FIAT Punto Evo 5 drzwiowe 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FIAT Punto Evo 5 drzwiowe 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćFIAT Punto Evo 5 drzwiowe 2009-2012

Po czterech latach na rynku, Punto musiało się zmienić, a włoski producent samochodów wprowadził odświeżoną wersję o nazwie Punto Evo w 2009 roku.

W 2009 roku zaczęły obowiązywać normy emisji Euro5 na rynku europejskim. Większość producentów samochodów zdecydowała się na zmiany estetyczne, ponieważ musieli także dostosować układy napędowe. Fiat odwlekał ten moment tak długo, jak to możliwe, aby wyciągnąć więcej pieniędzy z Punto z 2005 roku, które zostało zbudowane na tej samej platformie co niemiecki Opel Corsa (Corsa D).

Fiat wprowadził nowy przód z chromowaną listwą między reflektorami w odświeżonej wersji. Grille były mniejsze, a reflektory miały szkła przezroczyste. Nadwozie pięciodrzwiowe starało się ukryć tylne drzwi za pomocą przyciemnionego słupka B. Jednak producent nie chciał generować nieuzasadnionych kosztów i schował klamki tylnych drzwi w słupku C. Z tyłu, światła tylne zostały przeprojektowane i otrzymały nową formę z przezroczystymi soczewkami oraz czerwoną obwódką po zewnętrznej stronie.

Wnętrze różniło się kompletnie od wersji przed liftingiem. Posiadało centralną konsolę z trapezoidalnymi wlotami powietrza na górze, a głównym trendem designu były zaokrąglone linie na desce rozdzielczej. Rozkładana tylna kanapa oferowała wystarczającą przestrzeń dla trzech dzieci lub czterech dorosłych. Nie były to najlepsze siedzenia w domu, ale wystarczająco dobre na codzienny dojazd do szkoły i z powrotem.

Z powodu wolnej sprzedaży i wysokich kosztów produkcji, Fiat wycofał silnik twin-air (silnik w układzie rzędowym, turboładowany) z oferty Grande Punto, a podstawową wersją stał się 65-konny (64 hp) silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Oprócz tego, producent oferował także kolejne osiem jednostek napędowych oraz dwa tzw. silniki hybrydowe, które używały LPG lub metanu.

Fiat Punto Evo debiutuje na wystawie motoryzacyjnej we Frankfurcie w 2009 roku, a dziś oficjalnie zaprezentowano jego model. Samochód ma przyczynić się do kontynuacji sukcesu swojego poprzednika, Fiata Grande Punto, stając się wzorem innowacji, bezpieczeństwa i stylu dzięki wielu nowym funkcjom.

Nazwa „Evo” podkreśla ewolucję w projektowaniu samochodów, mającą na celu spełnienie rosnących oczekiwań klientów dotyczących technologii, prowadzenia i ochrony środowiska.

Technologiczna doskonałość Fiata Punto Evo przejawia się głównie w szerokiej gamie silników spełniających normy Euro 5, w tym drugiej generacji silnika 1.3 MultiJet oraz 1.4 MultiAir – nowatorskiej technologii opracowanej przez Fiat Powertrain Technologies, która stopniowo będzie wprowadzana do wszystkich silników Grupy Fiat. Obok innowacyjnych jednostek napędowych dostępne są także tradycyjne silniki oraz systemy hybrydowe na metan i LPG, tworząc najbardziej wszechstronną i ekologiczną ofertę silnikową w segmencie.

Z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji, nowe Punto Evo oferuje system Start&Stop, który tymczasowo wyłącza silnik podczas postoju. System ten jest standardowym wyposażeniem wszystkich nowych silników benzynowych i diesla Euro 5.

Wewnątrz samochodu debutuje również nowy system multimedialny Blue&Me-TomTom, którego praktyczny ekran dotykowy umożliwia zarządzanie połączeniami telefonicznymi, nawigacją satelitarną i wszystkimi informacjami potrzebnymi do jazdy, pobieranymi bezpośrednio z systemów komputerowych pojazdu.

Fiat Punto Evo stawia poprzeczkę w zakresie bezpieczeństwa, wyposażając pojazd w siedem poduszek powietrznych. Jest jednym z nielicznych samochodów w swojej klasie, które standardowo mają poduszkę na kolana kierowcy we wszystkich wersjach. Oprócz standardowych systemów ABS, EBD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania) i ESP (elektroniczny program stabilizacji), dostępne są także inne przydatne funkcje, takie jak system Hill Holder, który ułatwia ruszanie na wzniesieniach, oraz adaptacyjne światła przeciwmgielne, które automatycznie włączają się przy włączonym świateł mijania, w zależności od kąta skrętu.

Wreszcie, Fiat Punto Evo prezentuje się jeszcze bardziej atrakcyjnie dzięki pracy Centro Stile Fiata. Wnętrza (deska rozdzielcza, siedzenia i wskaźniki) zostały całkowicie odnowione, aby stały się bardziej luksusowe i eleganckie, a samochód ma nową, przyciągającą wzrok sylwetkę.

