W pierwszych latach XIX wieku Fiat zakupił firmę Ansaldi, która już planowała produkcję modelu Brevetti (Patenty).
Po przejęciu projektu przez Fiat, inżynierowie poprawili go, zwiększając moc z 10-12 KM do 15-20 KM. Ponieważ wszystkie silniki były budowane ręcznie, trudno było określić dokładną moc. Niektóre źródła podawały, że te zainstalowane w modelu Brevetti były w stanie generować nawet 26 KM. Projekt został wzbogacony o kilka ulepszeń technicznych w porównaniu do konkurencji na rynku, co czyniło tę teorię jeszcze bardziej wiarygodną.
Model Brevetti oferowano w dwóch wersjach nadwoziowych: jako torpedo lub cabriolet-royal. Ta pierwsza była nowością na rynku. Oznaczało to, że samochód miał panele licujące z nadwoziem od przedniego grilla do tyłu pojazdu oraz drzwi po bokach. Cabriolet-royal oferował zamkniętą kabinę z tyłu dla pasażerów, bez drzwi z przodu dla kierowcy. Mimo to, przynajmniej istniała szyba przednia, która chroniła go.