Fiat opracował drugą generację modelu Palio z myślą o rynku południowoamerykańskim, wprowadzając ją na rynek w 2011 roku.
Poprzednio zaprezentowany na spotkaniu dealerów w Grecji w 2011 roku, drugi model Palio bazował na konstrukcji europejskiego Fiata Grande Punto. Dzięki temu włoski producent zdołał obniżyć koszty rozwoju produktu. Co więcej, niektóre części tej platformy pochodziły już z Fiata Uno.
Wyprodukowany w Brazylii pięciodrzwiowy hatchback miał nieco przestarzały design inspirowany wczesnymi trendami stylu z początku lat 2000. Jednak nie przeszkadzało to zbytnio jego klientom, którzy doceniali zaokrąglone kształty i ostre kąty. Z przodu, w zależności od wersji, Palio II miało szeroki, czarny grill z poziomym otworem na tablicę rejestracyjną. Z boku, opcjonalne lampy przeciwmgielne montowane były w aerodynamicznych wlotach. Samochód był dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach, co wymusiło zastosowanie plastikowych ozdób wokół nadkoli. W ten sposób stworzono wrażenie małego crossovera.
Wnętrze Palio II charakteryzowało się czterema dużymi nawiewami na desce rozdzielczej oraz prostym designem z zaokrąglonymi liniami. Twarde plastiki były szeroko stosowane na drzwiach, panelach i konsoli centralnej. Z przodu znajdowały się dwa fotele kubełkowe, które zapewniały komfort podróży, natomiast na dzielonej kanapie było ograniczone miejsce dla trzech pasażerów.
Pod maską Palio dostępne były trzy silniki o pojemności od 1.0 do 1.6 litra. Wszystkie były połączone z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, a Fiat oferował także automatyczną pięciobiegową skrzynię biegów.
Nowa generacja Fiata Palio to całkowicie nowy samochód, który zdobywa kolejne uznanie. Jest piękniejszy, bardziej solidny, komfortowy, bezpieczniejszy i większy – Fiat Palio w końcu dorósł i ewoluował.
Nowy Fiat Palio będzie produkowany w naszym zakładzie w Betim, w Minas Gerais, a jego debiut na rynku brazylijskim to naturalna kontynuacja jego poprzedników: poprawiony, imponujący i w pełnej harmonii z oczekiwaniami klientów. Jego atrakcyjny design, całkowicie przeprojektowany przez Centro Stile Fiat w Italii, jest nowoczesny i harmonijny, wyrafinowany i sportowy, a jednocześnie wyraża silną osobowość.
Ewolucja zmienia wygląd nowego Fiata Palio, sprawiając, że jest dłuższy, szerszy, wyższy i ma większy rozstaw osi, co korzystnie wpływa na komfort wszystkich pasażerów, którzy mogą cieszyć się większą przestrzenią wewnętrzną. Ponadto, komfort jest podkreślony przez starannie przemyślaną reformulację wnętrza, które tworzy przyjemne środowisko, w którym wszystko jest w harmonii pod względem kształtów, kolorów i tekstur.
Nowy Fiat Palio napędzają trzy silniki: Fire 1.0 EVO, Fire 1.4 EVO oraz 1.6 16V E.torQ, wszystkie w wersji Flex. Wersje 1.6 16V mogą być wyposażone w mechaniczny lub automatyczny napęd Dualogic®. W sumie nowy model trafia na rynek w sześciu wersjach, aby zaspokoić różne gusta, potrzeby i budżety. Są to: Attractive 1.0, Attractive 1.4, Essence 1.6 16V, Essence 1.6 16V Dualogic, Sporting 1.6 16V oraz Sporting 1.6 16V Dualogic.
Fiat Palio jest również bardzo dobrze wyposażony, dzięki różnorodnym elementom, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo pasażerów, takim jak poduszki powietrzne boczne i czołowe, hamulce ABS, skórzana kierownica z kontrolą radia, przycisk zmiany biegów na kierownicy, czujniki zmierzchu i deszczu, tempomat, podgrzewanie szyby, odtwarzacz CD z wejściem MP3 oraz iPod/USB, światła przeciwmgielne, przycisk logo klapy tylniej, kluczyk scyzoryk z pilotem oraz wiele innych elementów.