Fiat Punto Evo będzie dostępny do zakupu w drugiej połowie października. Ma na celu ustanowienie pozycji lidera rynku europejskiego w bardzo ważnym segmencie supermini.

Prezentacja medialna na pokładzie lotniskowca Cavour

Fiat Punto Evo został zaprezentowany międzynarodowym mediom na pokładzie lotniskowca Cavour, nowego flagowca włoskiej marynarki wojennej, który jest największą powojenną konstrukcją morską kraju i największą inwestycją technologiczną ministerstwa obrony. Projekt budowy statku, znany jako NUM, rozpoczął się w listopadzie 2000 roku. W jego realizacji Marynarka wojenna współpracowała z krajowym stocznią Fincantieri oraz przemysłem obronnym w celu wprowadzenia najnowszych metod projektowania i budowy oraz opracowania zaawansowanych systemów. Owocem ich wspólnej pracy jest teraz symbol globalnego prestiżu dla całego włoskiego systemu wojskowego i przemysłowego.

Zarówno lotniskowiec Cavour, jak i Fiat Punto Evo są symbolami doskonałości technologicznej i Włoch, reprezentując szczytowy moment ewolucyjnego procesu z wykorzystaniem zaawansowanych technologii i innowacyjnych funkcji. Dlatego flagowiec Cavour był doskonałym miejscem do zaprezentowania samochodu, który chce być na czołowej pozycji w zakresie innowacji silnikowych, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i stylu.

Innowacje technologiczne

Technologiczna doskonałość Fiata Punto Evo przejawia się głównie w szerokiej gamie silników, zaprojektowanych i wyprodukowanych przez FPT – Fiat Powertrain Technologies, które mogą być zasilane benzyną, metanem, LPG lub olejem napędowym. Silniki są dostępne w standardach ekologicznych Euro 4 i Euro 5 (z wyjątkiem silnika 1.2, który w Euro 5 będzie dostępny od 2010 roku). W skład oferty wchodzą nowe silniki 1.4 MultiAir oraz druga generacja 1.3 MultiJet: wszystkie spełniają normy Euro 5 i są wyposażone w system Start&Stop jako standard.

Fiat Punto Evo to kolejny krok w kierunku zrównoważonego transportu, wyprzedzający regulacje EWG, które nakładają obowiązek spełnienia norm Euro 5 tylko od 1 stycznia 2011 roku.

W zależności od silnika, dostępne są pięciobiegowe lub sześciobiegowe skrzynie biegów mechaniczne lub zrobotyzowane (Dualogic), które zostały zoptymalizowane w celu uzyskania doskonałej zwrotności i bardzo niskiego poziomu hałasu.

Podczas premiery dostępne będą następujące silniki:

Benzyna:

  • 65 KM 1.2 8v (Euro 4);
  • 77 KM 1.4 8v (Euro 4);
  • 77 KM 1.4 8v (Euro 5) z systemem Start&Stop;
  • 105 KM 1.4 MultiAir 16v (Euro 5) z systemem Start&Stop;
  • 135 KM 1.4 MultiAir Turbo 16v (Euro 5) z systemem Start&Stop.

Diesel:

  • 75 KM 1.3 MultiJet 16v (Euro 4);
  • 75 KM 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5) z systemem Start&Stop i DPF;
  • 90 KM 1.3 MultiJet 16v (Euro 4);
  • 95 KM 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5) z systemem Start&Stop i DPF;
  • 120 KM 1.6 MultiJet 16v (Euro 5) DPF.

Dwupaliwowy:

  • 70 KM 1.4 8v benzyna/metan (Euro 5);
  • 77 KM 1.4 8v benzyna/LPG (Euro 4).

Logo na tylnej klapie Fiata Punto Evo zmienia się w zależności od rodzaju silnika: czerwona kropka oznacza silniki o wysokich osiągach (135 KM 1.4 MultiAir Turbo i 120 KM 1.6 MultiJet), zielona dotyczy jednostek bi-fuel, a czarna innych typów silników.

Technologia MultiAir

Silnik 1.4 MultiAir, który debiutuje w Fiacie Punto Evo, jest rewolucyjną jednostką nowej rodziny silników, wyposażoną w technologię MultiAir opracowaną i opatentowaną przez FPT – Fiat Powertrain Technologies. Technologia ta będzie stopniowo wprowadzana do wszystkich silników Grupy Fiat.

Dostępna w dwóch różnych wariantach mocy (105 KM i 135 KM), nowa jednostka stanowi rzeczywisty punkt zwrotny w stosunku do dotychczasowych silników benzynowych. W porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o tej samej pojemności, silniki MultiAir zapewniają znaczny wzrost mocy i momentu obrotowego, a także dużo niższe zużycie paliwa i emisję spalin.

Sercem MultiAir jest nowy system zarządzania zaworami elektromehanicznymi, który umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa (dzięki bezpośredniemu sterowaniu powietrzem przez zawory dolotowe silnika, bez użycia przepustnicy) oraz szkodliwych emisji (poprzez kontrolę spalania), a także poprawia osiągi. Jako technologia sprzyjająca zmniejszaniu pojemności silnika, MultiAir jest wszechstronna i łatwo stosowana w silnikach benzynowych, a potencjalnie może być zastosowana także w silnikach diesla.

