Druga wersja faceliftingu Fiata Cromy została wprowadzona w 1991 roku. Samochód nie był już taki młody, ponieważ zadebiutował w 1985 roku, ale jego podstawowa platforma była bardzo dobra. To ta sama platforma, która była wykorzystywana w większych samochodach, takich jak Lancia Thema, Alfa Romeo 164 czy Saab 9000. Cała czwórka producentów połączyła siły, aby zainwestować w nową platformę FWD, która miała zastąpić ich modele RWD. Wcześniej Fiat miał model z tylnym napędem, Argenta, który wymagał zmiany.
W 1988 roku, w ramach pierwszego faceliftingu, Croma otrzymała pierwszy bezpośredni wtrysk diesla do samochodu osobowego. Silniki benzynowe były również bardzo zaawansowane jak na tamte czasy, szczególnie wersje CHT, które miały komorę wstępną, gdzie powietrze i paliwo były mieszane przed wejściem do cylindrów.
Oferowane skrzynie biegów to albo 5-biegowa manualna, montowana standardowo we wszystkich modelach, albo 4-biegowa automatyczna, dostępna tylko w wybranych silnikach. W Europie, w latach 90-tych, zapotrzebowanie na automatyczne skrzynie biegów było bardzo niskie. Dlatego inwestowanie w lepszą automatyczną przekładnię nie miało sensu.