Hatchback wprowadza też kolejną innowację: właściciel nowego Fiata Palio może wybierać spośród różnych elementów personalizacyjnych, które mogą być dodawane bezpośrednio w fabryce lub w salonach. Klienci mają do wyboru różne linie naklejek, emblematów oraz wykończeń.
Proces rozwoju nowego Fiata Palio wymagał około 824 000 godzin pracy inżynierów. W tym czasie powstało 526 prototypów, pojazdów testowych i pre-seryjnych. Zostały one poddane 61 434 testom wirtualnym, 61 583 testom fizycznym i przejechały ponad 1,7 miliona kilometrów, zanim finalny produkt mógł trafić na ulice. Prawie 3 300 nowych komponentów składa się na ten samochód. W zakresie jakości, niezawodności, wytrzymałości i siły nie oszczędzano wysiłków, aby zapewnić klientowi Fiat to, co najlepsze.
CAŁKOWICIE NOWY DESIGN DLA CAŁKOWICIE NOWEGO SAMOCHODU
Fiat Palio, który teraz trafia na ulice, to krok naprzód w porównaniu do poprzedniego hatchbacka – jest większy i ładniejszy. Całkowicie współczesny design stworzony przez Centro Stile Fiat w Italii doskonale wpisuje się w globalne trendy, a jednocześnie odnosi się do tożsamości marki Fiat. Praktyczność i funkcjonalność towarzyszą idealnemu wykończeniu, czyniąc nowego Fiata Palio modelem referencyjnym w swoim segmencie.
Znaczącą zmianą, która przyciąga uwagę do nowego Fiata Palio, jest jego rozmiar. Jego wymiary są zauważalnie większe niż w wcześniejszych wersjach. Samochód urósł: o 31 mm w szerokości, 60 mm w wysokości, 28 mm w długości oraz 47,3 mm w rozstawie osi. Pomimo tego, że to samochód kompaktowy, te większe wymiary zdecydowanie przyczyniają się do podniesienia komfortu pasażerów i bardziej inteligentnego wykorzystania przestrzeni wewnętrznej.
Nadwozie nowego Fiata Palio zostało opracowane zgodnie z najnowszymi kryteriami projektowymi. Celem było uzyskanie lekkiego nadwozia (w porównaniu do konkurencji), przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej wydajności strukturalnej. W tym celu zastosowano bardziej odporne materiały, co pozwoliło na zmniejszenie grubości i wagi komponentów, bez utraty celów strukturalnych. Wykorzystanie strategicznie umieszczonych wzmocnień również przyczyniło się do poprawy ochrony pasażerów.
Włoski styl w 100% brazylijskim samochodzie
Zewnętrznie wszystko się zmieniło. Nowy Fiat Palio wprowadza DNA włoskiego designu, które łączy funkcjonalność z pięknem estetycznym. Jego wysoka i opadająca linia bioder definiuje sportowy charakter pojazdu. Ponadto wyraźnie pochylona szyba czołowa nadaje mu dynamizmu. Delikatne krzywe tworzą profil łączący hatchback z minivanem, będący nowoczesny i elegancki. Harmonijny i dynamiczny design okien w połączeniu z boczną linią, która wzrasta w przednim błotniku i kończy się z tyłu, wydłuża model, nadając mu estetykę i majestatyczny charakter.
Z przodu, zaokrąglone i pełne linie otrzymały reflektory w kształcie kropli, bi-parabola, symbolizujące nowoczesność i osobowość. Solidny zderzak z geometrycznymi wycięciami na światła przeciwmgielne daje wrażenie siły i odwagi. Wysoki i majestatyczny wlot powietrza ma poziomą listwę, która przyjmuje przednią tablicę rejestracyjną pojazdu. Logo Fiata otoczone jest eleganckimi chromowanymi detalami, które nawiązują do stylu modelu 500. Dobrze umiejscowione linie wzmacniają wszystkie elementy.
Gładkie powierzchnie dominują z boku, definiowane przez linie i subtelne krzywe. Linia bioder zaczyna się od zewnętrznego narożnika reflektora, biegnie wzdłuż okien i na słupku C, kończąc na tylnej szybie. Ta linia wprowadza harmonię w całe nadwozie. Inna, silniejsza linia biegnie wzdłuż boku, ukrywając klamki drzwi i łącząc się z zewnętrznym narożnikiem reflektora. Dach pojazdu lekko wygina się w stronę tyłu, a okna podążają za tą krzywą, emitując dynamizm i energię. Wydatne nadkola służą jako element zaskoczenia, przełamując dużą płaszczyznę boczną i łącząc się z zderzakami.