Silnik 135 KM 1.4 MultiAir Turbo zapewnia Fiatowi Punto Evo wszystkie osiągi i charakterystykę sportowego, dobrze zbalansowanego samochodu, zaprojektowanego dla klientów pragnących dobrego prowadzenia oraz oszczędności paliwa. Dzięki turbosprężarce, moment obrotowy silnika 135 KM jest optymalny w każdych warunkach i zapewnia doskonałe przyspieszenie oraz dynamiczny ciąg na wszystkich obrotach, ustanawiając nowy wzór dla silników benzynowych. Maksymalna prędkość nowego silnika 135 KM oraz czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h plasują go na szczycie klasy supermini: 200 km/h (205 dla wersji Sport) oraz zaledwie 8,5 sekundy. Doskonałe osiągi łączą się z poszanowaniem środowiska (zgodność z normami Euro 5) i dobrą wydajnością paliwową. Takie doskonałe wyniki odzwierciedlają szczególnie niskie emisje CO2, wynoszące 129 g/km, przy połączeniu zużycia paliwa wynoszącym tylko 5,6 litra na 100 km.

Równowaga i temperament to także cechy silnika 105 KM 1.4 MultiAir. Ta jednostka zajmuje pozycję w środkowej części rynku, gdzie jest najlepszym wyborem. 105 KM MultiAir również spełnia normy Euro 5 i rejestruje 134 g/km CO2 (połączenie zużycia paliwa wynosi tylko 5,7 litra na 100 km). Osiągi są znakomite: od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy oraz maksymalna prędkość 185 km/h.

To wszystko mówi, że MultiAir ma wszystkie niezbędne cechy, aby być równie rewolucyjną w dziedzinie silników benzynowych, jak JTD i MultiJet były w swoim czasie dla silników diesla. Długa tradycja Fiata w produkcji silników trwa.

Silniki MultiJet drugiej generacji

Wszystkie silniki diesla w Fiacie Punto Evo są wyposażone w nowej generacji system wtrysku Common Rail MultiJet. To bardzo zaawansowane rozwiązanie może kontrolować wysokie ciśnienia w silniku (do 1600 bar) bez konieczności związania z prędkością obrotową silnika czy ilością wtryskiwanego paliwa.

W wersjach 1.3 MultiJet Euro 5 system wykorzystuje innowacyjne wtryskiwacze oparte na wspólnym railu, które dzięki zrównoważonemu hydraulicznemu zaworowi serwo mogą precyzyjniej kontrolować ilość wtryskiwanego oleju napędowego do komory spalania, z szybszą i bardziej elastyczną sekwencją wtrysków niż to było dotychczas możliwe. Poprzez skrócenie czasu między wtryskami, te wtryskiwacze optymalizują podawanie paliwa do komory, co czyni proces spalania oleju napędowego bardziej stopniowym, co przynosi pozytywne efekty dla zużycia, emisji, hałasu oraz prowadzenia. W rzeczywistości, nowy wtryskiwacz wspólnego raila w silnikach Euro 5 zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2 w cyklu homologacyjnym o około 2%, jednocześnie redukując szkodliwe emisje.

Silniki MultiJet drugiej generacji to zatem najnowszy rozwój systemu wtrysku Common Rail, który, po silnikach JTD (1997) i MultiJet (2003), daje Grupie Fiat kolejną innowację w tej dziedzinie.

Silnik 1.3 MultiJet jest dostępny w wersjach Euro 4 (75 i 90 KM) oraz Euro 5 (75 i 95 KM), z których ostatnia wyposażona jest w filtr cząstek stałych oraz system Start&Stop jako standard. Dodatkowo, turbodoładowanie odbywa się albo poprzez stałą geometrię turbosprężarki (75 KM), albo przez turbosprężarkę zmiennej geometrii (90 i 95 KM). Wersje Euro 5 mają nowej generacji turbosprężarki, które, w połączeniu z nowym systemem wtrysku MultiJet drugiej generacji, zapewniają najlepszą możliwą funkcję turbosprężarki na każdym poziomie pracy silnika, z momentem obrotowym przy niskich obrotach wyższym o 25% niż w wersjach Euro 4.

Warto wspomnieć o osiągach 95 KM drugiej generacji 1.3 MultiJet (Euro 5): maksymalna prędkość 178 km/h, 0-100 km/h w 11,7 sekundy, zużycie 4,2 l/100 km i emisja 110 g/km CO2 (w cyklu mieszanym). W połączeniu z skrzynią biegów Dualogic, zużycie spada do 4,1 l/100 km, a emisja do 107 g/km.

