w tym funkcję Sport, która włącza bardziej sportowy tryb jazdy. Za pomocą łopatek na kierownicy kierowca może ręcznie zmieniać biegi. System posiada także funkcję Auto-Up Shift Abort, która zapewnia bardziej żywiołowe przyspieszenia. Dodatkowo, w wersji tej są również te elementy, które w wersji Drive 1.3 manualnej: oświetlenie ambientowe, które czyni wnętrze pojazdu jeszcze bardziej ekskluzywnym, tempomat, podłokietnik kierowcy, elektryczne szyby tylnie i elektryczne lusterka z funkcją tilt-down.
Fiat Argo Precision 1.8
Wersja ta ma silnik E.torQ 1.8 Evo VIS, który osiąga moc 139 KM i 19,3 kgfm momentu obrotowego (oba wyniki są najlepsze w swojej klasie), połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. W zestawie elementów standardowych warto wymienić system alarmowy, światła przeciwmgielne, reflektory z diodami LED, 15-calowe felgi aluminiowe oraz tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40.
Fiat Argo Precision 1.8 AT6
Dodaje wyrafinowaną sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, z możliwością zmiany biegów za pomocą łopatek na kierownicy. Aby zwiększyć komfort i doświadczenie, zawiera tempomat, podłokietnik dla kierowcy, skórzaną kierownicę oraz oświetlenie ambientowe.
Fiat Argo HGT 1.8
Sportowa wersja w gamie łączy niezrównany wygląd i osiągi dostarczane przez silnik E.torQ 1.8 Evo VIS o mocy 139 KM, z pięciobiegową manualną skrzynią. Oferuje unikalne elementy, takie jak wielokolorowy i konfigurowalny 7-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości na desce rozdzielczej. Zewnętrznie wyróżnia się dolną kratką z czerwonym wykończeniem, spoilerami na zderzaku, czarną ramką na dolnej stronie i nadkolach, chromowanym końcówką wydechu w kształcie trapezu, 16-calowymi felgami aluminiowymi oraz sportowym ustawieniem zawieszenia. Wewnątrz znajdują się także unikalne detale, takie jak czerwone wykończenie w centralnej części deski. Jego kontrola stabilności jest również ukierunkowana na bardziej dynamiczną jazdę.
Fiat Argo HGT 1.8 AT6
Maksymalny komfort i osiągi jazdy w wersji z najwyższej półki, która dodaje sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów do zestawu. Podobnie jak inne modele automatyczne, oferuje dodatkowy sportowy akcent dzięki łopatkom na kierownicy, oraz komfort dzięki tempomatowi i podłokietnikowi kierowcy.
Edycja otwierająca specjalną serię Mopar
Oparta na wersji HGT 1.8 AT6, ta wersja ograniczona jest do 1,000 jednostek, zawiera zestaw akcesoriów Mopar, montowanych w Custom Shop w zakładzie w Betim. Dostępna tylko w kolorze Portofino Blue, ma czarny dach i zewnętrzne lusterka, oraz elegancki spoiler z tyłu. Wśród akcesoriów Mopar wyróżniają się przyciemnione felgi aluminiowe (16-calowe), osłony progowe, dywaniki gumowe, zestaw głośników 60-watowych oraz znaczek „Opening Edition” na tylnych głośnikach. Dodatkowo, edycja Opening Edition Mopar oferuje wygodę programu Mopar Vehicle Protection (MVP), z pierwszymi trzema zaplanowanymi usługami włączonymi.
MOPAR OFERUJE AKCESORIA I USŁUGI DOSTOSOWANE
Mopar będzie podkreślać uproszczenie życia swoich klientów przy wprowadzeniu Fiata Argo, prezentując swoje trzy filary działania: Wygoda, Zaufanie i Personalizacja. W tym celu, opracował kompletny pakiet po sprzedaży dla nowego hatchbacka, w tym niepublikowane produkty i usługi.