Z tyłu uwagę przyciągają lampy. Wydłużone pionowo i z wieloma oryginalnymi cechami, wprowadzają do obszaru tylnej szyby, przyciągając uwagę swoją odwagą i funkcjonalnością, ponieważ są łatwo widoczne dla innych kierowców. Ponadto sprawiają, że model staje się ekskluzywny. Dwukolorowe soczewki dodają nowoczesności nadwoziu.
Światło stopu LED ma długą żywotność i zapewnia doskonałą widoczność dla tych, którzy jadą za nim, nadając jednocześnie samochodowi sportowy wygląd. Duża tylna szyba i delikatnie zakrzywiona klapa bagażnika z fazowanymi krawędziami tworzą atrakcyjny wizualnie element, który dopełnia solidny zderzak. Ten zderzak zawiera tę samą czarną listwę co z przodu. Całe tylne nadwozie nawiązuje do solidności i nowoczesności.
Systemy optyczne w nowym Palio zasługują na wyróżnienie. Reflektor biparabola ma większą intensywność fotometryczną wiązek świateł, co zapewnia wysoki strumień świetlny. Żarówki w reflektorach zaprojektowano tak, aby jak najlepiej symulować światło dzienne, co pozwala na bardziej jednorodne rozłożenie, z większą głębią i realizmem wizualnym. Kształt turbinowy lamp tylnych, zarówno świateł parkingowych, jak i hamulcowych nadaje im unikalności.
Nowy model wprowadza również niezależny tylny reflektor oddzielony od świateł kierunkowskazów. Umieszczone w zderzaku są tradycyjnie bardziej widoczne na autostradach i w miejskich uliczkach.
Wspaniała jakość i komfort wewnątrz
Wewnątrz nowego Fiata Palio również czeka wiele niespodzianek. Obszerna przestrzeń wewnętrzna, szczególnie jak na samochód w segmencie AB, wysoka jakość wykończenia, oraz wiele detali technologicznych zwiększają przyjemność z prowadzenia i podróżowania w tym pojeździe. Szczególną uwagę zwrócono na harmonizację wszystkich elementów – deski rozdzielczej, kierownicy, radia, głośników i tkanin – w taki sposób, aby stworzyć przyjemne i wyrafinowane, ale zawsze funkcjonalne otoczenie.
Wszystkie funkcjonalne powierzchnie samochodu są pokryte panelami, nadając wnętrzu bardzo elegancki i przyjemny w dotyku charakter. Schowki, które zwiększają wygodę i organizację, znajdują się wszędzie. W zależności od wersji, może ich być w sumie 17: cztery na desce rozdzielczej, cztery w konsoli środkowej, osiem w drzwiach i jeden na pokrywie bagażnika.
Foteliki są nowego typu i zaprojektowane tak, aby były bardziej ergonomiczne oraz wygodne. Ich konstrukcja jest lekka i mocna, oraz bardzo bezpieczna. Fotele przednie mają system zapobiegający zsunięciu się i regulację wzdłużną za pomocą szyn. Fotel kierowcy może mieć regulację wysokości za pomocą dźwigni oraz podparcia dla komfortu. Tylny fotel oferuje dwie pozycje oparcia, aby zwiększyć objętość bagażnika. Można go również złożyć na płasko, tworząc większą przestrzeń ładunkową. Wszystkie zagłówki foteli i podłokietniki mają technologię pourinplace, co oznacza „wtrysk” pianki bezpośrednio do tkaniny, co pozwala na stworzenie nowych i bardziej ergonomicznych kształtów.
Jednym z nowych elementów, które przyciągają najwięcej uwagi w desce rozdzielczej, jest panel instrumentów – w 100% zaprojektowany i wytworzony w Brazylii przez Magneti Marelli. Posiada biały wyświetlacz LCD, który zapewnia lepszą widoczność, jasną grafikę i wskaźniki rozmieszczone w całej belce, gdzie układ elementów jest całkowicie trójwymiarowy. Zawiera również funkcję WelcomeMoving, która sprawia, że wskaźniki instrumentów się poruszają i wykonują test systemu, witając kierowcę po włączeniu zapłonu. Podświetlenie deski rozdzielczej włącza się i wyłącza stopniowo, w zgodzie z ruchem wskaźników.
