Pierwsza wersja modelu Panda po faceliftingu, wprowadzona w 1980 roku, zadebiutowała w 1986 roku. Panda przeszła zarówno techniczne, jak i wizualne zmiany. Zmodernizowano tylną zawieszenie, wzmocniono nadwozie samochodu i ocynkowano je, aby uniknąć korozji. Największą zmianą było przejście z silników chłodzonych powietrzem o dwóch cylindrach na chłodzone wodą silniki czterosuwowe.
W tym samym roku wprowadzono też wersję van, która była dostępna do 1994 roku, oferując dwie odmiany silnikowe: benzynową lub diesla. Zrezygnowano z tylnych siedzeń, a tylne okna zastąpiono plastikowymi panelami. Wersje diesel i van nie były produkowane na rynki z kierownicą po prawej stronie.
Fiat wprowadził dwa nowe silniki: 769 cm³ o mocy 34 KM oraz 999 cm³, który oferował 45 KM lub 50 KM w wersji 4×4. W połowie 1986 roku Panda otrzymała silnik diesla o pojemności 1301 cm³, który generował 37 KM, współpracujący z 5-biegową skrzynią biegów.