Fiat zdecydował się na wycofanie modelu Tempra Wagon i wprowadził Marea Weekend w 1996 roku jako średniej wielkości kombi w ofercie firmy.
Fiat zbudował Marea na nowej platformie C1, którą dzieliła z mniejszymi modelami, Bravo i Brava. Włosi mieli pomysł, aby wykorzystać te same podzespoły, co pozwoliło obniżyć koszty produkcji i zaoferować odpowiedni samochód w niższej cenie niż konkurencja. Rezultatem był dobry samochód rodzinny, ale niestety jego sprzedaż spadła, co uniemożliwiło wprowadzenie drugiej generacji.
Przód Marea nawiązywał do linii Bravo/Brava, a całość prezentowała świeży styl z wąskim przodem i smukłymi reflektorami. Zaokrąglone rogi i krągłe powierzchnie zaprojektowano w centrum designu Fiata. Wersja kombi miała rozkładany tył, gdzie klapa bagażnika otwierała się ku górze, a dolna część opadała, co umożliwiało uzyskanie płaskiej powierzchni ładunkowej. Dzięki umiejscowieniu tylnych świateł wysoko na filarach D, były one chronione przed drobnymi wypadkami na parkingu, co było szczególnie doceniane w zatłoczonych miastach.
Wewnątrz, Marea Weekend oferowała liczne schowki w centralnych podłokietnikach, panelach drzwiowych oraz tylnym podłokietniku. Rozkładane oparcie kanapy powiększało przestrzeń bagażową i było wystarczająco długie, aby można było je wykorzystać jako miejsce do spania. Krzywe linie na desce rozdzielczej przypominały te z Bravo/Brava, jednak z pewnymi różnicami.