Po długiej nieobecności na rynku sportowych samochodów, Fiat zaprezentował swoją odpowiedź na Mazdę MX-5, wprowadzając model Fiat Barchetta.
Czy kiedykolwiek myślałeś, że jeden z symboli włoskiego przemysłu motoryzacyjnego został stworzony przez Greka? Otóż, to Andreas Zapatinas zaprojektował Barchettę.
Sportowy pojazd zbudowano na platformie Fiata Punto, jednak podwozie zostało skrócone, wzmocnione i zmodyfikowane, aby oferować lepsze osiągi.
Podobnie jak Punto, Barchetta miała napęd na przednie koła, co mogło nie przypaść do gustu niektórym miłośnikom samochodów sportowych z napędem na tylną oś.
Części nadwozia samochodu były montowane przez firmę Maggiora. Kiedy Maggiora ogłosiła upadłość w 2002 roku, Fiat wstrzymał produkcję, a wznowił ją po roku.
Barchetta miała zwinny silnik 1,8-litrowy, który rozwijał moc 130 KM i osiągał prędkość maksymalną około 200 km/h.
Chociaż Fiat nigdy nie produkował modeli z kierownicą po prawej stronie, Barchetta zdobyła uznanie w Anglii i Japonii.
Mała Barchetta (której nazwa, nawiasem mówiąc, tłumaczy się jako „Mała Łódź”) mogła przyspieszyć do 100 km/h w 8,9 sekundy.