Fiat cieszył się niezwykłym sukcesem, jaki osiągnęła pierwsza generacja modelu Punto, a w 1999 roku wprowadził jego następcę, dostępnego w wersjach z trzema i pięcioma drzwiami.
Włoski producent samochodów był już znany jako europejski ekspert w budowie małych pojazdów. Przykłady takie jak 500, 600 czy 125 to tylko niektóre z nich. W 1999 roku Fiat miał przewagę dzięki rozpoznawalnej marce i dzięki swojemu doświadczeniu udało mu się powtórzyć sukces.
Z odważnym designem jak na swoją klasę, Punto zaprezentowano na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1999 roku, gdzie było jednym z najważniejszych odkryć. Jego ostre reflektory i płynne linie były niezwykłe jak na mały segment. Mimo że był to zwykły pojazd, starał się prezentować atrakcyjny wygląd. W przeciwieństwie do trzydrzwiowej wersji, pięciodrzwiowe Punto wydawało się bardziej zrównoważone, a dzięki smuklejszym słupkom C, bardziej praktyczne w miejskim otoczeniu.
Fiat starał się uczynić Punto przystępnym cenowo, dlatego musiał zastosować niedrogie materiały wewnątrz. Plastikowa deska rozdzielcza z prostą tablicą wskaźników i stereofonicznym systemem zamontowanym na górze (dostępnym opcjonalnie) to tylko jeden z przykładów. W podstawowych wersjach brakowało obrotomierza i wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, ale bardziej wyposażona wersja oferowała pełną tablicę instrumentów, w tym komputer pokładowy. Z tyłu Fiat zainstalował dzieloną kanapę dla całej gamy modeli.