Fiat Punto, który zadebiutował w 1994 roku, był jednym z najtańszych kabrioletów na świecie w tamtym czasie.
W przeciwieństwie do nadwozia hatchback, zaprojektowanego przez Giugiaro, kabriolet powstał dzięki Bertone.
Ponty zaprojektowano jako kabriolet od samego początku, dlatego nie było potrzeby ukrytych belek przeciwwywrotowych. Na wypadek przewrócenia się, słupki szyb były niezwykle wytrzymałe i potrafiły wytrzymać ponad dwukrotność wagi samochodu.
Mały kabriolet miał elektrycznie składany dach, jednak modele przeznaczone na rynek europejski były również dostępne z dachem manualnym.
Początkowo Punto napędzał silnik o pojemności 1,6 litra, który produkował 90 KM. Później jednostkę zastąpiono dynamicznym silnikiem 1,2 litra 16v, rozwijającym 86 KM.
Choć można by się spodziewać, że kabriolet oferuje ograniczoną przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnych, Punto wyróżniało się pod tym względem. Mały kabriolet był zaskakująco praktyczny, zapewniając odpowiednią ilość miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Pod względem estetycznym, kabriolet Punto nie miał najbardziej ekscytującego designu zewnętrznego, jednak z tyłu miał nutę charakteru sportowego.