Na koniec, oferta Fiata Punto Evo obejmuje znakomity silnik 120 KM 1.6 MultiJet Euro 5 z DPF z poprzedniego modelu. Z tym silnikiem samochód osiąga maksymalną prędkość 193 km/h (wersja Sport) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy. Doskonałe osiągi idą w parze z niższym zużyciem paliwa i emisją: w cyklu mieszanym wynoszą one odpowiednio 4,5 l/100 km oraz 119 g/km CO2.

System Start&Stop i wskaźnik zmiany biegów

Z myślą o ochronie środowiska i oszczędności paliwa, nowy Fiat Punto Evo jest wyposażony w system Start&Stop. Jest on standardem we wszystkich nowych silnikach benzynowych i diesla Euro 5, a od 2010 roku także w silnikach 120 KM 1.6 i 1.2 Euro 5, a jego działanie polega na tym, że tymczasowo wyłącza silnik podczas postoju i ponownie go uruchamia, aby zmniejszyć zużycie paliwa i poziom hałasu. W takich sytuacjach, które są typowe dla intensywnego ruchu w obszarach miejskich oraz podczas zatrzymania na światłach, system automatycznie wyłącza silnik, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisje o nawet 15% na trasach miejskich oraz 3,5% w cyklu NEDC.

Oprócz tego, wskaźnik zmiany biegów (GSI) związany z systemem Start&Stop działa jako swoisty współkierowca, dyskretnie doradzając kierowcom, kiedy powinni zmienić bieg, co prowadzi do bardziej ekonomicznego wykorzystania silnika. Na przykład, GSI może zasugerować zmianę na wyższy bieg, sygnalizując to na desce rozdzielczej, aby umożliwić silnikowi spalanie wychudzonej mieszanki, czyli zawierającej mniej paliwa, lub zredukowanie biegu w celu maksymalnego wykorzystania dostępnego momentu obrotowego.

Blue&Me-TomTom

Innowacje technologiczne mają również postać najnowszej platformy Blue&Me, która zadebiutowała w Fiacie Punto Evo. Blue&Me-TomTom to w pełni zintegrowany system multimedialny, którego praktyczny kolorowy ekran dotykowy umożliwia zarządzanie połączeniami telefonicznymi, nawigacją satelitarną oraz wszystkimi niezbędnymi informacjami o jeździe. Urządzenie jest wynikiem współpracy Fiat Group Automobiles oraz TomTom, europejskiego lidera w dziedzinie systemów nawigacji przenośnej, i integruje się z innymi systemami samochodu dzięki systemowi Blue&Me opracowanemu we współpracy z Magneti Marelli.

Blue&Me-TomTom jest zamocowane w łatwo dostępnym i bezpiecznym miejscu (bez luźnych kabli), a jednocześnie można je zdemontować w innych celach. System można obsługiwać również za pomocą przycisków na kierownicy oraz rozpoznawania głosu. Istnieje ekskluzywne „Menu samochodu”, które pozwala na wyświetlanie informacji o samochodzie i wszystkich podłączonych urządzeniach:

„eco:Drive Info”: informacje w czasie rzeczywistym o stylu jazdy oraz sugestie dotyczące zmniejszenia wpływu na środowisko i optymalizacji zużycia paliwa, poprzez odpowiednie zmiany biegów i przyspieszenia dostosowane do charakteru trasy;
wszystkie informacje o podróży na jednym ekranie: przebyta odległość, zużycie i zasięg;
ostrzeżenie o rezerwie paliwa i wskazówki, jak dotrzeć do najbliższej stacji benzynowej;
miejsca interesujące, centra serwisowe Grupy Fiat oraz stacje benzynowe na metan i LPG;
zarządzanie telefonem komórkowym podłączonym do Blue&Me: połączenia, informacje, kontakty i historia połączeń.

Ostatecznie, w tym nowym modelu Fiata dostępne są także Blue&Me (w tym funkcja głośnomówiąca z interfejsem Bluetooth® oraz zaawansowane rozpoznawanie głosu, port USB, odtwarzacz MP3 i czytnik wiadomości SMS) oraz Blue&Me Nav, który dodaje funkcję nawigacji satelitarnej w bardzo konkurencyjnej cenie. Innowacyjny system Blue&Me zdobył prestiżowe nagrody międzynarodowe i odniósł prawdziwy sukces komercyjny. Już wkrótce osiągnie liczbę miliona zainstalowanych jednostek w różnych modelach Grupy Fiat.

Ochrona środowiska

W Fiat, innowacja oznacza również dbałość o środowisko. Ochrona środowiska jest jednym z głównych zagadnień napędzających rozwój produktów, co sprawia, że oferta Fiata jest najzielonniejsza w Europie. Fiat Punto Evo nie jest wyjątkiem. Nowe silniki MultiAir są tego dowodem. W porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym o tej samej pojemności, produkują więcej mocy (do 10%) i momentu obrotowego (do 15%), przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu zużycia paliwa (do 10%) oraz emisji CO2 (do 10%), cząstek stałych (do 40%) oraz NOx (do 60%).

