Fiat starał się zaoferować swoim klientom szerszą gamę pojazdów użytkowych, w tym „roboczego konia”, jakim był pickup Fullback, dostępny z przedłużoną kabiną i dłuższą skrzynią ładunkową.
Włoski producent samochodów potrzebował pickup’a terenowego w swojej ofercie LCV, a logicznym partnerem była Mitsubishi. Wcześniej japoński producent ściśle współpracował z Dodge’em, który teraz współpracował z Fiatem. Po podpisaniu umów, na rynek wprowadzono model Mitsubishi L200 z logo Fiata jako Fiat Fullback. Był dostępny w kilku wersjach nadwozia, w tym w wersji z przedłużoną kabiną.
Główna różnica między Fullbackiem a L200 polegała na logo i przednim zderzaku. Fiat Fullback miał opadające reflektory i siatkowy grill z trójwymiarowym wzorem. Przedłużona kabina oferowała wystarczająco dużo miejsca z tyłu dla dwóch dorosłych osób na krótkich trasach, takich jak przejazd z magazynu na budowę lub z obory z sianem dla koni.
W środku, Fullback miał materiałowe wykończenie w podstawowej wersji wyposażeniowej, podczas gdy skórzane fotele i aluminiowe wstawki były standardem w wyższych wersjach. Duży system infotainment, przeniesiony z Mitsubishi, był dostępny jako opcja. Na szczęście, klimatyzacja była standardem.
Fiat Professional był działem pojazdów użytkowych włoskiego producenta, a klienci, którzy już mieli LCV od Fiata, prosili o niezawodny i godny zaufania pojazd terenowy. Fiat zaoferował Fullbacka. Pod maską, pickup był wyposażony w silnik turbodiesel o pojemności 2.4 litra na większości rynków, natomiast w wybranych krajach dostępny był z jednostką benzynową o pojemności 2.3 litra. Standardową skrzynią biegów była 6-biegowa manualna, podczas gdy na liście opcji znalazła się 5-biegowa automatyczna. Skrzynia terenowa była standardem w całej gamie modeli.
Fiat Fullback to mocne wejście marki Fiat Professional na rynek średniej wielkości samochodów pick-up w regionie EMEA, gdzie w 2014 roku sprzedano 675 000 sztuk (23% całkowitej sprzedaży w segmencie LCV). Udział ten jest jeszcze większy na Bliskim Wschodzie – 58% – oraz w Afryce – 52%.
Jest to zatem bardzo strategiczny krok, a nowy Fullback z pewnością odegra kluczową rolę w swoim segmencie dzięki swoim wyjątkowym cechom – solidnej konstrukcji i niezawodności. Ten niezrównany bohater pracy jest efektem zrozumienia rzeczywistych potrzeb profesjonalnych klientów, ale doskonale sprawdza się także w życiu codziennym i rekreacji, dzięki swojej wszechstronności.
W skrócie, nowy Fullback jest gotowy na wszelkie wyzwania, stąd jego nazwa, która pochodzi z kluczowej pozycji w rugby i futbolu amerykańskim – ostatniego człowieka w linii obrony, który także pełni rolę obrońcy w ataku – co oznacza zawodnika zdolnego do poradzenia sobie w każdej sytuacji.
Idealnie dopasowany do najlepszych konkurentów pod względem konfiguracji, wymiarów i silników, nowy pick-up Fiata obejmuje pełną gamę wariantów, które będą dostosowane do specyficznych potrzeb każdego z indywidualnych rynków EMEA.
W szczególności, gama Fiat Fullback obejmuje cztery konfiguracje (Single Cab, Extended Cab, Double Cab oraz Chassis) oraz trzy poziomy wyposażenia.
Wszystkie wersje Fiat Fullback mają maksymalną wysokość 1 780 mm i szerokość do 1 815 mm, z rozstawem osi wynoszącym 3 000 mm. Długość różni się w zależności od konfiguracji – 5 155 mm (Single Cab), 5 275 mm (Extended Cab), 5 285 mm (Double Cab). Zmienia się także długość przestrzeni ładunkowej – 2 265 mm (Single Cab), 1 850 mm (Extended Cab) oraz 1 520 mm (Double Cab). Nośność, w zależności od konfiguracji, wynosi do 1 100 kg.
Na Bliskim Wschodzie i w Afryce pick-up Fiat Fullback będzie dostępny z dwoma opcjami silnikowymi – 2,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy od 81 kW (110 KM) do 131 kW (178 KM) oraz 2,4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 97 kW (132 KM) i pięciobiegową skrzynią manualną. Oferta silnikowa jest dostosowana do najlepszej konkurencji i może być łączona, w zależności od oferty na danym rynku, z manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią z pięcioma biegami.