W wersjach Attractive i Essence tło deski rozdzielczej jest czarne i zawiera prędkościomierz, obrotomierz, zegar oraz częściowe i pełne cyfrowe liczniki kilometrów, termometr cieczy chłodzącej, analogowy wskaźnik poziomu paliwa oraz lampki kontrolne. Liczby są białe z czerwonymi wskaźnikami, w łatwej do odczytania formie, nie rozpraszając kierowcy.
Wersja Sporting otrzymała inną deskę rozdzielczą. Zawiera te same wskaźniki, co pozostałe wersje, ale z większymi numerami w gradientowym druku oraz białymi wskaźnikami, a pośrodku znajduje się logo „Sporting”.
Innym ważnym punktem było opracowanie Color and Trim, kiedy projektanci Fiata poszukiwali najlepszej równowagi kolorów, tkanin i tekstur dla wewnętrznego i zewnętrznego wyglądu nowego Palio dzięki nowym technologiom.
Jednym z wyróżniających elementów tej pracy jest insertmolding – pozioma centralna listwa biegnąca przez cały panel – która wraz z nową tkaniną foteli i paneli drzwiowych tworzy główny element personalizacji wnętrza nowego Fiata Palio. Z unikalnymi wzorami dla każdej wersji, montaż może być wymieniany na inne kolory i nadruki dla klientów, którzy chcą spersonalizować swój samochód.
Z nową objętością wnętrza Fiata Palio system audio został również skonfigurowany i umiejscowiony, aby osiągnąć optymalną wydajność akustyczną. Pakiet składa się z wzmocnionej anteny, dwóch przednich głośników MidWoofer, dwóch tylnych głośników Full Range oraz dwóch przednich Tweeterów. Odtwarzacz CD MP3 jest częścią deski rozdzielczej, co dodaje jej elegancji. System ma również złącze USB/iPod oraz Bluetooth® do korzystania z telefonu bez trzymania go w ręku. Inną innowacją w modelu jest opcja sterowania radiem na kierownicy.
Komfort wewnętrzny dopełnia praca inżynierów Fiata nad systemem klimatyzacji. Doskonały wynik nowego Fiata Palio zajął miejsce jako najlepszy punkt odniesienia w rynku wśród systemów manualnych.
DOSKONAŁA WYDAJNOŚĆ STRUKTURALNA
Struktura nowego samochodu została zaprojektowana, aby spełniać najlepsze wymagania bezpieczeństwa na rynku globalnym. W nadwoziu zastosowano materiały o wysokiej wytrzymałości na dużą skalę, co skutkuje zwiększoną sztywnością, poprawioną wydajnością bezpieczeństwa oraz redukcją masy nadwozia o 15%.
Te komponenty z materiałów o wysokiej wytrzymałości stanowią 35% struktury nadwozia. Zostały również zastosowane w 30% części ruchomych struktury i 34% struktury drzwi. Dodatkowo, bezpieczeństwo drzwi wzrosło w przypadku kolizji bocznych i włamań dzięki użyciu ultraodpornych materiałów oraz nowych bocznych belek ochronnych w profilu omega.
Wszystkie te interwencje w nowym samochodzie doprowadziły do doskonałych osiągów strukturalnych, redukcji masy, poprawy wydajności i podwyższenia bezpieczeństwa. Oprócz wszystkich aspektów, które poprawiają bezpieczeństwo bierne, nowy Fiat Palio może być również wyposażony w cztery poduszki powietrzne, dwie z przodu i dwie z boku. W zakresie bezpieczeństwa aktywnego wyróżniają się hamulce ABS z systemem EBD.
Kolejnym mocnym punktem nowego Fiata Palio jest jego zawieszenie. Posiada całkowicie nową i bardziej odporną strukturę, zaprojektowaną i skalibrowaną, aby zapewnić komfort pasażerom w każdych warunkach jazdy – to znaczy, że pochłania nierówności drogi oraz boczne i podłużne oscylacje, dbając o stabilność pojazdu i utrzymując przyczepność opon do podłoża.