Wygoda
Gwarancja wynosi 3 lata bez limitu przebiegu. Dzięki Mopar Vehicle Protection (MVP), ta gwarancja może być przedłużona o dodatkowe 12 lub 24 miesiące, z korzyścią, że jest związana z podwoziem samochodu, co zwiększa wartość Fiata Argo w momencie odsprzedaży. Dodatkowo, wartości MVP mogą być rozłożone wspólnie z finansowaniem w momencie zakupu Fiata Argo. MVP oferuje również opcje Dostosowanej Oceny (wstępnie zaplanowane i o stałych cenach), Usługi Wygody, które zapewniają klientom zestawy z najbardziej poszukiwanymi usługami w ciągu życia samochodu, takimi jak wymiana oleju, ustawienie i wyważanie, itp., a także 24-godzinną pomoc (pięć dostępnych możliwości, które uzupełniają lub rozszerzają podstawową pomoc Confiat).
Zaufanie
Obszar Obsługi Klienta Mopar opracował program Welcome Call Argo, kontakt powitalny dla klientów. W tym kontakcie wyjaśniane są wszystkie pytania, zbierane są pierwsze wrażenia i przekazywane do Centrum Obsługi Klienta (Contact Center).
Doświadczenie Argo to ekskluzywna usługa dla klientów Fiata Argo HGT. Dla nich oferowane będzie unikalne doświadczenie wcześniejszego umówienia się na tutorial z Centrum Obsługi Klienta. To doświadczenie polega na kontakcie z ekspertem Argo, w trakcie którego zaprezentowane zostaną wszystkie wyposażenia pojazdu oraz filmy z głównymi funkcjami – do których będzie można uzyskać dostęp przez kanał na YouTube.
Personalizacja
Mopar oferuje 53 akcesoria specjalnie zaprojektowane dla Fiata Argo. Wśród wyróżnionych akcesoriów znajduje się 9-calowe multimedialne centrum, przyciemnione aluminiowe felgi 16-cio ramienne, przyciemnione czarne osłony sufitowe, zestaw głośników, specjalne oświetlenie wewnętrzne, hak holowniczy, alarm oraz czujniki parkowania.
TECHNOLOGIE NAJNOWSZEJ GENERACJI, KTÓRE PODNOSZĄ JAKOŚĆ FIATA ARGO
Polo Automotivo Fiata w Betim, Minas Gerais, wykonuje skok w przyszłość, ku Przemysłowi 4.0. Ta fala modernizacji rozpoczęła się od inwestycji w linie produkcyjne Fiata Mobi oraz silników Firefly. Z Fiatem Argo proces ewoluował dzięki pełnej integracji ludzi, maszyn i systemów.
Inwestycje przekroczyły już 20 milionów R$ w technologie cyfryzacji, łączności i wirtualizacji. Każdy etap produkcji Fiata Argo był oceniany, krok po kroku, w ponad 45 tysiącach godzin symulacji wirtualnych, optymalizując procesy i przewidując problemy. Innym celem jest śledzenie. Dzięki zintegrowanemu, rzeczywistemu zarządzaniu, dane z kluczowych komponentów są śledzone i przechowywane, zapewniając wszystkie parametry jakościowe.
Aktualnie około 900 robotów gwarantuje dokładność i powtarzalność procesów. Z tej liczby, ponad 300 skoncentrowanych jest na produkcji Fiata Argo. Drukarka 3D, inteligentne systemy napędowe oraz rozwiązania poprawiające ergonomię pracowników łączą fabrykę z tym, co najlepsze w światowej produkcji.
Kapitał ludzki jest również kluczem do tej ewolucji. Inwestowanie w upoważnienie pracowników do rozwijania nowych umiejętności w kontekście Przemysłu 4.0 to rzeczywistość. W 2016 roku około 400 profesjonalistów uczestniczyło w ponad 5,000 godzin szkoleń, w tym międzynarodowych immersji.