Podobnie, silniki diesla drugiej generacji MultiJet oferują dokładniejsze sterowanie spalaniem, przynosząc korzyści w zakresie zużycia paliwa, emisji, hałasu oraz prowadzenia. Zostało to osiągnięte dzięki nowemu wtryskiwaczowi wspólnego raila, który reguluje wprowadzenie paliwa do komory spalania, co dla silników Euro 5 zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2 w cyklu homologacyjnym o około 2%, a jednocześnie redukuje szkodliwe emisje.

Myśląc o zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji, nowe Punto Evo oferuje system Start&Stop, który tymczasowo wyłącza silnik, gdy samochód jest w bezruchu, a następnie go uruchamia. System Start&Stop jest standardem w nowych silnikach benzynowych i diesla Euro 5.

Dwa systemy bi-paliwowe (benzyna/metan i benzyna/LPG), które niewątpliwie sprawiają, że Fiat Punto Evo ma najbardziej wszechstronną i ekologiczną gamę silników w segmencie, są kolejnym dowodem zaangażowania Fiata w ochronę środowiska. Co więcej, Fiat jest niewątpliwym liderem globalnym w segmencie oryginalnych samochodów dwupaliwowych benzyna/metan (OEM) oraz, bardziej niedawno, samochodów dwupaliwowych benzyna/LPG.

Oba „zielone” wersje mają specyficzny silnik 1.4 8v Fire o mocy 77 KM (na przykład wersja Natural Power dostarcza 70 KM, gdy działa na metanie, i jest zatwierdzona zgodnie z Euro 5) wyprodukowany przez Fiat Powertrain Technologies, zaprojektowany specjalnie do pełnej integracji z dwoma systemami zasilania.

Silnik na metan jest nie tylko najbardziej ekologicznym silnikiem bi-paliwowym w segmencie B, emitującym jedynie 115 g/km CO2, ale także najekonomicznym dzięki bezprecedensowym kosztom eksploatacji poniżej 4 euro na 100 km. Wśród innych korzyści, silniki napędzane metanem korzystają z najwyższych dotacji rządowych we Włoszech: 5 000 euro, jeśli połączy się to z dopłatą do złomowania starego samochodu. Nie można zapominać, że Fiat Punto Evo Natural Power zapewnia zasięg ponad 1 000 km w cyklu mieszanym oraz 1 200 km w cyklu pozamiejskim i, działając na metanie, gwarantuje doskonałe prowadzenie oraz dobrą wydajność: maksymalna prędkość wynosi 156 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 16,9 sekundy.

Istnieje też wersja zasilana LPG, oprócz wersji Natural Power, opracowana z wykorzystaniem dużego doświadczenia Fiata w alternatywnych paliwach, aby odpowiedzieć na niezwykły wzrost w tym rynku. Fiat Punto Evo GPL może pochwalić się rekordowym zasięgiem 1 500 km w cyklu pozamiejskim, kosztami eksploatacji wynoszącymi prawie 50% mniej niż odpowiadający samochód benzynowy, a także zmniejszonym zużyciem (7,4 l/100 km w cyklu mieszanym) i emisją CO2 (119 g/km).

Wracając do tematu ochrony środowiska, klienci Fiat Punto Evo mogą korzystać z „eco:Drive”, innowacyjnego oprogramowania, które wykorzystuje port USB do analizy stylu jazdy i pomagania w redukcji zużycia paliwa oraz emisji.

Jak to działa? Podczas jazdy „eco:Drive” zbiera informacje na temat efektywności pojazdu oraz zwyczajów kierowcy. Wszystkie dane są przesyłane przez port USB systemu multimedialnego Blue&Me na standardowy pendrive, skąd można je odczytać na komputerze. Użytkownicy mogą dokładnie przeanalizować swoje zużycie paliwa oraz emisje dla każdej podróży (tworząc własny eco:Index) oraz uzyskać wskazówki dotyczące osiągnięcia bardziej ekologicznego stylu jazdy. Mogą nawet poprawić swój wynik, przechodząc przez szereg tutoriali: kierowcy, którzy pragną stać się bardziej odpowiedzialnymi ekologicznymi kierowcami, mogą liczyć na 15% poprawę swojego stylu jazdy, co oznacza zmniejszenie emisji CO2 o 15% oraz roczne oszczędności paliwa w wysokości od 120 do 200 euro.

System ten jest dostępny dla modeli Fiat 500, Grande Punto, Bravo, Qubo i Croma, a już ponad 50 000 klientów pobrało go bezpłatnie z witryny www.fiat.com/ecodrive w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy od jego uruchomienia. Ponad 22 000 osób korzysta z niego na bieżąco, monitorując swój styl jazdy i biorąc udział w żywej wymianie poglądów na „eco:Ville”, internetowej społeczności, gdzie mogą dzielić się swoim zaangażowaniem w ekologiczną jazdę. To ogromny sukces publiczny, ale także konkretne zobowiązanie – porady „eco:Drive” pozwoliły zaoszczędzić ponad 1 900 ton CO2 w Europie, to wystarczająca energia, aby oświetlić ulice miasta wielkości Genewy przez 20 miesięcy.