W tym celu przyjęto różne rozwiązania techniczne:
Zawieszenie przednie. Ma dolne ramiona w postaci prostokątnego trójkąta. Celem jest zminimalizowanie efektu obciążenia hamulca w zakrętach oraz zapewnienie lepszej równowagi w różnych warunkach pracy.
Zawieszenie tylne. Oś skrętna i pół-niezależne koła skutkują wysoką sztywnością skrętną i właściwą elastycznością.
Gumowy odbojnik przymocowany do nadwozia. Został zoptymalizowany, aby poprawić reakcję dynamiczną w zakrętach.
Wymiary elastycznych odbojników. Zostały zwiększone, aby lepiej tłumić nierówności drogi, co zwiększa komfort jazdy.
Amortyzatory zaprojektowane i dostosowane tak, aby osiągnąć idealną równowagę pomiędzy komfortem jazdy a stabilnością w zakrętach.
Zawieszenie przednie typu McPherson składa się z dolnych ramion z blachy, piast kół, drążków, stabilizatora, hydraulicznymi amortyzatorami i sprężyn helicalnych o „bocznych obciążeniach”. Amortyzatory i sprężyny działają jako elementy elastyczne, tłumiące oraz jako elementy strukturalne i kinematyczne.
Z tyłu zawieszenie jest typu belki skrętnej, z pół-niezależnymi kołami połączonymi belką skrętną, co idealnie nadaje się do brazylijskich dróg. Amortyzatory są pionowe, przymocowane do nadwozia wewnątrz nadkola. Razem z nachylonymi, szerszymi tulejami, system jest bardzo efektywny w pochłanianiu nierówności drogi, utrzymując doskonały poziom komfortu wibracyjnego i akustycznego wewnątrz pojazdu. Podwójne sprężyny spiralne mają elastyczność z działaniem progresywnym, pełniąc swoją rolę w utrzymaniu stabilności i bezpieczeństwa w każdej ładowności pojazdu.
System hamulcowy nowego Fiata Palio został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie i pewności. W wersjach wyposażonych w silniki 1.0 i 1.4, hamulce przednie to tarczowe z pływającym zaciskiem. Hamulce tylne to bębnowe z samocentrującymi szczękami, jeden cylinder sterujący na koło i automatyczny mechanizm regulacyjny do zespołu.
Obwód krzyżowy zapewnia niezawodne hamowanie, nawet jeśli jeden obwód zawiedzie, zapewniając, że drugi zatrzyma samochód.
Nowy Fiat Palio wyposażony jest w zawór korygujący hamulce, który działa na tylne hamulce. Jeśli samochód jest wyposażony w ABS, korygowanie hamulców jest elektroniczne, poprzez EBD (Electronic Brakeforce Distribution), który działa na tylne hamulce. Ta funkcja jest zintegrowana z ABS.
Komfort akustyczny nowego Palio również był intensywnie opracowywany przez dział inżynieryjny Fiata, z przeprowadzonym badaniem wibracyjnym ciała wirtualnego i fizycznego. Wśród głównych elementów użytych w nowym samochodzie są lżejsze materiały i o lepszych parametrach, a oprócz zawieszenia, silnik z hydraulicznym odbojnikiem z bardzo elastycznej gumy, co w połączeniu z hydraulicznym urządzeniem zapewnia dobre filtrowanie wibracji. Wszystko to prowadzi do redukcji sztywności dynamicznej, co zapewnia lepszą izolację od wibracji i mniejsze poziomy hałasu.
Interesującym szczegółem rozwoju mechanicznego nowego Fiata Palio był układ elementów. Poszukiwano najlepszych pozycji i kształtów dla zbiorników, wykorzystując zoptymalizowane przewody i zmniejszone długości, co pozwoliło na zredukowanie liczby zakrętów. W ten sposób nowa konstrukcja przewodów oferuje wyższą jakość, mniejsze straty ciśnienia, mniejsze narażenie na wysoką temperaturę oraz eliminację ostrych krawędzi. Dla klienta oznacza to również niższe koszty utrzymania.
Warto również zaznaczyć, że wszystkie wersje nowego Palio przyjęły technologię zielonych opon, co pomaga zmniejszyć zużycie paliwa.
