Rzadko w historii motoryzacji samochód otrzymał tyle negatywnych opinii na temat swojego wyglądu, co Fiat Multipla z 1998 roku. Jego kontrowersyjny wygląd mógłby być tylko porównywany, lub nawet przewyższany, przez Pontiac Aztek.
Trudno opisać samochód, który został zaprojektowany wokół funkcjonalnego konceptu. Podczas gdy inżynierowie pracowali do późna, żeby zrealizować wszystkie założenia, zespół projektowy wyglądał jakby rysował linie swoimi pudełkami na lunch w czasie finału Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 1994 roku, kiedy to Włochy przegrały z Brazylią. Jednak samochód o długości 4 metrów (13,1 stopy) mógł pomieścić sześciu dorosłych pasażerów i 400 litrów (14 stóp sześciennych) bagażu, co było jego główną zaletą na rynku.
Krótki przód charakteryzował się stopniowym kształtem. Jeden stopień dla zderzaka, jeden dla maski, kolejny dla belki z parą lamp, a strome przednie okno nadawało kształt pojazdu. Pozostała część auta miała formę sześcianu z zaokrąglonymi krawędziami i pionowym spadkiem dla klapy tylnej. Trzy zestawy świateł – do jazdy w trudnych warunkach, główne oraz parkingowe – zainstalowane były, aby zakończyć nietypowy wygląd pojazdu.
Wewnątrz było miejsce dla sześciu osób na indywidualnych siedzeniach. Aby je pomieścić, Fiat przeniósł dźwignię zmiany biegów z podłogi na centralną konsolę. Została zintegrowana z panelem, który łączył wskaźniki, system klimatyzacji oraz system audio.