Bezpieczeństwo

Fiat Punto Evo został zaprojektowany i zbudowany, aby osiągnąć najwyższe poziomy bezpieczeństwa. Model ten ma wiele urządzeń bezpieczeństwa (standardowych lub opcjonalnych w zależności od rynku i wersji), począwszy od tych z zakresu bezpieczeństwa pasywnego: dwóch przednich poduszek powietrznych, dwóch bocznych poduszek powietrznych, poduszek powietrznych w oknach z przodu i z tyłu oraz poduszki na kolana kierowcy (Fiat Punto Evo jest jednym z nielicznych samochodów w tej klasie, które ma tę poduszkę standardowo we wszystkich wersjach), zapewniając ochronę dla pasażerów w dziewięciu obszarach możliwego kontaktu w przypadku wypadku.

Fiat Punto Evo jest również jednym z nielicznych samochodów w swojej klasie wyposażonych w adaptacyjne przednie światła przeciwmgielne 'cornering’, które automatycznie zapalają się przy włączonych światłach mijania, w zależności od kąta skrętu kierownicy.

Nowy Fiat Punto Evo zapewnia stabilność i niezawodność prowadzenia dzięki najnowszym elektronicznym systemom kontroli dynamicznej hamowania i trakcji. Posiada system ABS z EBD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania) oraz, przede wszystkim, ESP (elektroniczny program stabilizacji) z systemem Hill Holder, który pomaga przy ruszaniu na wzniesieniach (Fiat Punto Evo jest jedynym samochodem, który ma to dostępne dla wszystkich silników).

Dodatkowo, nowy model ma wszystkie dynamiczne i komfortowe cechy, które pozwalają użytkownikom komfortowo i bezpiecznie wyruszyć w każdą podróż. Posiada mocny i skuteczny system hamulcowy, opony zaprojektowane specjalnie z myślą o maksymalnym komforcie i bezpieczeństwie, oraz sprawdzoną strukturę zawieszenia: niezależne z przodu typu MacPherson oraz pół-niezależne z tyłu z belką skrętną.

Wreszcie, Fiat Punto Evo dysponuje technologiami, które zapewniają najwyższe poziomy akustycznego i klimatycznego komfortu dla kierowcy i pasażerów, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa prewencyjnego: od dwustrefowej automatycznej klimatyzacji po szereg funkcji ułatwiających prowadzenie, takich jak tempomat, czujniki deszczu i system wspomagający parkowanie.

Styl i komfort

Praca Centro Stile Fiata sprawiła, że Fiat Punto Evo stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. Szczególnie wnętrza nowego modelu zostały całkowicie przeprojektowane, aby reprezentować najbardziej rozwiniętą ekspresję włoskiego stylu, z materiałami najwyższej jakości i doskonałą dbałością o szczegóły. Deska rozdzielcza, wzorowana na konsolach i wlotach powietrza, to wyróżniająca cecha z materiałami laminowanymi, które różnią się kolorem i teksturą w zależności od wersji. Górna część deski rozdzielczej została także wykończona tłoczoną powierzchnią, co czyni ją bardziej atrakcyjną wizualnie i w dotyku, a także eliminuje odbicia w oczach pasażerów.

Pomiędzy górną częścią a przednim panelem po stronie pasażera znajduje się rozproszone światło ambientowe, które jest szczególnie przyjemne podczas jazdy w nocy.

Nowa centralna konsola sterująca została podzielona na dwa, przy czym stereo charakteryzuje się błyszczącą czarną powierzchnią, na której umieszczono LCD. Kontrolki klimatyzacji znajdują się poniżej, w oddzielnym panelu, podczas gdy w górnej części znajdują się kratki wentylacyjne z dodatkowym miejscem do przechowywania, które w niektórych wersjach ma drzwi, mogące również służyć jako podstawa do montażu Blue&Me-TomTom.

Panel wskaźników ma większe tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, z nowo zaprojektowanymi cyframi i nowym osłoną przeciwsłoneczną, aby chronić przed słońcem.

Wszystkie ramki mają różne kolory w zależności od wersji. Panele drzwi także zostały odnowione, co sprawia, że mają bardziej przytulny wygląd, w tym dużą, tapicerowaną tkaniną powierzchnię. Wstawki podłokietników również różnią się w zależności od wersji, podczas gdy kieszeń jest większa i zawiera uchwyt na butelkę.

Wszystkie siedzenia w różnych wersjach są wykonane z innowacyjnych materiałów, które zostały poprawione nie tylko estetycznie, ale także ergonomicznie. Ponadto, w porównaniu z poprzednim modelem, jest więcej miejsc do przechowywania, a port USB systemu Blue&Me został przeniesiony do centralnej konsoli.

