Od 2005 roku wszystkie pojazdy sprzedawane w UE muszą spełniać normy emisji Euro 4, a Fiat postanowił wprowadzić facelifting gamy Doblo w tym właśnie roku.
Choć zaprojektowano go jako lekki pojazd użytkowy, Doblo okazało się bardzo dobrym i konkurencyjnym minivanem na rynku. Jedną z najważniejszych różnic między włoskim pojazdem a jego konkurentami była niezależna tylna zawieszenie, które zapewniało wyższy komfort jazdy po wyboistych drogach.
Po niepowodzeniu związanym z designem Fiata Multipla, włoski producent postanowił wprowadzić Doblo w tym segmencie. Samochód był dostępny w dwóch wersjach długości i oferował miejsce dla aż siedmiu pasażerów. Jego wygląd był bliższy pojazdowi użytkowemu niż minivanowi, ale funkcjonalność pozostawała ta sama. Zmodernizowany model miał liczne modyfikacje w przedniej części nadwozia, gdzie znajdowały się większe reflektory i nowy grill z niebieską odznaką Fiata pośrodku. Projektanci zainstalowali strefę wentylacyjną dla silnika oraz dwa boczne elementy dla świateł przeciwmgielnych na dolnym zderzaku. Z tyłu, światła tylne zamontowane w rogach były większe i oferowały lepszą widoczność z tyłu.
Wnętrze zostało wzbogacone o nową jednostkę multimedialną, dostępną jako opcja, na szczycie centralnej konsoli. Fiat zachował dźwignię zmiany biegów zamontowaną na górze, na desce rozdzielczej, zamiast w podłodze. Pomimo nowego, ulepszonego designu paneli, materiały użyte były na podobnym poziomie jakości, jak w wersji przed faceliftingiem.