Fullback był produktem stworzonym we współpracy pomiędzy Mitsubishi a Fiatem. Różnice dotyczyły detali oraz opcji wyposażenia.
W 2016 roku Mitsubishi pilnie potrzebowało pieniędzy, ponieważ jego produkty były mniej atrakcyjne na rynku. Poza hybrydowym Outlanderem Plug-In i pickupem L200, inne jego modele miały problemy z przetrwaniem na rynku. Z drugiej strony Fiat potrzebował pickupa, aby rozszerzyć swoją ofertę pojazdów użytkowych. Zamiast rozwijać własny produkt, poprosił Mitsubishi o nałożenie logo Fiata na L200.
Główną różnicą między Fullbackiem a L200 była marka oraz przedni pas. Fiat Fullback Cross charakteryzował się opadającymi reflektorami oraz kratką chłodnicy z trójwymiarowym wzorem. Wersja Cross była skierowana do tych, którzy używali pickupa jako pojazdu rekreacyjnego, nadającego się do przewożenia ciężkich przedmiotów w skrzyni lub ciągnięcia przyczepy. Fiat oferował standardowego Fullbacka z kabiną dwu- lub czteroosobową, natomiast wersja Cross była dostępna tylko w wersji czteroosobowej.
W środku Fullback Cross miał wysokiej jakości materiały, skórzane fotele oraz aluminiowe wstawki na konsoli centralnej i panelach drzwiowych. Duży system informacyjno-rozrywkowy, przeniesiony z Mitsubishi, był standardowym wyposażeniem.
Fiat Professional był działem Fiat Chrysler Automobiles odpowiedzialnym za pojazdy użytkowe, a klienci, którzy już posiadali LCV od tej firmy, poszukiwali niezawodnego i godnego zaufania pojazdu terenowego. Fiat zaproponował Fullbacka. Pod maską pickup miał silnik turbodiesel o pojemności 2.4 litra w większości rynków, podczas gdy w niektórych krajach był dostępny z jednostką benzynową o pojemności 2.3 litra. Standardową skrzynią biegów była 6-biegowa manualna, a na liście opcji znajdowała się 5-biegowa automatyczna. Niski bieg był standardem w całej ofercie.
Fiat Fullback to mocny krok marki Fiat Professional w segmencie średniej wielkości pick-upów w regionie EMEA, gdzie w 2014 roku sprzedano 675 000 sztuk (23% łącznej sprzedaży w segmencie LCV). Udział ten jest jeszcze większy na Bliskim Wschodzie – 58% – oraz w Afryce – 52%.
To zatem bardzo strategiczna premiera, a nowy Fullback z pewnością odegra wiodącą rolę w swoim segmencie dzięki swoim zwycięskim cechom – solidnej konstrukcji i niezawodności. Ten niezrównany bohater pracy jest wynikiem zrozumienia rzeczywistych potrzeb profesjonalnych klientów, ale doskonale sprawdza się również w codziennym życiu i czasie wolnym, dzięki swojej dużej uniwersalności.
Krótko mówiąc, nowy Fullback jest gotowy na każde wyzwanie, stąd jego nazwa, która pochodzi od kluczowej pozycji w rugby czy futbolu amerykańskim – ostatniego człowieka w linii obrony, a także defensora w ataku – co oznacza gracza zdolnego do radzenia sobie w każdej sytuacji.
Idealnie dopasowany do najlepszej konkurencji pod względem konfiguracji, wymiarów i silników, nowy pick-up Fiat Professional obejmuje pełną gamę wariantów, które zostaną dostosowane do specyficznych potrzeb poszczególnych rynków EMEA.
W szczegółach, oferta Fiat Fullback obejmuje cztery konfiguracje (Single Cab, Extended Cab, Double Cab i Chassis) oraz trzy poziomy wyposażenia.
Wszystkie wersje Fiat Fullback mają maksymalną wysokość 1 780 mm, szerokość do 1 815 mm oraz rozstaw osi wynoszący 3 000 mm. Długość różni się w zależności od konfiguracji – 5 155 mm (Single Cab), 5 275 mm (Extended Cab), 5 285 mm (Double Cab). Zmienia się również długość komory ładunkowej – 2 265 mm (Single Cab), 1 850 mm (Extended Cab) i 1 520 mm (Double Cab). Nośność, w zależności od konfiguracji, wynosi do 1 100 kg.
Na Bliskim Wschodzie i w Afryce pick-up Fiat Fullback będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych – 2.5-litrowym dieslu o mocy od 81 kW (110 hp) do 131 kW (178 hp) oraz 2.4-litrowym silniku benzynowym o mocy 97 kW (132 hp) i pięciobiegowej skrzyni biegów manualnej. Oferta silnikowa jest zgodna z najlepszą konkurencją i może być łączona, według oferty każdego rynku, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, obydwiema z pięcioma biegami.