NOWOCZESNA I EFEKTYWNA MONTAŻ MECHANICZNY
Nowy Fiat Palio będzie dostępny z trzema silnikami: 1.0 Fire EVO, 1.4 Fire EVO 16v oraz 1.6 E.torQ Flex. Każdy z nich zapewnia dobrą wydajność, oszczędność paliwa oraz brak wibracji lub hałasu, co podnosi komfort jazdy oferowany przez nowy model.
Silnik Fire 1.0 EVO napędza również nowego Fiata Uno. Na benzynie oferuje maksymalną moc 73 KM i maksymalny moment obrotowy 9,5 Nm przy 3 850 obr./min. Na etanolu moc wzrasta do 75 KM, a moment obrotowy do 9,9 Nm przy 3 850 obr./min. Zespół ten napędza wersję Attractive 1.0 nowego hatchbacka.
Ten silnik został zaprojektowany, aby zapewnić dobrą wydajność przy oszczędności paliwa i niskich emisjach. Dlatego zastosowano szereg rozwiązań konstrukcyjnych, takich jak tłoki o specjalnie zaprojektowanej niskiej wadze, długie korbowody z warstwą łamaną oraz plastikowy kolektor ssący. Efektem jest bardzo małe tarcie wewnętrzne, co koncentruje się na oszczędności paliwa i niskich emisjach.
Silnik Fire 1.4 Evo jest już obecny w innych modelach marki, takich jak nowy Fiat 500 i Fiat Uno. Na benzynie osiąga maksymalną moc 85 KM i moment obrotowy 12,4 Nm przy 3 500 obr./min. Na etanolu moc wzrasta do 88 KM, a moment obrotowy do 12,5 Nm przy 3 500 obr./min.
Dziedziczy wiele cech po EVO 1.0 i charakteryzuje się ekonomicznością oraz dobrą wydajnością. To w dużej mierze zasługa ciągłej zmiany fazy wałka rozrządu (CVCP), która umożliwia inteligentną zmianę o do 50° w fazie między wałem rozrządu a wałem korbowym. Dzięki temu każdy tryb pracy silnika odbywa się w idealnej fazie dla wałka rozrządu, maksymalizując moment obrotowy przy niskich obrotach i moc przy wyższych. Kolektory ssący i wydechowy oraz komora spalania zaprojektowano tak, aby działały w połączeniu z CVCP. Silnik Fire 1.4 EVO napędza wersję Attractive 1.4 nowego Fiata Palio.
Wersje Essence i Sporting posiadają silnik 1.6 16v E.torQ Flex, który jest również montowany w wielu innych modelach produkowanych przez Fiat Automóveis oraz w zakładzie Fiat Powertrain w Campo Largo w stanie Parana. Ten nowoczesny silnik wyróżnia się niską masą części ruchomych, wysoką wydajnością przy oszczędności paliwa, zmniejszonym poziomem emisji, niskim poziomem hałasu i wibracji, wysoką niezawodnością. Silnik 1.6 16V osiąga moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy 16,2 kgfm przy 4 500 obr./min na benzynie. Na etanolu jego moc wynosi 117 KM, a moment obrotowy 16,8 Nm przy 4 500 obr./min.
Silnik E.torQ Flex może być połączony z automatyczną skrzynią biegów Dualogic®, która umożliwia jazdę w trybie automatycznym – niezwykle komfortowym w miejskim ruchu – eliminując pedał sprzęgła – oraz na trybie manualnym, z sekwencyjną zmianą biegów w oparciu o dotyk dźwigni zmiany biegów. Aby zmienić tryb jazdy, wystarczy przesunąć dźwignię do pozycji D/M na lewo przez ponad 0,7 sekundy. Można to zrobić podczas jazdy, co może być bardzo przydatne przy manewrach wyprzedzania, ponieważ tryb manualny zapewnia osiągi sportowego samochodu. Dodatkowo, wersja z tą skrzynią biegów oferuje również tempomat z dźwignią zmiany biegów na kierownicy.
NOWY FIAT PALIO DLA KAŻDEGO SMAKU I KAŻDEGO BUDŻETU
Nowy Palio będzie dostępny w sześciu wersjach, z trzema opcjami silników, dwiema skrzyniam biegów i trzema wykończeniami, zawsze z czterema drzwiami. Zgodnie z tradycją Fiata, wszystkie pojazdy są produkowane z różnorodnym wyposażeniem komfortowym i bezpieczeństwa, a klienci mogą również wybierać spośród różnych opcji, aby dostosować pojazd do swoich potrzeb.
