Fiat potrzebował pełnej gamy pojazdów użytkowych, ale zbudowanie od podstaw pickup’a 4×4 okazało się zbyt kosztowne, dlatego podpisał umowę z Mitsubishi na jego produkcję.
Mitsubishi było długoletnim partnerem Chryslera. Wspólnie zbudowali kilka pojazdów, takich jak Mitsubishi 3000 GT/Dodge Stealth czy Mitsubishi Raider/Dodge Dakota. Fiat przejął Chryslera w 2016 roku, więc nawiązał współpracę z japońskim producentem, aby wyprodukować model Mitsubishi L200 z włoskim oznaczeniem i nazwą Fiat Fullback. Był dostępny w kilku wersjach nadwozia, w tym w pełnowymiarowej wersji z podwójną kabiną.
Główna różnica między Fullbackiem a L200 polegała na oznaczeniu i przedniej części nadwozia. Fiat Fullback miał opadające reflektory i kratkę chłodnicy z trójwymiarowym wzorem. Wersja czterodrzwiowa była reklamowana bardziej jako lifestyle’owy pickup, z dobrym wyposażeniem wnętrza w standardzie.
W środku, Fullback miał materiałowe wykończenie w podstawowej wersji, podczas gdy skórzane fotele i aluminiowe wstawki były standardem w wyższych wersjach. Duży system multimedialny, przejęty z Mitsubishi, był montowany w standardzie.
Fiat Professional był działem producenta z Włoch zajmującym się pojazdami użytkowymi, a jego klienci, którzy już posiadali LCV, prosili o niezawodny i godny zaufania pojazd terenowy. Fiat zaproponował model Fullback. Pod maską pickup miał silnik turbodiesel o pojemności 2,4 litra, dostępny na większości rynków, natomiast w niektórych krajach oferowano go z jednostką benzynową 2,3 litra. Standardowa skrzynia biegów to 6-biegowa manualna, a w opcji była dostępna 5-biegowa automatyczna. Niskie przełożenie biegów montowane było w standardzie w całej gamie modeli.
Fiat Fullback to mocny debiut marki Fiat Professional w segmencie średniej wielkości pick-upów w regionie EMEA, gdzie w 2014 roku sprzedano 675 000 jednostek (23% całkowitej sprzedaży w segmencie LCV). Udział ten jest jeszcze większy na Bliskim Wschodzie – 58% – oraz w Afryce – 52%.
Jest to zatem bardzo strategiczny krok, a nowy Fullback z pewnością odegra kluczową rolę w swoim segmencie dzięki swoim zwycięskim cechom – solidnej konstrukcji i niezawodności. Ten niezrównany bohater pracy to wynik zrozumienia rzeczywistych potrzeb profesjonalnych klientów, ale doskonale sprawdza się również w codziennym życiu i czasie wolnym, dzięki swojej dużej wszechstronności.
Krótko mówiąc, nowy Fullback jest gotowy podjąć każde wyzwanie, stąd jego nazwa, pochodząca od kluczowej pozycji w rugby lub futbolu amerykańskim – ostatniego zawodnika w linii obrony, ale także obrońcy w ataku – co oznacza gracza zdolnego do radzenia sobie w każdej sytuacji.
Perfekcyjnie dostosowany do najlepszej konkurencji pod względem konfiguracji, wymiarów i silników, nowy pick-up marki Fiat Professional obejmuje pełną gamę wariantów, które będą dostosowane do specyficznych potrzeb każdego z rynków EMEA.
W szczegółach linia Fiat Fullback obejmuje cztery konfiguracje (Single Cab, Extended Cab, Double Cab i Chassis) oraz trzy poziomy wyposażenia.
Wszystkie wersje Fiata Fullback mają maksymalną wysokość 1 780 mm i szerokość do 1 815 mm, z rozstawem osi wynoszącym 3 000 mm. Długość zależy od konfiguracji – 5 155 mm (Single Cab), 5 275 mm (Extended Cab), 5 285 mm (Double Cab). Zmienia się również długość komory ładunkowej – 2 265 mm (Single Cab), 1 850 mm (Extended Cab) i 1 520 mm (Double Cab). Nośność wynosi, w zależności od konfiguracji, do 1 100 kg.
Na Bliskim Wschodzie i w Afryce pick-up Fiat Fullback będzie dostępny z dwoma opcjami silnikowymi – 2,5-litrowym silnikiem diesla o mocy od 81 kW (110 hp) do 131 kW (178 hp) oraz 2,4-litrowym silnikiem benzynowym, który generuje 97 kW (132 hp) i ma pięciobiegową skrzynię manualną. Ta oferta silnikowa jest dostosowana do najlepszej konkurencji i może być łączona, w zależności od oferty danego rynku, z manualną skrzynią biegów lub automatyczną, obie z pięcioma biegami.