Fiat Punto Evo przeszedł również znaczne zmiany zewnętrzne zarówno z przodu, jak i z tyłu, takie jak nowy zderzak z ulepszonymi obszarami technicznymi i funkcjonalnymi: na przykład, dwa kratki chłodnicy połączone w jedną trapezoidalną powierzchnię z dwoma bocznymi elementami zawierającymi kierunkowskazy, podczas gdy dolna kratka zawiera nowe okrągłe światła przeciwmgielne z funkcją adaptacyjną. Można odróżnić różne wersje po przednim zderzaku: sportowe wersje mają kratkę w kształcie heksagonalnym i ciemną linię z wbudowanym logo Fiata; wersje Comfort Line mają kratkę w poziomym wzorze i chromowaną linię. W porównaniu z poprzednim modelem, reflektory bardziej się wyróżniają i są technicznie lepsze, oferując również funkcję świateł dziennych z boku oraz różne ramki (ciemne w wersjach Sport Line, chromowane w wersjach Comfort Line).

Z tyłu pojazdu znajdują się nowy zderzak z wbudowaną tablicą rejestracyjną; nowatorskie tylnie światła z prowadzącym światłem widocznym w nocy w kształcie pary haków otwartych z lewej i zamkniętych z prawej; centralne logo Fiata, które również służy do odblokowania bagażnika; oraz nowa logo Punto z różną kolorową kropką w zależności od silnika. Oryginalne boczne listwy harmonizują z nowym wyglądem przedniej i tylnej części (wersje trzydrzwiowe są wzbogacone o chromowaną linię z logo samochodu).

Ostatni projekt wydłużył samochód do 406 centymetrów, co oznacza, że zachowuje swoje wygrane cechy komfortu kierowcy i pasażerów. Pozostałe wymiary zewnętrzne pozostają takie same, szerokość wynosi 169 centymetrów, wysokość 149 cm, a rozstaw osi 251 cm.

Na koniec, oferta obejmuje 13 kolorów, z czego siedem nie było dostępnych w poprzednim modelu: Grigio Intellettuale (szary tech house), Blu Temerario (niebieski acid jazz), Blu Illusionista (niebieski Brit pop), Nero Rubacuori (czarny progresywny), Verde Avventuriero (zielony unplugged), Bianco Radioso (biały easy listening) oraz Rosso Sfrenato (czerwony tango).

Oferta (rynek włoski)

Aby ułatwić wybór odpowiedniej wersji dla konkretnego klienta, Fiat Punto Evo ma dwie rodziny: pierwsza – Comfort Line – obejmuje wersje Active (trzy- lub pięciodrzwiowa), Dynamic (trzy- lub pięciodrzwiowa) oraz Emotion (pięciodrzwiowa), i jest skierowana do klientów poszukujących komfortu, elegancji i funkcjonalności. Ci, którzy szukają samochodu o wyraźnym sportowym temperamencie, będą bardziej zainteresowani drugą rodziną – Sport Line – która obejmuje wersje Sport i Fun, wszystkie wyłącznie trzydrzwiowe.

Rodzina Comfort obejmuje także wersje ekologiczne z bi-fuel metanem i LPG, dostępne w wersjach Active, Dynamic i Emotion (ta ostatnia jest nowa i uzupełnia niezrównaną ofertę na rynku).

Oferta jest uzupełniana przez linię dedykowaną zrobotyzowanej skrzyni biegów Dualogic, połączonej z silnikiem 90 KM 1.3 MultiJet (dostępne wersje to Emotion, Sport, Dynamic i Fun) oraz silnikiem 77 KM 1.4 16v (Dynamic i Fun).

Oto co jest standardowe w wersji Active: Dualdrive, ESP, poduszki powietrzne z przodu i poduszka na kolana kierowcy, pięć standardowych miejsc, dwa tylne zagłówki, regulowane w wysokości siedzenie kierowcy, regulowany w wysokości i głębokości kierownica, okablowanie do stereo. Natomiast wersja Fun wzbogaca to wyposażenie o: malowane lusterka, 15-calowe felgi aluminiowe, spojler, przyciemnione reflektory, światła przeciwmgielne z funkcją adaptacyjną, poduszki boczne i poduszki powietrzne w oknach, kanapa dzielona w proporcji 40/60, zdalne zamykanie/otwieranie drzwi.

Wersja Sport wzbogaca konfigurację Fun o manualną klimatyzację, 17-calowe felgi aluminiowe, ambientowe oświetlenie, progi boczne, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, radio/odtwarzacz CD/MP3, podgrzewane lusterka i przyciemnione tylne okna.

Zaczynając od standardowej wersji Active, Punto Evo Dynamic dodaje: manualną klimatyzację, poduszki boczne i poduszki powietrzne w oknach, kanapę dzieloną w proporcji 40/60, malowane lusterka oraz zdalne zamykanie/otwieranie drzwi. Na tym tle, wersja Emotion wzbogaca wersję Dynamic o: dwustrefową klimatyzację automatyczną, radio/odtwarzacz CD/MP3, 15-calowe felgi aluminiowe, zderzaki z metaliczną wstawką, ambientowe oświetlenie, światła przeciwmgielne z funkcją adaptacyjną, elektryczne tylne okna, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, podgrzewane lusterka z czujnikiem temperatury, podłokietnik z przegródką do przechowywania.

