Panda był już udanym modelem, a Fiat próbował przekształcić go w sportowy hatchback miejski w 2006 roku, wprowadzając specjalną wersję: Panda 100HP.
Panda 100 była samochodem, który udowodnił, że Fiat potrafi budować emocjonalne pojazdy w każdej klasie. Włoski producent przekształcił przeciętny samochód w sportowy hatchback.
Na zewnątrz, zespół projektowy dostosował auto i dodał nowy, agresywny przedni zderzak z prostokątnym czarnym grillem. Później inny producent stworzył coś podobnego i zarejestrował nazwę singleframe dla tego rozwiązania. Z przodu, projektanci zamontowali lampy przeciwmgielne w fałszywych wentylacjach na bocznych częściach zderzaka. Z boku, Panda 100 pokazywała swoje 15-calowe aluminiowe felgi. Nadkola zostały ozdobione czarnymi plastikowymi listwami. Aby dopełnić sportowy wygląd, na górze klapy bagażnika dodano mały spoiler, a inżynierowie obniżyli prześwit i usztywnili zawieszenie.
Wnętrze było tym samym modelem Panda co wcześniej, ale wyposażonym w dwukolorowe sportowe fotele kubełkowe o wysokim oparciu. Jako wersja pełnoprawna, Fiat zainstalował wszystkie opcje ze swojego katalogu, w tym automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy oraz odtwarzacz CD na 6 płyt w desce rozdzielczej. Na koniec, zamontowano przyciski na kierownicy.
Pod maską, Fiat wprowadził ulepszoną wersję 1.4-litrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem. Silnik osiągał moc 100 KM, standardowo współpracując z 6-biegową skrzynią manualną.
Panda to nie tylko supermini segmentu A, ale autentyczna platforma, na której Fiat buduje całą rodzinę samochodów z inżynierią i dbałością o szczegóły, jakich można by się spodziewać w pojazdach wyższej kategorii. Teraz nadszedł czas na nową gamę MY 2007 oraz dwa zupełnie nowe modele, które rozszerzają rodzinę: 'Panda Panda’ i Panda 100 HP.
Przede wszystkim nowa gama wprowadza cztery nowe kolory nadwozia: Settimo Cielo jasnoniebieski (Surf Azure), Egocentrico pomarańczowy (Samba Orange), Magnetico niebieski (Nowy Orlean) i Spumeggiante beżowy (Cumbia Beige). Co się tyczy Pand, kolor to nie tylko kwestia powierzchownych wyglądów, ale integralna część filozofii produktu opartej na osobowości, stylu i smaku. Nie wprowadzono żadnych zmian w oryginalnym dynamicznym kształcie modelu, który przypomina małego SUV-a, tak cenionego przez klientów na całym świecie. Model Panda Rok 2007 uzupełnia te linie elegancką ciemnoszarym wykończeniem i nowymi wnętrzami z zupełnie nowymi kolorami i materiałami: wszystko to potwierdza wrażenie wysokiej jakości, jakie model przekazuje już na pierwszy rzut oka.
Panda Rok 2007 to samochód pełen osobowości, solidny i atrakcyjny, z cechami i wartościami zakodowanymi w DNA Fiata. Zasługą tego jest design, który stworzył samochód o kompaktowych wymiarach zewnętrznych, zapewniający komfort, jakiego teraz oczekujemy od większych aut. Zaprojektowany z myślą o oszczędności paliwa, ale nie mniej dynamiczny w działaniu. Idealny w miejskim ruchu, ale jednocześnie chętny do podejmowania dłuższych podróży, gwarantując relaksującą jazdę dla pasażerów przez cały czas. Wszystkie te cechy sprawiają, że Panda Rok 2007 to zabawny, mały samochód, który dostarcza doskonałą wartość za pieniądze, oferując konkurencyjny zestaw funkcji, niskie koszty eksploatacji i wysoką wartość odsprzedaży. Do innych atutów należą nowoczesne funkcje i zaawansowane rozwiązania technologiczne. Panda wprowadza również szereg urządzeń, które nigdy wcześniej nie były widziane w tej klasie rynkowej: na przykład, ten samochód jest pierwszym w swoim segmencie, który wprowadza przełomowy silnik 1.3 16v Multijet o mocy 70 KM, zrobotyzowaną sekwencyjną skrzynię biegów (Dualogic), zaawansowany system ESP, filtr DPF i innowacyjny, stały napęd na cztery koła z dwoma dyferencjałami oraz sprzęgłem ekologicznym. Rodzina Panda kończy erę bezosobowej masowej produkcji, jeśli chodzi o supermini.
Innowacyjny design, nowoczesna technologia dostępna dla wszystkich i inteligentne rozwiązania mające na celu uproszczenie życia i poprawę jego jakości. To są cechy, które zdecydowały o sukcesie tego modelu. Od momentu wprowadzenia na rynek, model szybko zdobył uznanie w segmencie A i osiągnął pierwsze miejsce w dziesiątce najlepiej sprzedających się modeli we Włoszech i Europie. I to nie wszystko. Choć przeznaczona głównie na rynki europejskie, różne wersje Pand są także sprzedawane w krajach takich jak Malezja, Tajwan i wyspa Martynika. Szczegółowo, od momentu wprowadzenia na rynek zarejestrowano w Europie ponad 650 000 egzemplarzy (napęd na przednią oś i na cztery koła), co czyni ten model najlepiej sprzedającym się w swoim segmencie. Jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki tylko za 2005 rok, Fiat Panda osiągnął 32% udziału w segmencie supermini ze sprzedażą 200 000 w Europie (we Włoszech przekroczył 45%, dostarczając około 130 000 sztuk). A to jeszcze nie koniec: w 2005 roku europejski rozkład sprzedaży faworyzował specyfikację Dynamic (39,5% z silnikiem 1.2 Fire i 11% z silnikiem 1.3 Multijet), po niej była Active (22%) oraz niezwykle dobrze wyposażona Emotion (9% w wersji benzynowej i 5% w wersji diesla). To pokazuje, że europejscy klienci mają tendencję do wybierania najwyższych specyfikacji, doceniając korzystny stosunek zawartości do ceny. Najlepiej wyposażona wersja 4×4 (1.2 4×4 Climbing) stanowi niemal 13% całkowitej sprzedaży modelu. Jest również najlepiej sprzedającym się samochodem terenowym we Włoszech z wynikiem 75 000 sprzedanych sztuk. Wyniki sprzedaży za 2006 rok potwierdzają nadal rosnące zainteresowanie modelem Panda, ponieważ udział w rynku jest praktycznie taki sam jak w roku poprzednim. Doskonałe wyniki sprzedaży potwierdzają także 18 nagród przyznanych przez międzynarodową prasę motoryzacyjną, w tym prestiżowe nagrody 'Samochód Roku 2004′ i 'Auto Europa 2004′.