Fiat Palio 1.0 Fire, w wersji z dwoma i czterema drzwiami, pozostaje taki sam i w dalszym ciągu będzie modelem podstawowym.
Nowy Fiat Palio będzie sprzedawany w 14 różnych kolorach. W wersji Attractive i Essence dostępne są cztery kolory jednolite oraz osiem metalicznych, w tym nowy kolor Blue Cosmos. W wersji Sporting dostępnych jest siedem kolorów, w tym dwa ekskluzywne: Modena Red i Indianapolis Yellow, wybrane specjalnie, aby podkreślić sportowy charakter samochodu.
W zakresie treści nowy Fiat Palio wprowadza innowacje, aby uczynić go jeszcze bardziej kompletnym, atrakcyjnym i konkurencyjnym. Oto niektóre z nich:
Szyba termiczna, brakująca w konkurencji;
Poduszki powietrzne boczne;
Skórzana kierownica z kontrolą radia;
Przycisk zmiany biegów w stylu motylka na kierownicy;
Tempomat;
Logo Push (elektryczny system otwierania bagażnika);
Zielone opony;
Kluczyk scyzoryk z pilotem;
Śruby zabezpieczające przed kradzieżą kół;
Paskowe opcje personalizacji oraz wiele innych elementów.
Fiat Palio Attractive 1.0. Wejściowa wersja hatchbacka z zderzakami, lusterkami i klamkami w kolorze nadwozia oraz podstawowym wyposażeniem: wspomaganie kierownicy, zielone opony, czasowy podgrzewacz szyby i wycieraczka/ spryskiwacz z tyłu, światło stopu, wewnętrzna kontrola otwierania bagażnika i zbiornika gazu, komputer pokładowy A i B (wskaźniki odległości, średnie zużycie paliwa, chwilowe zużycie, zasięg, średnia prędkość i czas podróży), Follow Me Home, cyfrowy zegar, oświetlenie w bagażniku, MyCar Fiat, przednie lampki do czytania z przyciemnieniem i przełącznikami w drzwiach, konsola środkowa z schowkami i uchwytami na kubki (dwa z przodu, jeden z tyłu), kieszenie na przednich drzwiach, kieszeń na czasopisma w oparciach przednich foteli, dolny i górny schowek (gdy bez poduszki powietrznej), zewnętrzne lusterka z wbudowanymi mechanicznymi kontrolami, przyciemniana szyba przednia, składany tylny fotel, wykończenie z panelu insertmolding, osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem po stronie kierowcy i pasażera, ostrzeżenie o limicie prędkości i serwisie, kompletny wystrój bagażnika oraz wiele innych elementów.
Opcjonalne elementy: klimatyzacja, skórzana kierownica z sześcioma kontrolami radia, podgrzewacze szyby, elektryczne okna przednie i/lub tylne, elektryczne zamki w drzwiach + automatyczne zamykanie aktywowane przy prędkości powyżej 20 km/h, zewnętrzne lusterka z elektryczną regulacją, Logo Push (elektryczny system otwierania bagażnika), poduszka powietrzna dla kierowcy, poduszka powietrzna pasażera z przodu, hamulce ABS, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, dwa modele radia – odtwarzacz CD (jeden z wejściem USB i iPod), 14-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, spoiler, kluczyk scyzoryk z pilotem oraz inne elementy komfortu i stylu.
Fiat Palio Attractive 1.4. Oprócz standardowych funkcji obecnych w wersji z silnikiem 1.0, wersja 1.4-litrowa ma również elektryczne zamki + blokowanie przy prędkości powyżej 20 km/h, Logo Push, elektryczne okna przednie z funkcją one-touch i zabezpieczeniem przed zgnieceniem, oświetlenie schowka, kierownicę z regulacją wysokości, światła przeciwmgielne, kluczyk scyzoryk z pilotem, tylne uchwyty bezpieczeństwa, podnóżek dla kierowcy, schowki i uchwyt na napój.
Lista opcji w tej wersji, z wyjątkiem wymienionych powyżej elementów oraz 15-calowych felg aluminiowych, jest taka sama jak w Fiat Palio Attractive 1.0.