Klienci mogą dostosować swój Punto Evo za pomocą serii pakietów, które jeszcze bardziej personalizują samochód. Dla wersji Active dostępny jest pakiet zawierający światła przeciwmgielne oraz zdalne zamykanie/otwieranie drzwi, podczas gdy od drugiego poziomu trimu dostępne są dwa pakiety: Info & Entertainment lub Style.

W pierwszym przypadku (Info & Entertainment), pakiety dostępne dla wersji Dynamic i Fun obejmują stereo MP3, system Blue&Me oraz możliwość nawigacji satelitarnej; dla wersji Sport i Emotion są dwie opcje: każda ma system Blue&Me, możliwość nawigacji satelitarnej i tempomat, ale pakiet My Blue Sound dodaje system audio, a pakiet My Blue Comfort dodaje czujniki parkowania.

Drugi pakiet (Style) zawiera klimatyzację, 16-calowe felgi aluminiowe oraz przyciemnione tylne okna dla wersji Fun; światła przeciwmgielne, 15-calowe felgi aluminiowe, boczne listwy w kolorze nadwozia oraz zderzaki z metaliczną wstawką dla wersji Dynamic; elektryczny dach panoramiczny Sky Dome, listwę progową oraz 16-calowe felgi aluminiowe dla wersji Emotion; elektryczny dach panoramiczny Sky Dome, fotele zapobiegające urazom kręgosłupa oraz 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze brązowym dla wersji Sport.

1.4L BIPOWER Petrol&Methane 5MT FWD (70 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc51 Kw @ 6000 Rpm
69 Hp @ 6000 Rpm
68 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy84 Lb-Ft @ 3250 Rpm
114 Nm @ 3250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna97 Mph (156 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika7 Cuft (198 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2612 Lbs (1185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3505 Lbs (1590 Kg)
Spalanie miasto29.7 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa43.5 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

1.4L LPG 5MT FWD (70 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc51 Kw @ 6000 Rpm
69 Hp @ 6000 Rpm
68 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy84 Lb-Ft @ 3000 Rpm
114 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2293 Lbs (1040 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3186 Lbs (1445 Kg)
Spalanie miasto31.3 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.2L 5MT FWD (65 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1242 Cm3
Moc48 Kw @ 5500 Rpm
65 Hp @ 5500 Rpm
64 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy75 Lb-Ft @ 3000 Rpm
102 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna96 Mph (154 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2271 Lbs (1030 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3164 Lbs (1435 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie41.2 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

1.4 Start&Stop 5MT FWD (77 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc57 Kw @ 6000 Rpm
77 Hp @ 6000 Rpm
76 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy84 Lb-Ft @ 3250 Rpm
114 Nm @ 3250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2293 Lbs (1040 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3186 Lbs (1445 Kg)
Spalanie miasto31.7 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie41.2 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

1.4L 5MT FWD (77 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc57 Kw @ 6000 Rpm
77 Hp @ 6000 Rpm
76 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy84 Lb-Ft @ 3250 Rpm
114 Nm @ 3250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2293 Lbs (1040 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3186 Lbs (1445 Kg)
Spalanie miasto31.3 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.4L MultiAir 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc77 Kw @ 6500 Rpm
105 Hp @ 6500 Rpm
103 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy95 Lb-Ft @ 4000 Rpm
129 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/55 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2370 Lbs (1075 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3263 Lbs (1480 Kg)
Spalanie miasto31.3 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie41.2 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

1.4L MultiAir 6MT FWD (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc99 Kw @ 5000 Rpm
135 Hp @ 5000 Rpm
133 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy152 Lb-Ft @ 1750 Rpm
206 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/55 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2579 Lbs (1170 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3472 Lbs (1575 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

1.3L Multijet 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc55 Kw @ 4000 Rpm
75 Hp @ 4000 Rpm
74 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1500 Rpm
190 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2436 Lbs (1105 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3329 Lbs (1510 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie52.2 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.3L Multijet 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy147 Lb-Ft @ 1750 Rpm
199 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna108 Mph (174 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2524 Lbs (1145 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3417 Lbs (1550 Kg)
Spalanie miasto39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa63.5 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie52.2 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.3L Multijet Start&Stop 5MT (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc70 Kw @ 4000 Rpm
95 Hp @ 4000 Rpm
94 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy147 Lb-Ft @ 1500 Rpm
199 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2524 Lbs (1145 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3417 Lbs (1550 Kg)
Spalanie miasto44.3 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2110 G/Km

1.3L Multijet Start&Stop 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc55 Kw @ 4000 Rpm
75 Hp @ 4000 Rpm
74 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1750 Rpm
190 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna102 Mph (164 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2436 Lbs (1105 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3329 Lbs (1510 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie57.3 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2108 G/Km

1.6L Multijet 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc88 Kw @ 3750 Rpm
120 Hp @ 3750 Rpm
118 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość66.4 In (1687 Mm)
Wysokość58.6 In (1488 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58/57.7 In (1
Rozstaw osi98.8 In (2510 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2524 Lbs (1145 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3417 Lbs (1550 Kg)
Spalanie miasto40.5 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa61.8 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie52.2 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.