Nie jest tajemnicą, że pierwszy model wydany w 1998 roku nie zyskał zbyt dużego uznania. Owszem, zdobył tytuł Samochodu Roku w programie Top Gear w 2000 roku ze względu na swoją praktyczność, ale jednocześnie otrzymał miano „Najbrzydszego Samochodu” w tym samym programie.
W 2004 roku Fiat postanowił poprawić wygląd zewnętrzny i model przeszedł duży facelifting.
Estetycznie, całkowicie nowa Multipla otrzymała nowe reflektory, przekształconą maskę i ogólnie bardziej aerodynamiczny wygląd, co sprawiło, że stała się bardziej anonimowym i mniej kontrowersyjnym pojazdem. Zlikwidowano wypukłość, gdzie maska łączyła się z kabiną. Nowa Multipla była o 2 cm szersza i 4 cm dłuższa, z ulepszonym zderzakiem.
Innowacyjny układ siedzeń 3×2 został zachowany, dzięki czemu mała Multipla mogła pomieścić do 6 osób.
Wnętrze nie przeszło znaczącej aktualizacji, przez co deska rozdzielcza wydawała się już nieco przestarzała. Jakość użytych materiałów nie była najlepsza, ale wszystko wyglądało na dobrze złożone.
Kabina była przestronna, a bagażnik miał ogromne rozmiary jak na samochód tej wielkości.
Za kierownicą kierowca miał dobrą pozycję i cieszył się lepszą widocznością, podczas gdy dźwignia zmiany biegów umieszczona na desce rozdzielczej była w zasięgu ręki i działała płynnie.