Fiat Palio Essence. Ta wersja zawiera wszystkie standardowe funkcje wersji Attractive 1.4, a dodatkowo klimatyzację i chromowane detale w wnętrzu, fotel kierowcy z regulacją wysokości, wskaźnik temperatury zewnętrznej, przednie lampki do czytania z miejscem na lampki i 5.0 x 15-calowe felgi z zielonymi oponami 185/60 R15.
Z wyjątkiem klimatyzacji, która jest standardem, opcjonalne elementy dla wersji Essence są identyczne z tymi oferowanymi w wersji Attractive, plus zestaw śrub zabezpieczających przed kradzieżą oraz poduszki powietrzne boczne.
Fiat Palio Essence Dualogic. Posiada te same cechy mechaniczne co wersja Essence, z wyjątkiem standardowej skrzyni biegów Dualogic® oraz tempomatu. Jego opcjonalne elementy obejmują również przycisk zmiany biegów w stylu motylka.
Fiat Palio Sporting. Charakteryzuje się różnorodnymi estetycznymi detalami, które podkreślają go jako model sportowy: czarne sportowe nakładki z tyłu, sportowe paski po bokach i tylnej klapie, mini boczne progi w czerni, chromowana ramka na przednim błotniku, ramki nadkoli, podwójna końcówka wydechu w chromie, zewnętrzne sportowe wykończenie na słupku drzwi, czarny sportowy spoiler na przednich zderzakach, biparabola reflektory z czarnymi ramkami i komorą, oraz 16-calowe aluminiowe felgi + zielone opony 195/55R16. Wewnątrz wersja wyróżnia się sportowymi pasami w kolorze sportowym, sportowymi nakładkami na pedały, sportowymi progami drzwiowymi, detalami w kolorach sportowych na dźwigni zmiany biegów, wewnętrznych pokrętłach i obręczach głośników, skórzaną kierownicą oraz dywanikiem z napisem Sporting. Oprócz tych elementów, wersja ta zawiera również wszystkie elementy obecne w wersji Essence.
Klient może wyposażyć Palio Sporting w wiele opcji: hamulce ABS, boczne poduszki powietrzne, poduszki powietrzne dla kierowcy i/lub fotela pasażera z przodu, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, elektrochromatyczny zestaw lusterka wstecznego, śruby zabezpieczające przed kradzieżą kół, dwa modele radia-CD, tylne elektryczne okna oraz sterowanie radiem na kierownicy.
Fiat Palio Sporting Dualogic. Posiada te same elementy mechaniczne, co wersja Sporting, oraz skrzynię biegów Dualogic® oraz tempomat, a także te same opcjonalne elementy.
Detale, które sprawią, że nowy Fiat Palio będzie jeszcze bardziej wyjątkowy
Innowacje w nowym Palio pozwalają klientom na dodanie różnych elementów do swoich samochodów, aby odpowiadały ich estetycznym gustom oraz wyższemu komfortowi. Istnieją różne opcje estetyczne i wykończeniowe w środku i na zewnątrz samochodu.
Różnią się w zależności od wersji. Opcje personalizacji dla wersji Attractive 1.0 i 1.4 obejmują podłokietnik w fotelu kierowcy, fotel kierowcy z regulacją wysokości, dwukolorową deskę rozdzielczą oraz wykończenia wnętrza z insertmolding w unikalnej tkaninie. Aby spersonalizować zewnętrzne nadwozie, dostępne są specyficzne opcje naklejek do tylnej klapy, na błotnikach oraz emblemacie na słupku C.
W wersjach Essence, oprócz personalizacji wewnętrznej, dostępne są ekskluzywne naklejki do dekoracji zewnętrznego nadwozia pojazdu. Wersje Sporting opuszczają fabrykę z silnym charakterem estetycznym, więc mają tylko elementy personalizacji wewnętrznej.
GWARANCJA FABRYCZNA
Fiat Palio ma roczną gwarancję bez limitu kilometrów. W okresie gwarancyjnym właściciel pojazdu ma prawo do 24-godzinnej pomocy Confiat, która świadczy usługi awaryjne, takie jak holowanie, pomoc mechaniczną oraz rezerwacje pojazdów w całej Brazylii.