Włoski producent samochodów wprowadził drugą generację modelu Punto w 1999 roku, po udanej pierwszej generacji, która przywróciła Fiata do grona wielkich europejskich producentów samochodów.
Fiat był jednym z największych producentów samochodów w segmencie małych pojazdów, a model Punto jest tego najlepszym dowodem. Druga generacja Punto opierała się na sukcesie pierwszej i była lepsza pod każdym względem. Oferowała przestronniejsze wnętrze i mocniejsze silniki. Fiat proponował ją w wersji trzydrzwiowej, zarówno jako furgonetkę, jak i sportowy hatchback.
Włoski producent zaprezentował drugą generację Punto w 1999 roku podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Jej design był śmiały jak na tę klasę, z ostrymi reflektorami i płynnie poprowadzonymi liniami. Mimo że był to zwykły samochód, starał się przyciągać uwagę atrakcyjną stylistyką. W wersji trzydrzwiowej linia boczna była zakrzywiona ku górze w kierunku grubego słupka C.
W przeciwieństwie do wersji pięciodrzwiowej, trzydrzwiowa często była krytykowana za gruby słupek C, który przeszkadzał w widoczności z tylnego, bocznego kąta. Reszta wnętrza była wyposażona w dobre materiały oraz wygodne fotele z przodu. Z tyłu znajdowała się składana kanapa, która pozwalała zwiększyć pojemność bagażnika, który w przeciwnym razie byłby mały.